MNICHOV. Nemecká automobilka BMW, výrobca luxusných vozidiel, oznámila, že v 2. štvrťroku dosiahla o 76 % nižší zisk ako vlani v rovnakom období. Dôvodom je globálna recesia. Spotrebitelia totiž v čase neistoty odkladajú nákup luxusných a drahých produktov.
Čistý zisk BMW klesol v 2. štvrťroku na 121 miliónov eur (3,64 miliardy Sk) z 507 miliónov eur (15,27 miliardy Sk) v rovnakom období minulého roka.
Tržby automobilky sa znížili o 11 % na 12,9 miliardy eur (388,62 miliardy Sk) z 14,5 miliardy eur (436,83 miliardy Sk).
Podľa šéfa firmy Norberta Reithofera aj napriek "niektorým váhavým náznakom zlepšenia koniec krízy ešte stále nie je na dohľad".
Automobilka sa v tejto situácii rozhodla, že nezverejní prognózu pre tento rok vzhľadom na "veľmi nestále trhy a neistú budúcnosť".
Odbyt vozidiel z montážnych hál koncernu sa v období od apríla do júna znížil medziročne o 18,6 %, z toho napríklad predaj modelov Mini klesol o 15,7 % a Rolls-Royce o 50,3 %. Divízia motocyklov hlási zníženie odbytu o 14,7 %.
Koncern tiež zredukoval počet zamestnancov o 7,3 % na 97.261 ľudí.
Informovali o tom agentúry AP a DPA.