Firmy odmeňujú viac podľa výkonu celej spoločnosti

K variabilnému odmeňovaniu svojich ľudí pristupujú najmä firmy z východnej Európy, zohľadňujú však viac výkon celej spoločnosti ...

BRATISLAVA. K variabilnému odmeňovaniu svojich ľudí pristupujú najmä firmy z východnej Európy, zohľadňujú však viac výkon celej spoločnosti ako individuálny. Vyplýva to z celoeurópskeho prieskumu spoločnosti PricewaterhouseCoopers (PwC) na vzorke 384 firiem vrátane Slovenska.

Pri porovnaní percentuálneho podielu variabilnej zložky odmeňovania v západnej a východnej Európe vyplýva, že východné firmy sú tomuto spôsobu motivácie zamestnancov viac naklonené. Pätina respondentov uviedla, že variabilná zložka na prvom stupni manažmentu tvorí 51 % odmeny. Dôvodom je podľa PwC orientácia týchto firiem na rast a podnikavosť. "Spoločnosti vo východnej Európe sú celkovo viac orientované na výkon. Určite tu istú váhu hrá aj samotná výška mzdy. Práve cez variabilnú zložku, prepojenú na výkon spoločnosti, je možnosť mzdy parciálne zvyšovať," konštatoval senior manažér na oddelení poradenstva PwC Slovakia Peter Poliak.

Odmeňovanie zamestnancov veľmi výrazne závisí od výkonnosti samotného podniku, čo v prieskume uviedlo 49 % respondentov. Individuálny výkon v odmeňovaní zohľadňujú firmy menej. "Ak zamestnanci cítia, že ich individuálny výkon nemá veľký vplyv na ich odmenu, nemusia súhlasiť s väčším pomerom variabilnej zložky," podotkol Poliak.

Finančné aj nefinančné zamestnanecké benefity majú pozitívny vplyv na výkon spoločností, čo v prieskume skonštatovalo 93 % respondentov. "To potvrdzujú aj naše skúsenosti na Slovensku. Výkonnosť stúpa takmer okamžite, ako sa prepojí plnenie cieľov s odmeňovaním," vyhlásil Poliak

Najpopulárnejším stimulom je podľa prieskumu podiel na zisku, ktorý využíva 37 % firiem. Systém bonusových účtov, z ktorých je odmena vyplácaná po istom časovom období alebo po úspešnom ukončení projektu, používa 25 % respondentov. Ďalšími stimulmi, ktoré aplikuje 24 % spoločností, sú nefinančné benefity. Zamestnanci tak majú možnosť zúčastniť sa na medzinárodných misiách či rôznych tréningoch. Najmenej preferovaným stimulom (14 %) je podiel na podnikových akciách.

Prieskum realizovala PwC od októbra 2008 do februára 2009 na vzorke 384 spoločností z 22 európskych krajín vrátane Slovenska.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku
  2. Najvýhodnejšie online predplatné SME.sk na 1 rok len za 29€
  3. Nový supermarket Fresh otvorili na Aničke
  4. Aké sú gastrotrendy pre rok 2018?
  5. Chcete bývať na dobrom mieste? Zakotvite v Adlerovej!
  6. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  7. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  8. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  9. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy
  10. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku
  1. Najvýhodnejšie online predplatné SME.sk na 1 rok len za 29€
  2. Nový supermarket Fresh otvorili na Aničke
  3. Attracting talent – Why Millennials are choosing to join Johnson
  4. Aké sú gastrotrendy pre rok 2018?
  5. Chcete bývať na dobrom mieste? Zakotvite v Adlerovej!
  6. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku
  7. Alarica – new business project in the market of shoes
  8. Ako jazdiť na snehu alebo ľade?
  9. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  10. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  1. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie? 10 391
  2. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli? 7 107
  3. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných 3 056
  4. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku 2 387
  5. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy 2 020
  6. Kam do tepla v januári? 1 703
  7. Chcete bývať na dobrom mieste? Zakotvite v Adlerovej! 1 451
  8. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku 1 363
  9. Aké sú gastrotrendy pre rok 2018? 1 132
  10. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely 928

Téma: Prieskumy volebných preferencií


Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Najdrahšiu kampaň mal Kusý, čísla za plagáty však nesedia

Most-Híd minul podľa oficiálnej správy na kampaň v župných voľbách najviac, no do nákladov zarátal aj sumy na vlastnú propagáciu.

KOMENTÁRE

Stačilo by, keby sa nekradlo. Základy politického hochštaplerstva

Politici neprestanú nepoctivo zavádzať.

KOMENTÁRE

Chceme viac detí v odborných školách? Tak sa o tom bavme

Menej žiakov na osemročných gymnáziách, ale prečo?

Neprehliadnite tiež

Únia začína hovoriť o zdanení plastov, zdražieť môžu nápojové fľaše

V Nemecku sú plastové flaše zálohované. O podobnom opatrení uvažovala SNS na ministerstve životného prostredia v roku 2008.

Poisťovňa Dôvera si vzala úver, časť peňazí dá Pente

Zdravotná poisťovňa Dôvera si v Tatra banke refinancovala osem rokov starú pôžičku. Súvisí s neobvyklou účtovnou transakciou.

Lagardeová: Svetová ekonomika pokračuje v raste

V utorok sa v Davose začne 48. výročné zasadnutie Svetového ekonomického fóra.

Prerušenie financovania federálnych úradov neohrozuje najvyšší rating USA

Agentúra Moody's reagovala na shutdown opatrne, aj keď to ekonomika pocíti.