WOLFSBURG. Koncern v 1. polroku dokázal výrazne zvýšiť svoj podiel na globálnom trhu.
Podiel na trhu osobných automobilov sa za prvých 6 mesiacov zvýšil na 12 % z 9,9 % v rovnakom období 2008. Odbyt koncernu sa síce znížil o 5 % na 3,1 milióna áut, ale celý trh sa prepadol takmer o 18 %. V júli sa Volkswagenu dokonca podarilo zvýšiť predaj o 6,5 % na 609.000 vozidiel. VW profitoval predovšetkým zo svojej silnej pozície v Nemecku, Brazílii a Číne.
Šéf predaja VW Detlef Wittig vyhlásil, že uvedené výsledky sú v súlade s plánmi koncernu. "Napriek tomu musíme pre udržanie úspešného vývoja vynaložiť veľké úsilie. Neistota ohľadom konjunkturálneho vývoja nezmizne ani počas zvyšku roka."
Darilo sa predovšetkým kľúčovej značke koncernu VW, ktorej predaj bol výrazne podporený nemeckým šrotovným. Globálny odbyt značky v 1. polroku medziročne vzrástol o 2,2 % na 1,9 milióna áut.
Z regionálneho hľadiska sa koncernu darilo v Číne, kde sa predaj zvýšil o 23 % na 652.000 vozidiel. Na nemeckom trhu sa predalo 632.000 áut značiek koncernu, čo je o 18 % viac ako v 1. polroku 2008.