SME
Utorok, 1. december, 2020 | Meniny má EdmundKrížovkyKrížovky

Nebudete škodovať, takto bojuje Kia o klientov

Značka Kia bojuje o zákazníkov s lídrom trhu aj novým sloganom „Nebudete škodovať“. Porovnávacia reklama zažíva boom. Je za tým pokles zisku, tvrdia experti.

Značka Kia bojuje o zákazníkov s lídrom trhu aj novým sloganom „Nebudete škodovať“.Značka Kia bojuje o zákazníkov s lídrom trhu aj novým sloganom „Nebudete škodovať“. (Zdroj: ILUSTRAČNÉ SME – VLADIMÍR ŠIMÍČEK)

V poslednom čase sa roztrhlo vrece s kampaňami ukazujúcimi výhodnejšie ceny či lepšie produkty, ako má konkurencia.

BRATISLAVA. Boj o zákazníka sa zostruje. Svedčia o tom kampane porovnávajúce ten-ktorý produkt s konkurenciou.

Takto pritvrdila aj Hypernova. Kampaň, ktorú nedávno odštartovala, sa nápadne podobá na minuloročnú reklamu jej konkurenta Tesco. Aj v tejto pani s napodobeninou igelitky Tesco porovnáva ceny svojich spolujazdcov v autobuse. No na rozdiel od verzie siete Tesco zistí, že nakúpila drahšie a sklamaná konštatuje, že „takto to predsa nemalo byť. Oni to predsa garantovali".

Porovnávacia reklama

  • na Slovensku ju povolil zákon o reklame z roku 2001,
  • známe sú reklamy Pepsi z 90. rokov namierené proti konkurenčnej Coca-Cole, ktoré porovnávali kvalitu Pepsi so striebornou plechovkou s nápisom „bežný nápoj“,
  • porovnávali aj Tondach, Seat či kedysi EuroTel.
Zdroj: United Consultants, Unimedia

To, že nová kampaň je reakciou na minuloročný ťah konkurenta, Hypernova popiera. „Aktuálna kampaň nie je reakciou, ale prirodzeným pokračovaním našej dlhodobej stratégie v rámci znižovania cien," povedala jej hovorkyňa Diana Chovancová-Stanková. Cieľom kampane je „upozorniť na fakty zábavnou a odľahčenou formou".

To, prečo sa vlani do porovnávacej reklamy Tesco - líder na trhu - vôbec pustilo, je záhadou, tvrdí marketingový expert agentúry United Consultants Marián Timoracký. „Ten, kto sa spravidla púšťa do porovnávania, je vyzývateľom na trhu, ktorý má pred sebou silnejšieho protihráča," povedal. Hypernova mu to teraz podľa neho vrátila aj s úrokmi. „A všetci sme sa pobavili."

Jediný, kto sa nebavil, bola tentoraz sieť Tesco. „Zvažujeme podniknúť právne kroky, pretože podľa nášho názoru táto reklama nespĺňa požiadavky právneho poriadku," povedala hovorkyňa reťazca Tesco Oľga Hrnčiarová. Hypernova sa to rozhodla zatiaľ nekomentovať.

Modrá, oranžová, ružová

Nevôľu spôsobila aj reklama operátora O2, v ktorej používa farby svojich konkurentov. T-Mobile už stihol poslať sťažnosť Rade pre reklamu na prešetrenie súladu predmetnej reklamy s Etickým kódexom.

Na použitie farieb v reklame je Orange benevolentnejší. „Pokiaľ sa niektorý zadávateľ rozhodne použiť oranžovú farbu vo svojej reklame, je to jeho legitímne rozhodnutie," povedal hovorca firmy Richard Fides. Ak ju však nepoužíva spôsobom poškodzujúcim práva k firemnej identite iného subjektu, dodal.

Tretí operátor si za kampaňou stojí. „Reklama O2 porovnáva porovnateľné, je pravdivá a nikoho neuráža, pričom prináša spotrebiteľovi vyššiu informačnú hodnotu," bráni kampaň hovorca O2 René Parák.

S „porovnávaním" vyšiel aj predajca áut značky Kia. V reklame sa pohráva s názvom konkurenčnej škodovky. „Slogan Nebudete škodovať sme použili z komunikačne účinného a zároveň vtipného dôvodu, pričom v žiadnom prípade nejde o formu nekalej reklamy," vysvetľuje hovorkyňa Kie Silvia Tajblíková. Škoda je jedným z najväčších konkurentov Kie, povedala.

Konkurenčná Škoda, ktorá je líder na trhu, nevidí dôvod „vyjadrovať sa k marketingovým aktivitám iných značiek".

Zrazu porovnávajú všetci

Za terajším boomom porovnávania vidí Juraj Máťuš z agentúry Unimedia snahu o tvrdšie vymedzenie sa voči konkurentovi. „V čase, keď na trhu vládne nervozita zo zníženia obratu, je tvrdší boj v rámci komunikácie logický," povedal.

Práve porovnávanie je totiž jedným zo spôsobov, ako sa ľahko odlíšiť. „Vyzdvihovať svoje prednosti je možné viacerými spôsobmi - od všeobecného deklarovania kvality cez zdôraznenie konkrétneho atribútu až po priame porovnávanie či zosmiešňovanie konkurentov," hovorí Timoracký.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Ekonomika

Inzercia - Tlačové správy

  1. Nástrahy online vyučovania, o ktorých sa nehovorí
  2. METROPOLIS prináša mestské bývanie vo vysokom štandarde
  3. ARÓNIA najsilnejšia prírodná prevencia proti respiračným vírusom
  4. Slovensko spoznalo najlepšie farmy minulého roka
  5. Máte problémy s trávením? Známy gastroenterológ radí ako na ne
  6. Ako inovácie menia naše návyky? Čo už dnes môžete robiť inak
  7. Slovenské „šampanské“, za ktorým sa skrýva príbeh lásky
  8. Vianočné vydanie magazínu SME Ženy
  9. Zdravé varenie: zábava pre celú rodinu
  10. Venujte na Vianoce darček plný informácií
  1. Detský čaj COOP Jednoty získal unikátne medzinárodné ocenenie
  2. FMMR svojím výskumom reaguje na aktuálne živé témy
  3. Slovenské „šampanské“, za ktorým sa skrýva príbeh lásky
  4. Vianočné vydanie magazínu SME Ženy
  5. Novinka medzi prefabrikátmi
  6. Virtuálne prechádzky ako pomoc turistom pri orientácií
  7. 3D virtuálne prechádzky pozdĺž maďarsko-slovenských hraníc
  8. METROPOLIS prináša mestské bývanie vo vysokom štandarde
  9. The future of M&A in Europe
  10. Prvé zamestnanie: 3 veci, na ktoré by ste nemali zabudnúť
  1. Slovenská firma reformuje tradičné multimiliardové odvetvie 34 651
  2. Budíte sa počas spánku? Toto sú hlavné príčiny 15 402
  3. Slnko a teplo aj cez sviatky: Do Egypta sa vracajú dovolenkári 15 362
  4. Aká je chémia vôní 11 094
  5. Kaufland na Slovensku testoval novinku, ktorú zavádza v Európe 9 317
  6. Viete, aká je skutočná cena smartfónu? Číslo vás prekvapí 8 757
  7. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 8 675
  8. Bývanie v meste predlžuje život 8 250
  9. Bezpečná dovolenka v exotike: Maldivy sú prešpikované zážitkami 7 712
  10. Čo ovplyvňuje chuť kačacieho mäsa? Tieto dve veci 5 849
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Polícia zadržala a obvinila šéfa Penty Haščáka

V Digital parku zasahovali desiatky policajtov.

Jaroslav Haščák v sprievode kukláčov pred Digital parkom.
Stĺpček šéfredaktorky Beaty Balogovej

Haščák sa Gorily nezbavil, dnes už to potvrdzuje aj NAKA

Bolo by skôr prekvapivé, ak by Božie mlyny nezachytili Pentu.

Beata Balogová, šefredaktorka denníka SME
Richard Sulík (SaS).
Zadržaný Jaroslav Haščák.

Neprehliadnite tiež

Rozpočtový schodok Česka dosiahol v novembri rekord

Tohtoročný rozpočet pôvodne počítal s deficitom 40 miliárd Kč.

Český premiér Andrej Babiš.

NDS vyhlásili súťaž na vybudovanie nového mýtneho systému

Lehota realizácie zákazky za približne 60 miliónov je rozdelená do dvoch etáp.

Ilustračné foto.

Talianska ekonomika sa zotavila, rast bol však oproti odhadu horší

Talianska ekonomika vystúpila z technickej recesie.

Prázdne ulice nočného Milána.

Francúzsky trh s autami zrejme klesne na 45-ročné minimum

V novembri sa vo Francúzsku predalo o 27 percent menej áut než v rovnakom mesiaci minulého roka.

Ilustračné foto.