Podľa Číny je clo na dovoz oceľových trubiek do EÚ nepotrebné

Čína vyjadrila vo štvrtok sklamanie z rozhodnutia obchodných expertov Európskej únie (EÚ), ktorí plánujú zaviesť permanentné clo na dovoz oceľových výrobkov z tejto krajiny.

PEKING. Podľa predstaviteľov najľudnatejšej krajiny sveta sú však tieto opatrenia vzťahujúce sa na import oceľových trubiek nepotrebné. Nové obchodné opatrenia EÚ by mali tak nahradiť viacero dočasných šesťmesačných ciel. Permanentné alebo definitívne obchodné clá uplatňované v EÚ trvajú obvykle päť rokov. Zatiaľ čo detaily ohľadom výšky uplatňovaného cla stále nie sú stanovené, podľa oficiálnych zdrojov by ich výška mohla dosiahnuť až 40 %, a to v závislosti od dovážaného produktu.

Podľa čínskej spravodajskej agentúry Xinhua, ktorá citovala zdroje blízke čínskemu ministerstvu obchodu, sa vývoz týchto produktov do EÚ už tak prudko znížil, že clá nie sú potrebné. "Čína vyjadruje poľutovanie nad týmto rozhodnutím. V skutočnosti, minulý rok začala Čína uplatňovať na trubky 15-percentné exportné clo a odvtedy sa do EÚ vývoz tak prudko znížil, že nebude mať žiaden vplyv na priemysel EÚ," parafrázovala Xinhua čínsky zdroj. Brusel zaviedol v apríli clo na import určitých bezšvových trubiek a rúr vyrábaných zo železa a ocele, ktoré sú využívané najmä v stavebníctve. EÚ vtedy clami vo výške 15 až 25 % reagovala na sťažnosti zo strany zástupcov európskeho oceľového priemyslu.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  2. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu
  3. Moskva alebo Petrohrad?
  4. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  5. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  6. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  7. Nový Jaguar XF Sportbrake
  8. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov
  9. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  10. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP
  1. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu
  2. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  3. Moskva alebo Petrohrad?
  4. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené?
  5. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  6. Nový článokHB Reavis predstavuje projekt Stanica Nivy na veľtrhu
  7. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  8. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  9. Nový Jaguar XF Sportbrake
  10. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva
  1. Moskva alebo Petrohrad? 12 361
  2. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 3 973
  3. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 2 098
  4. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 1 793
  5. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program 1 638
  6. Nový Jaguar XF Sportbrake 1 448
  7. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov 1 077
  8. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli 1 023
  9. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP 852
  10. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené? 481

Téma: Čína


Článok je zaradený aj do ďalších tém Európska únia

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

My sme les. Zastavíme katastrofu?

Slovenské lesy miznú, rozšírili sa v nich pilčíci a traktory.

KOMENTÁRE

Úrad, ktorý by Slovensku zdvihol reputáciu

To, že prípadný úspech vláda zneužije na marketing, je rub príbehu.

Neprehliadnite tiež

Jaguar prekladisko nedostane, železnice stopli jeho výstavbu

Zákazku získala spoločnosť Strabag. Celková investícia sa mala vyšplhať na úroveň 52 miliónov eur.

Švédsky koncern Vattenfall investuje milióny do jadrovej elektrárne

Vattenfall predal svoje tepelné elektrárne v Nemecku.

Irán a Pakistan sa usilujú vytvoriť zónu voľného obchodu

Prekážkou na dosiahnutie cieľa je fakt, že medzi bankami oboch krajín nie je priame prepojenie.