BRUSEL. Uviedla to vo štvrtok (16.7.) večer Európska komisia (EK).
Nemecká firma tak urobila, aby vyriešila spory s Bruselom, ktorý sa obáva neprimeraného zvýšenia vplyvu Lufthansy na leteckom trhu v prípade súhlasu s pôvodnou ponukou. Podrobnosti novej ponuky EK zatiaľ nezverejnila, uviedla však, že si ju pozorne preštuduje, aby sa situácia mohla vyriešiť do 31. júla.
Hovorca EÚ Jonathan Todd minulý týždeň varoval, že šance Lufthansy na získanie súhlasu EK na prevzatie Austrian Airlines sa rýchlo znižujú, pretože nemecká spoločnosť prakticky nerobila nič, čím by zmiernila obavy komisie.
Podľa EK by pôvodná dohoda mohla obmedziť možnosti výberu pre cestujúcich a na niektorých trasách zvýšiť ceny. Lufthansa by sa napríklad stala dominantnou na linkách z Viedne do Frankfurtu nad Mohanom, Mníchova, Stuttgartu, Kolína nad Rýnom, Zürichu, Ženevy a Bruselu.
Lufthansa má právo odstúpiť od zmluvy, ak EK nebude s ponukou na kúpu rakúskych aerolínií súhlasiť do konca júla.
Minulý mesiac Lufthansa vyriešila podobné obavy EK pri kúpe Brussel Airlines. Aby sa nestalo, že po prevzatí belgickej spoločnosti by bola jedinou firmou, ktorá by lietala na určitých trasách z Bruselu, súhlasila s predajom vzletových a pristávacích práv konkurenčným aerolíniám.
Vzletové a pristávacie práva, inak denné časové úseky, v rámci ktorých majú aerolinky právo na odlet a prílet na letisko, sú mimoriadne lukratívne položky. Napríklad na londýnskom letisku Heathrow má jeden pár hodnotu približne 30 miliónov libier (34,92 milióna eur).