SME
Pondelok, 25. január, 2021 | Meniny má GejzaKrížovkyKrížovky

Markíze sa nedarí. Jej zisk sa prepadol o viac ako polovicu

Hospodárska kríza tvrdo zasahuje aj príjmy najväčšej slovenskej súkromnej televízie Markíza.

Šéf Markízy Václav Mika.Šéf Markízy Václav Mika. (Zdroj: SITA)

BRATISLAVA. Podľa údajov zverejnených spoločnosťou Central European Media Enterprises Ltd. (CME) totiž čisté výnosy jej dcérskej spoločnosti Markíza - Slovakia, spol. s r.o., ktorá je prevádzkovateľom Televízie Markíza, v druhom kvartáli medziročne klesli o 23,9 % na 28,229 mil. USD.

Za prvý polrok tak spoločnosť na Slovensku vygenerovala čisté príjmy 48,8 mil. USD, čo znamená medziročný prepad o 22,9 %. Ešte výraznejšie sa úpadok reklamného trhu podpísal na ziskoch spoločnosti. Markíza totiž v druhom štvrťroku vykázala medziročný pokles zisku pred zdanením, úrokmi, odpismi a amortizáciou (EBITDA) až o 59,5 % na 5,655 mil. USD, čo za celý prvý polrok znamenalo podobný prepad o 59,4 % na 9,383 mil. USD.

Napriek týmto nelichotivým číslam však výsledky slovenského podnikania CME v kontexte celej skupiny vychádzajú ešte relatívne pozitívne. Celá mediálna skupina CME, ktorá okrem Slovenska prevádzkuje televízie aj v ďalších šiestich krajinách stredo a východeurópskeho regiónu, totiž v druhom kvartáli vykázala prepad výnosov o 38,9 % na 186,185 mil. USD.

Za celý polrok tak pokles dosiahol 38 % na úroveň 327,406 mil. USD. EBITDA celej skupiny sa v sledovanom štvrťroku prepadla o 75,3 % na 29,665 mil. USD a za celý prvý polrok o 75,7 % na 45,131 mil. USD.

"Reklamné trhy sa resetovali zhruba na úroveň roku 2007. Bol to bolestivý proces pre nás aj našich akcionárov," konštatoval na margo dosiahnutých výsledkov prezident a generálny riaditeľ CME Adrian Sarbu. Zároveň však podotkol, že aj v týchto ťažkých časoch sa preukázala sila značiek a podnikania skupiny, keď sa podarilo zvýšiť sledovanosť a trhové podiely vo všetkých kľúčových televíziách. "Teraz sa tešíme na oživenie trhu," dodal Sarbu.

CME prevádzkuje televízne stanice v siedmich krajinách strednej a východnej Európy s celkovým dosahom zhruba 97 mil. divákov.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Ekonomika

Inzercia - Tlačové správy

  1. Vynašli sme sa aj v čase korony. 3D showroom očaril klientov.
  2. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  3. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  4. Investície s fixným ročným výnosom od 6 do 8,25 %
  5. Pandemická kríza urobila obrovské PR online vzdelávaniu
  6. Absolventi Paneurópskej vysokej školy majú takmer najvyšší plat
  7. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji
  8. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  9. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  10. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  1. Absolventi Paneurópskej vysokej školy majú takmer najvyšší plat
  2. Pandemická kríza urobila obrovské PR online vzdelávaniu
  3. Operatívny lízing zmierni dopady krízy na váš biznis
  4. Stravné pre živnostníkov teraz najvýhodnejšie
  5. Investície s fixným ročným výnosom od 6 do 8,25 %
  6. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji
  7. Hygge ako životný štýl
  8. Vynašli sme sa aj v čase korony. 3D showroom očaril klientov.
  9. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  10. Prokrastinujete? 5 overených tipov, ako nestratiť radosť z práce
  1. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente? 41 458
  2. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste? 40 322
  3. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji 14 033
  4. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku 9 359
  5. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov 8 920
  6. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 8 849
  7. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie 7 300
  8. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 7 177
  9. Ohlúpli sme počas Covid roka? 7 036
  10. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 6 914
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Zľava: Jozef Brhel, Milan Fiľo, Jaroslav Haščák a Juraj Široký.

Skupina najbohatších Slovákov má vyššie ambície ako kaviareň či reštauráciu.

16 h

Prvá vlna ich minula, druhá udrela horšie.

6 h

Nemocnica nikdy nezažila toľko úmrtí.

22. jan

Neprehliadnite tiež

Pozemky, ktoré v dražbe kúpila spoločnosť KLM ZV I.

Pozemky sa nachádzajú na ceste do Záhorskej Bystrice.

6 h
Nová tehotenská dávka bude najmenej 215,50 eura mesačne.

Tehotné dostanú príspevok vyše 200 eur

28. dec
Ilustračné foto.

Päťročné deti čaká povinná škôlka

28. dec
Ilustračné foto.

Trh rezidenčných nehnuteľností v USA zaznamenal rýchly rast.

13 h