CHICAGO. Druhý najväčší výrobca nealkoholických nápojov na svete PepsiCo dosiahol v druhom kvartáli vyšší než očakávaný štvrťročný zisk, za čo vďačí väčšiemu predaju na zahraničných trhoch. Tržby spoločnosti však sklamali, pretože predaj na domácom severoamerickom trhu poklesol, no Pepsi opäť potvrdila svoje celoročné očakávania. Čistý zisk spoločnosti poklesol v sledovanom období o 2,3 % na 1,66 mld. USD, respektíve 1,06 USD na akciu. V rovnakom období minulého roka vygeneroval výrobca populárnych nápojov zisk vo výške 1,7 mld. USD, čo predstavovalo 1,05 USD na akciu. Čisté tržby na medziročnej báze poklesli o 3 % na 10,59 mld. USD, čo bolo menej než analytikmi očakávaných 10,95 mld. USD. Bez zarátania jednorazových položiek dosiahla spoločnosť zisk 1,02 USD na akciu, o 2 centy tak prekonala trhové očakávania.
Na severoamerickom trhu sa tržby z predaja potravinárskych výrobkov spoločnosti zvýšil v druhom kvartáli o 9 %, zatiaľ čo na ostatných trhoch posilnil o 12 %. Predaj nápojov na domácom trhu však poklesol o 7 %. Po vylúčení vplyvu zmeny devízových kurzov sa celkové tržby PepsiCo zvýšil o 5,5 %, pričom objem predaných nápojov vzrástol o 1 %. Podľa svojich odhadov očakáva spoločnosť percentuálny rast celoročných tržieb a jadrového zisku na akciu až na úrovni vyššieho jednociferného čísla, a to bez zarátania pohybu výmenných kurzov.