Slováci napriek kríze zostali verní obchodným reťazcom

Lojalita slovenských spotrebiteľov k obchodným reťazcom v prvom štvrťroku tohto roka na rozdiel od Českej republiky vzrástla.

BRATISLAVA. Spotrebitelia na Slovensku zostali verní tradičným obchodným reťazcom a uskutočňovali väčšie nákupy pod jednou strechou, napriek tomu, že celková intenzita nákupov poklesla a ľudia si oveľa viac ako v minulosti začali kontrolovať svoje výdavky. Vyplýva to z aktuálnej analýzy realizovanej v rámci panelu domácnosti GfK Slovakia a GfK Praha. Analýza tiež ukázala, že maloobchod v oboch krajinách sa výrazne líši. Kým Slováci podľa prieskumu veľmi nemenili svoje nákupné zvyklosti a sústreďovali sa aj naďalej na väčšie nákupy uskutočňované menej často, v susednej Českej republike ľudia navštevovali počas mesiaca viac predajní, kde uskutočňovali častejšie menšie nákupy s cieľom nájsť najvýhodnejšiu ponuku.

Slovenskí nakupujúci sa za posledných desať rokov podľa GfK odkláňajú od malých maloobchodných formátov a podľa súčasného trendu zvyknú míňať väčšinu svojich výdavkov určených na potraviny a tovar bežnej spotreby v moderných obchodných formátoch, teda v hypermarketoch a diskontoch, aj keď tradičné formáty ako supermarkety a malé predajne stále zohrávajú dôležitú úlohu. "Slovenský trh je však v porovnaní s Českou republikou iný, keďže na Slovensku ľudia nemajú až taký bohatý výber maloobchodných reťazcov, a teda ani nemôžu v takej miere ako Česi nakupovať vo viacerých predajniach," konštatuje GfK.

Slovenskí maloobchodníci sa museli v uplynulých mesiacoch vyrovnať okrem krízy aj s odlivom nakupujúcich do zahraničia kvôli silnému euru. Podľa GfK preto zintenzívnili svoju marketingovú komunikáciu a prehodnotili svoje vernostné programy. "Vo všeobecnosti sa snažili nestratiť svojho zákazníka a jeho nákupné návyky. V predajniach COOP Jednota už napríklad dlhšie úspešne beží vlastný vernostný program, Billa je vo fáze prehodnocovania svojho programu a Tesco práve odštartovalo skúšobnú verziu svojho programu vo vybraných miestach na východnom Slovensku," dopĺňa spoločnosť.

V susednej Českej republike sa v prvom štvrťroku tohto roka v porovnaní s vlaňajškom jednorázovo znížila lojalita u všetkých významných reťazcoch. "Aj tie najúspešnejšie reťazce v Česku získali len maximálne pätinu z celkového objemu relevantných výdajov svojich zákazníkov. Českí maloobchodníci sa preto snažia prilákať zákazníkov na väčšie nákupy vo svojich predajných sieťach," uvádza GfK s tým, že lojalita v prípade českých a slovenských reťazcov ešte stále nedosahuje úroveň vyspelejších krajín Európy. Lojalita je pritom podľa spoločnosti najdôležitejší faktor vplývajúci na úspech maloobchodu, keďže vo významnej miere vplýva na trhový podiel

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. 14 tipov na exotickú dovolenku, ktorú si môžete dovoliť (aj vy)
  2. Štatutári, máte už prístup k elektronickej schránke?
  3. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished!
  4. Volkswagen Arteon je výkladná skriňa technológií
  5. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom
  6. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody
  7. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa
  8. Plavba po Karibiku na luxusnej lodi
  9. Hyundai H350 je dokonale spoľahlivým partnerom pre biznis
  10. Študenti majú na získanie 30 € ešte 20 dní
  1. Výrobky, ktoré chutia a voňajú ako z domácej zabíjačky
  2. 14 tipov na exotickú dovolenku, ktorú si môžete dovoliť (aj vy)
  3. Profesionálne sa predaj nehnuteľností dá robiť jedine exkluzívne
  4. HÝBSA Slovensko odštartovalo turné po Slovensku. Buďte pri tom!
  5. Každý štvrtý 70-tnik na Slovensku má cukrovku, pribúdajú mladší
  6. 5 hviezdičkové apartmány priamo na pobreží - Dubrovník
  7. Stavba domu na kľúč – úspora času aj financií
  8. Štatutári, máte už prístup k elektronickej schránke?
  9. Nová veľvyslankyňa Turecka na návšteve EU v Bratislave
  10. Prijatie delegácie rektorov ekonomických univerzít z Indonézie
  1. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa 15 076
  2. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody 10 210
  3. Plavba po Karibiku na luxusnej lodi 9 267
  4. Čím všetkým som si prešla, aby som sa naučila po anglicky 6 296
  5. Hyundai H350 je dokonale spoľahlivým partnerom pre biznis 6 203
  6. Volkswagen Arteon je výkladná skriňa technológií 5 958
  7. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom 5 581
  8. Domácnosť, ktorá šetrí sama? Aj u nás je to už realitou 4 654
  9. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished! 4 179
  10. Študenti majú na získanie 30 € ešte 20 dní 4 042

Hlavné správy zo Sme.sk

ŽENA

Chcete vyzerať atraktívnejšie? Mali by ste sa vyspať

Vedci oficiálne potvrdili, že dostatok spánku súvisí s tým, ako pôsobí náš výzor na ostatných.

DOMOV

Policajný odborár: Útočiť na ženu od chrbta nie je normálny zákrok

Ak by mali policajti kvalitnú výbavu, počet incidentov by klesol, tvrdí policajný odborár MARIÁN MAGDOŠKO.

DOMOV

Kaliňák nepovažuje sotenie ženy za podstatné, nová ombudsmanka to skúma

Policajný prezident Tibor Gašpar chce zlepšiť psychickú prípravu policajtov.

KOMENTÁRE

Dni Islamského štátu sú takmer spočítané, ale teror v Európe nezmizne

Radikálni bojovníci sa vracajú do Európy.

Neprehliadnite tiež

Môžete si doma otestovať zeleninu na dusičnany? A čo tým získate?

Prístroje na meranie dusičnanov si na internete bez problémov kúpite, ale ich výsledky sú otázne.

Autododávatelia tlačia, aby štát zjednodušil prijímanie cudzincov

Na Slovensku pôsobí asi tristo dodávateľských firiem. Svoje výrobky dodávajú aj pre automobilky v samotnom regióne

Rusko považuje novú spoluprácu s OPEC za úspešnú

Všetko naznačuje tomu, že OPEC sa s producentmi mimo kartelu dohodne na predĺžení aktuálnych ťažobných limitov až do marca 2018.

Číňania chcú s českým Bonatransom vyrábať kolesá pre rýchlovlaky

Bonatrans potvrdil, že firmy o spolupráci rokujú, ďalšie podrobnosti nie sú známe.