Nebudete škodovať, takto bojuje Kia o klientov

Značka Kia bojuje o zákazníkov s lídrom trhu aj novým sloganom „Nebudete škodovať“. Porovnávacia reklama zažíva boom. Je za tým pokles zisku, tvrdia experti.

Značka Kia bojuje o zákazníkov s lídrom trhu aj novým sloganom „Nebudete škodovať“.(Zdroj: ILUSTRAČNÉ SME – VLADIMÍR ŠIMÍČEK)

V poslednom čase sa roztrhlo vrece s kampaňami ukazujúcimi výhodnejšie ceny či lepšie produkty, ako má konkurencia.

BRATISLAVA. Boj o zákazníka sa zostruje. Svedčia o tom kampane porovnávajúce ten-ktorý produkt s konkurenciou.

Takto pritvrdila aj Hypernova. Kampaň, ktorú nedávno odštartovala, sa nápadne podobá na minuloročnú reklamu jej konkurenta Tesco. Aj v tejto pani s napodobeninou igelitky Tesco porovnáva ceny svojich spolujazdcov v autobuse. No na rozdiel od verzie siete Tesco zistí, že nakúpila drahšie a sklamaná konštatuje, že „takto to predsa nemalo byť. Oni to predsa garantovali".

Porovnávacia reklama

  • na Slovensku ju povolil zákon o reklame z roku 2001,
  • známe sú reklamy Pepsi z 90. rokov namierené proti konkurenčnej Coca-Cole, ktoré porovnávali kvalitu Pepsi so striebornou plechovkou s nápisom „bežný nápoj“,
  • porovnávali aj Tondach, Seat či kedysi EuroTel.
Zdroj: United Consultants, Unimedia

To, že nová kampaň je reakciou na minuloročný ťah konkurenta, Hypernova popiera. „Aktuálna kampaň nie je reakciou, ale prirodzeným pokračovaním našej dlhodobej stratégie v rámci znižovania cien," povedala jej hovorkyňa Diana Chovancová-Stanková. Cieľom kampane je „upozorniť na fakty zábavnou a odľahčenou formou".

To, prečo sa vlani do porovnávacej reklamy Tesco - líder na trhu - vôbec pustilo, je záhadou, tvrdí marketingový expert agentúry United Consultants Marián Timoracký. „Ten, kto sa spravidla púšťa do porovnávania, je vyzývateľom na trhu, ktorý má pred sebou silnejšieho protihráča," povedal. Hypernova mu to teraz podľa neho vrátila aj s úrokmi. „A všetci sme sa pobavili."

Jediný, kto sa nebavil, bola tentoraz sieť Tesco. „Zvažujeme podniknúť právne kroky, pretože podľa nášho názoru táto reklama nespĺňa požiadavky právneho poriadku," povedala hovorkyňa reťazca Tesco Oľga Hrnčiarová. Hypernova sa to rozhodla zatiaľ nekomentovať.

Modrá, oranžová, ružová

Nevôľu spôsobila aj reklama operátora O2, v ktorej používa farby svojich konkurentov. T-Mobile už stihol poslať sťažnosť Rade pre reklamu na prešetrenie súladu predmetnej reklamy s Etickým kódexom.

Na použitie farieb v reklame je Orange benevolentnejší. „Pokiaľ sa niektorý zadávateľ rozhodne použiť oranžovú farbu vo svojej reklame, je to jeho legitímne rozhodnutie," povedal hovorca firmy Richard Fides. Ak ju však nepoužíva spôsobom poškodzujúcim práva k firemnej identite iného subjektu, dodal.

Tretí operátor si za kampaňou stojí. „Reklama O2 porovnáva porovnateľné, je pravdivá a nikoho neuráža, pričom prináša spotrebiteľovi vyššiu informačnú hodnotu," bráni kampaň hovorca O2 René Parák.

S „porovnávaním" vyšiel aj predajca áut značky Kia. V reklame sa pohráva s názvom konkurenčnej škodovky. „Slogan Nebudete škodovať sme použili z komunikačne účinného a zároveň vtipného dôvodu, pričom v žiadnom prípade nejde o formu nekalej reklamy," vysvetľuje hovorkyňa Kie Silvia Tajblíková. Škoda je jedným z najväčších konkurentov Kie, povedala.

Konkurenčná Škoda, ktorá je líder na trhu, nevidí dôvod „vyjadrovať sa k marketingovým aktivitám iných značiek".

Zrazu porovnávajú všetci

Za terajším boomom porovnávania vidí Juraj Máťuš z agentúry Unimedia snahu o tvrdšie vymedzenie sa voči konkurentovi. „V čase, keď na trhu vládne nervozita zo zníženia obratu, je tvrdší boj v rámci komunikácie logický," povedal.

Práve porovnávanie je totiž jedným zo spôsobov, ako sa ľahko odlíšiť. „Vyzdvihovať svoje prednosti je možné viacerými spôsobmi - od všeobecného deklarovania kvality cez zdôraznenie konkrétneho atribútu až po priame porovnávanie či zosmiešňovanie konkurentov," hovorí Timoracký.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo
  2. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  3. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  4. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  5. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  6. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  7. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  8. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  9. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  10. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta
  1. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo
  2. Projekt "Zvýšenie odborných kapacít v oblasti práce s mládežou"
  3. Malé knedličky, veľké dojmy
  4. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  5. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  6. Projekt First Lego League podporila Nadácia Pontis
  7. Klienti majú často pocit, že potrebujú spracovať len projekt
  8. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  9. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  10. 3 úlohy, ktoré vyrieši minerálna vlna najlepšie
  1. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom 12 000
  2. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom 10 135
  3. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 8 828
  4. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 6 018
  5. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 5 808
  6. Volkswagen Golf: Viac, než facelift 3 968
  7. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 3 505
  8. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 3 162
  9. Mäsovýroba Gašparík získala ocenenie Danubius Gastro 2017 2 470
  10. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet 2 205

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Kocáb: Kisku už dlho uznávam, ocenenie ma šokovalo

Pre SME hovorí, že je hrdý slniečkar. Keď pôjdeme tvrdou silou, nemáme šancu.

ŠPORT

Sagan ukázal cit pre taktiku a ešte lepšiu formu ako pred rokom

V sobotu bol druhý, v nedeľu už vyhral.

KOMENTÁRE

Plot bol jeho nápad, nie Orbánov. Dnes má dom kúsok od pletiva

Ako sme sa nestretli so starostom Ásotthalomu.

PLUS

Ako prvá žena pred takmer sedemsto rokmi prežila cisársky rez

Českí vedci prišli s novým objavom.

Neprehliadnite tiež

Na letisku v Kráľovej prerušili prevádzku, na plochu vnikol bager

Incident na malom letisku 35 kilometrov od hlavného mesta pravdepodobne súvisí so sporom o pôdu.

Voľné ruky pre ministra Druckera už neplatia

Premiér Fico kritizoval šetriace opatrenia vo Všeobecnej zdravotnej poisťovni.

Nakupovať pôdu na Slovensku zrejme budú môcť aj cudzinci

Ministerstvo chce predložiť návrh novely o nadobúdaní vlastníctva poľnohospodárskeho pozemku.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop