PARÍŽ.
Táto módna značka aj napriek globálnej recesii, ktorá výrazne zredukovala dopyt po luxusných produktoch, zaznamenala v 2. štvrťroku 2009 rast predaja o 12,2 %, a to najmä vďaka "vytrvalo veľkému záujmu" o kabelky.
Veď legendárna kabelka Birkin tejto dizajnérskej značky je vo svete módy pojmom, ktorý je symbolom nielen štýlu, ale aj úspechu. Údajne sa na ňu čaká v poradovníku aj dva roky.
Najdrahšia kabelka tejto značky stojí aj viac ako 10.000 eur (301.260 Sk). Zrejme i vďaka tomu tržby spoločnosti v 2. kvartáli vzrástli na 446,6 milióna eur (13,45 miliardy Sk) z vlaňajších 398,1 milióna eur (11,99 miliardy Sk).
Hermés plánuje v 2. polroku investovať do otvorenia nových predajní a renovácií už existujúcich obchodov 170 miliónov eur (5,12 miliardy Sk).
Okrem kabeliek sa v 2. štvrťroku zvýšil aj predaj hodvábneho a textilného tovaru, a to o 4,3 %, ale odbyt parfumov klesol o 5,3 %.