Slováci napriek kríze zostali verní obchodným reťazcom

Lojalita slovenských spotrebiteľov k obchodným reťazcom v prvom štvrťroku tohto roka na rozdiel od Českej republiky vzrástla.

BRATISLAVA. Spotrebitelia na Slovensku zostali verní tradičným obchodným reťazcom a uskutočňovali väčšie nákupy pod jednou strechou, napriek tomu, že celková intenzita nákupov poklesla a ľudia si oveľa viac ako v minulosti začali kontrolovať svoje výdavky. Vyplýva to z aktuálnej analýzy realizovanej v rámci panelu domácnosti GfK Slovakia a GfK Praha. Analýza tiež ukázala, že maloobchod v oboch krajinách sa výrazne líši. Kým Slováci podľa prieskumu veľmi nemenili svoje nákupné zvyklosti a sústreďovali sa aj naďalej na väčšie nákupy uskutočňované menej často, v susednej Českej republike ľudia navštevovali počas mesiaca viac predajní, kde uskutočňovali častejšie menšie nákupy s cieľom nájsť najvýhodnejšiu ponuku.

Slovenskí nakupujúci sa za posledných desať rokov podľa GfK odkláňajú od malých maloobchodných formátov a podľa súčasného trendu zvyknú míňať väčšinu svojich výdavkov určených na potraviny a tovar bežnej spotreby v moderných obchodných formátoch, teda v hypermarketoch a diskontoch, aj keď tradičné formáty ako supermarkety a malé predajne stále zohrávajú dôležitú úlohu. "Slovenský trh je však v porovnaní s Českou republikou iný, keďže na Slovensku ľudia nemajú až taký bohatý výber maloobchodných reťazcov, a teda ani nemôžu v takej miere ako Česi nakupovať vo viacerých predajniach," konštatuje GfK.

Slovenskí maloobchodníci sa museli v uplynulých mesiacoch vyrovnať okrem krízy aj s odlivom nakupujúcich do zahraničia kvôli silnému euru. Podľa GfK preto zintenzívnili svoju marketingovú komunikáciu a prehodnotili svoje vernostné programy. "Vo všeobecnosti sa snažili nestratiť svojho zákazníka a jeho nákupné návyky. V predajniach COOP Jednota už napríklad dlhšie úspešne beží vlastný vernostný program, Billa je vo fáze prehodnocovania svojho programu a Tesco práve odštartovalo skúšobnú verziu svojho programu vo vybraných miestach na východnom Slovensku," dopĺňa spoločnosť.

V susednej Českej republike sa v prvom štvrťroku tohto roka v porovnaní s vlaňajškom jednorázovo znížila lojalita u všetkých významných reťazcoch. "Aj tie najúspešnejšie reťazce v Česku získali len maximálne pätinu z celkového objemu relevantných výdajov svojich zákazníkov. Českí maloobchodníci sa preto snažia prilákať zákazníkov na väčšie nákupy vo svojich predajných sieťach," uvádza GfK s tým, že lojalita v prípade českých a slovenských reťazcov ešte stále nedosahuje úroveň vyspelejších krajín Európy. Lojalita je pritom podľa spoločnosti najdôležitejší faktor vplývajúci na úspech maloobchodu, keďže vo významnej miere vplýva na trhový podiel

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  2. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku
  3. Intímna hygiena – celoročná záležitosť
  4. Rastie nám pokrivená generácia?
  5. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji
  6. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  7. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  8. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  9. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  10. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci
  1. Detské zúbky sú veda
  2. Štartujú jesenné módne dni v Poluse
  3. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku
  4. Rastie nám pokrivená generácia?
  5. Intímna hygiena – celoročná záležitosť
  6. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji
  7. AAA AUTO za päť rokov predalo 320 tisíc vozidiel
  8. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  9. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  10. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  1. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj? 21 940
  2. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku 12 077
  3. Rastie nám pokrivená generácia? 9 861
  4. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať 2 485
  5. Intímna hygiena – celoročná záležitosť 2 398
  6. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba 2 173
  7. Kedy sa refinancovanie oplatí? 1 546
  8. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji 1 414
  9. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci 1 369
  10. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky 1 110

Téma: Prieskumy volebných preferencií


Hlavné správy zo Sme.sk

TECH

Astronautka z NASA: Pocit úžasu s vami ostane aj na Zemi

Ako vyzerá tréning a ako sa astronauti pripravujú na zlyhania.

DOMOV

Najhoršiu zmrzlinu toto leto našli v Ružomberku

Takmer v tretine zistili hygienici nedostatky.

PLUS

Angela Merkelová: Krízová manažérka, ktorá ochránila Nemcov

Má dobré nervy a zvláda krízové situácie.

Neprehliadnite tiež

Fed sa chce zbaviť dlhopisov, ktoré nakupoval od krízy. Čo to prinesie?

Od októbra sa americká centrálna banka každý mesiac zbaví dlhopisov v hodnote 10 miliárd dolárov.

Do Prahy dorazili čínske bicykle ofo, ide o najväčšiu bikesharingovú službu na svete

Obyvatelia Prahy môžu zadarmo jazdiť na bicykloch od firmy ofo. Stačí im na to len mobilný telefón.

V Bratislave otvorili pizzeriu Domino´s, druhú najväčšiu sieť na svete

Pizzeria Domino´s má v hlavnom meste problém s doručovaním.