Nebudete škodovať, takto bojuje Kia o klientov

Značka Kia bojuje o zákazníkov s lídrom trhu aj novým sloganom „Nebudete škodovať“. Porovnávacia reklama zažíva boom. Je za tým pokles zisku, tvrdia experti.

Značka Kia bojuje o zákazníkov s lídrom trhu aj novým sloganom „Nebudete škodovať“.(Zdroj: ILUSTRAČNÉ SME – VLADIMÍR ŠIMÍČEK)

V poslednom čase sa roztrhlo vrece s kampaňami ukazujúcimi výhodnejšie ceny či lepšie produkty, ako má konkurencia.

BRATISLAVA. Boj o zákazníka sa zostruje. Svedčia o tom kampane porovnávajúce ten-ktorý produkt s konkurenciou.

Takto pritvrdila aj Hypernova. Kampaň, ktorú nedávno odštartovala, sa nápadne podobá na minuloročnú reklamu jej konkurenta Tesco. Aj v tejto pani s napodobeninou igelitky Tesco porovnáva ceny svojich spolujazdcov v autobuse. No na rozdiel od verzie siete Tesco zistí, že nakúpila drahšie a sklamaná konštatuje, že „takto to predsa nemalo byť. Oni to predsa garantovali".

Porovnávacia reklama

  • na Slovensku ju povolil zákon o reklame z roku 2001,
  • známe sú reklamy Pepsi z 90. rokov namierené proti konkurenčnej Coca-Cole, ktoré porovnávali kvalitu Pepsi so striebornou plechovkou s nápisom „bežný nápoj“,
  • porovnávali aj Tondach, Seat či kedysi EuroTel.
Zdroj: United Consultants, Unimedia

To, že nová kampaň je reakciou na minuloročný ťah konkurenta, Hypernova popiera. „Aktuálna kampaň nie je reakciou, ale prirodzeným pokračovaním našej dlhodobej stratégie v rámci znižovania cien," povedala jej hovorkyňa Diana Chovancová-Stanková. Cieľom kampane je „upozorniť na fakty zábavnou a odľahčenou formou".

To, prečo sa vlani do porovnávacej reklamy Tesco - líder na trhu - vôbec pustilo, je záhadou, tvrdí marketingový expert agentúry United Consultants Marián Timoracký. „Ten, kto sa spravidla púšťa do porovnávania, je vyzývateľom na trhu, ktorý má pred sebou silnejšieho protihráča," povedal. Hypernova mu to teraz podľa neho vrátila aj s úrokmi. „A všetci sme sa pobavili."

Jediný, kto sa nebavil, bola tentoraz sieť Tesco. „Zvažujeme podniknúť právne kroky, pretože podľa nášho názoru táto reklama nespĺňa požiadavky právneho poriadku," povedala hovorkyňa reťazca Tesco Oľga Hrnčiarová. Hypernova sa to rozhodla zatiaľ nekomentovať.

Modrá, oranžová, ružová

Nevôľu spôsobila aj reklama operátora O2, v ktorej používa farby svojich konkurentov. T-Mobile už stihol poslať sťažnosť Rade pre reklamu na prešetrenie súladu predmetnej reklamy s Etickým kódexom.

Na použitie farieb v reklame je Orange benevolentnejší. „Pokiaľ sa niektorý zadávateľ rozhodne použiť oranžovú farbu vo svojej reklame, je to jeho legitímne rozhodnutie," povedal hovorca firmy Richard Fides. Ak ju však nepoužíva spôsobom poškodzujúcim práva k firemnej identite iného subjektu, dodal.

Tretí operátor si za kampaňou stojí. „Reklama O2 porovnáva porovnateľné, je pravdivá a nikoho neuráža, pričom prináša spotrebiteľovi vyššiu informačnú hodnotu," bráni kampaň hovorca O2 René Parák.

S „porovnávaním" vyšiel aj predajca áut značky Kia. V reklame sa pohráva s názvom konkurenčnej škodovky. „Slogan Nebudete škodovať sme použili z komunikačne účinného a zároveň vtipného dôvodu, pričom v žiadnom prípade nejde o formu nekalej reklamy," vysvetľuje hovorkyňa Kie Silvia Tajblíková. Škoda je jedným z najväčších konkurentov Kie, povedala.

Konkurenčná Škoda, ktorá je líder na trhu, nevidí dôvod „vyjadrovať sa k marketingovým aktivitám iných značiek".

Zrazu porovnávajú všetci

Za terajším boomom porovnávania vidí Juraj Máťuš z agentúry Unimedia snahu o tvrdšie vymedzenie sa voči konkurentovi. „V čase, keď na trhu vládne nervozita zo zníženia obratu, je tvrdší boj v rámci komunikácie logický," povedal.

Práve porovnávanie je totiž jedným zo spôsobov, ako sa ľahko odlíšiť. „Vyzdvihovať svoje prednosti je možné viacerými spôsobmi - od všeobecného deklarovania kvality cez zdôraznenie konkrétneho atribútu až po priame porovnávanie či zosmiešňovanie konkurentov," hovorí Timoracký.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Mimoriadna kvalita unikátnych Kia SUV modelov
  2. Výnimočný obchod robia výnimoční zamestnanci
  3. Táto dvojica stojí za zrodom slovenského internetu. Ako začínal?
  4. 14 tipov na exotickú dovolenku, ktorú si môžete dovoliť (aj vy)
  5. Štatutári, máte už prístup k elektronickej schránke?
  6. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished!
  7. Volkswagen Arteon je výkladná skriňa technológií
  8. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom
  9. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody
  10. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa
  1. Neviete si rady s vaším ročným vyúčtovaním? Pomôže vám FiiFree
  2. Nadácia Orange ocenila Detský čin roka
  3. Výnimočný obchod robia výnimoční zamestnanci
  4. Mimoriadna kvalita unikátnych Kia SUV modelov
  5. Táto dvojica stojí za zrodom slovenského internetu. Ako začínal?
  6. Aj vy môžete mať pekný trávnik, poradí vám expert
  7. Výrobky, ktoré chutia a voňajú ako z domácej zabíjačky
  8. 14 tipov na exotickú dovolenku, ktorú si môžete dovoliť (aj vy)
  9. Profesionálne sa predaj nehnuteľností dá robiť jedine exkluzívne
  10. HÝBSA Slovensko odštartovalo turné po Slovensku. Buďte pri tom!
  1. Táto dvojica stojí za zrodom slovenského internetu. Ako začínal? 17 075
  2. 14 tipov na exotickú dovolenku, ktorú si môžete dovoliť (aj vy) 15 786
  3. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa 10 444
  4. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody 8 436
  5. Volkswagen Arteon je výkladná skriňa technológií 7 665
  6. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished! 6 607
  7. Čím všetkým som si prešla, aby som sa naučila po anglicky 6 465
  8. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom 5 740
  9. Štatutári, máte už prístup k elektronickej schránke? 3 666
  10. Hyundai H350 je dokonale spoľahlivým partnerom pre biznis 2 811

Hlavné správy zo Sme.sk

TECH

Miliardy ľudí čoskoro zažijú nevídanú klímu

Klimatická zmena prebieha nad zemou rýchlejšie ako nad oceánmi. Takmer polovica dnes žijúcich ľudí zažije podnebie aké nepoznáme

KOMENTÁRE

V krajine, kde vás pre farbu pleti neobslúžia

Pre SaS je spoločenské vylúčenie vždy výsledkom nedostatku snahy.

Neprehliadnite tiež

British Airways môže pre výpadky stratiť sto miliónov eur

Zrušenie a meškanie letov vyvolalo chaos a frustráciu.

Samsung Electronics uvažuje o zvýšení kapacity v Číne

Dôvodom je veľký dopyt po pamäťových čipoch a rekordné tržby z ich predaja.

Diaľnica D1 v úseku Turany - Hubová povedie cez tunel

Štát vydal záverečné stanovisko z procesu posudzovania vplyvov na životné prostredie.

Česku dlhujú krajiny miliardy korún, najviac Kuba

Veľmi často ide o dlhy zdedené po bývalej ČSSR.