Slováci napriek kríze zostali verní obchodným reťazcom

Lojalita slovenských spotrebiteľov k obchodným reťazcom v prvom štvrťroku tohto roka na rozdiel od Českej republiky vzrástla.

BRATISLAVA. Spotrebitelia na Slovensku zostali verní tradičným obchodným reťazcom a uskutočňovali väčšie nákupy pod jednou strechou, napriek tomu, že celková intenzita nákupov poklesla a ľudia si oveľa viac ako v minulosti začali kontrolovať svoje výdavky. Vyplýva to z aktuálnej analýzy realizovanej v rámci panelu domácnosti GfK Slovakia a GfK Praha. Analýza tiež ukázala, že maloobchod v oboch krajinách sa výrazne líši. Kým Slováci podľa prieskumu veľmi nemenili svoje nákupné zvyklosti a sústreďovali sa aj naďalej na väčšie nákupy uskutočňované menej často, v susednej Českej republike ľudia navštevovali počas mesiaca viac predajní, kde uskutočňovali častejšie menšie nákupy s cieľom nájsť najvýhodnejšiu ponuku.

Slovenskí nakupujúci sa za posledných desať rokov podľa GfK odkláňajú od malých maloobchodných formátov a podľa súčasného trendu zvyknú míňať väčšinu svojich výdavkov určených na potraviny a tovar bežnej spotreby v moderných obchodných formátoch, teda v hypermarketoch a diskontoch, aj keď tradičné formáty ako supermarkety a malé predajne stále zohrávajú dôležitú úlohu. "Slovenský trh je však v porovnaní s Českou republikou iný, keďže na Slovensku ľudia nemajú až taký bohatý výber maloobchodných reťazcov, a teda ani nemôžu v takej miere ako Česi nakupovať vo viacerých predajniach," konštatuje GfK.

Slovenskí maloobchodníci sa museli v uplynulých mesiacoch vyrovnať okrem krízy aj s odlivom nakupujúcich do zahraničia kvôli silnému euru. Podľa GfK preto zintenzívnili svoju marketingovú komunikáciu a prehodnotili svoje vernostné programy. "Vo všeobecnosti sa snažili nestratiť svojho zákazníka a jeho nákupné návyky. V predajniach COOP Jednota už napríklad dlhšie úspešne beží vlastný vernostný program, Billa je vo fáze prehodnocovania svojho programu a Tesco práve odštartovalo skúšobnú verziu svojho programu vo vybraných miestach na východnom Slovensku," dopĺňa spoločnosť.

V susednej Českej republike sa v prvom štvrťroku tohto roka v porovnaní s vlaňajškom jednorázovo znížila lojalita u všetkých významných reťazcoch. "Aj tie najúspešnejšie reťazce v Česku získali len maximálne pätinu z celkového objemu relevantných výdajov svojich zákazníkov. Českí maloobchodníci sa preto snažia prilákať zákazníkov na väčšie nákupy vo svojich predajných sieťach," uvádza GfK s tým, že lojalita v prípade českých a slovenských reťazcov ešte stále nedosahuje úroveň vyspelejších krajín Európy. Lojalita je pritom podľa spoločnosti najdôležitejší faktor vplývajúci na úspech maloobchodu, keďže vo významnej miere vplýva na trhový podiel

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo
  2. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  3. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  4. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  5. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  6. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  7. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  8. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  9. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  10. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta
  1. Jakub Mankovecký z SPU v Nitre bol opäť úspešný v reze viniča
  2. Hitparáda štiav
  3. 14. ročník AmCham „Job Fair“ v Košiciach
  4. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo
  5. Projekt "Zvýšenie odborných kapacít v oblasti práce s mládežou"
  6. Malé knedličky, veľké dojmy
  7. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  8. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  9. Projekt First Lego League podporila Nadácia Pontis
  10. Klienti majú často pocit, že potrebujú spracovať len projekt
  1. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom 10 562
  2. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 8 056
  3. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom 7 546
  4. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 5 577
  5. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 5 532
  6. Volkswagen Golf: Viac, než facelift 4 887
  7. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 3 467
  8. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 2 650
  9. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo 2 453
  10. Trenkwalder má nového generálneho riaditeľa 2 186

Hlavné správy zo Sme.sk

EKONOMIKA

Británia sa rozhodla, hranice aj pre Slovákov chce zatvoriť už v marci

Theresa Mayová chystá obmedzenie voľného pohybu oznámiť v rovnaký deň, kedy oficiálne spustí rokovania o brexite.

DOLNÝ ZEMPLÍN KORZÁR

Smer na východe už oslavuje MDŽ. Zabáva vtipmi o svokrách

Nikto nespomínal ističe, ceny elektriny, ani dôchodky.

Neprehliadnite tiež

UPC zvyšuje ceny internetu a televízie. Čo môžete robiť?

Káblová spoločnosť mení služby a ceny uprostred viazanosti, ľudia sa búria.

Buffett kúpil za dva mesiace 120 miliónov akcií Apple

Tim Cook podľa miliardára odviedol kus dobrej práce.

SNS: Ochrana pôdy znamená nepodporiť pravidlá Bruselu

Zrušenie ochrannej lehoty môže spôsobiť predaj pôdy zahraničným špekulantom.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop