Nebudete škodovať, takto bojuje Kia o klientov

Značka Kia bojuje o zákazníkov s lídrom trhu aj novým sloganom „Nebudete škodovať“. Porovnávacia reklama zažíva boom. Je za tým pokles zisku, tvrdia experti.

Značka Kia bojuje o zákazníkov s lídrom trhu aj novým sloganom „Nebudete škodovať“.(Zdroj: ILUSTRAČNÉ SME – VLADIMÍR ŠIMÍČEK)

V poslednom čase sa roztrhlo vrece s kampaňami ukazujúcimi výhodnejšie ceny či lepšie produkty, ako má konkurencia.

BRATISLAVA. Boj o zákazníka sa zostruje. Svedčia o tom kampane porovnávajúce ten-ktorý produkt s konkurenciou.

Takto pritvrdila aj Hypernova. Kampaň, ktorú nedávno odštartovala, sa nápadne podobá na minuloročnú reklamu jej konkurenta Tesco. Aj v tejto pani s napodobeninou igelitky Tesco porovnáva ceny svojich spolujazdcov v autobuse. No na rozdiel od verzie siete Tesco zistí, že nakúpila drahšie a sklamaná konštatuje, že „takto to predsa nemalo byť. Oni to predsa garantovali".

Porovnávacia reklama

  • na Slovensku ju povolil zákon o reklame z roku 2001,
  • známe sú reklamy Pepsi z 90. rokov namierené proti konkurenčnej Coca-Cole, ktoré porovnávali kvalitu Pepsi so striebornou plechovkou s nápisom „bežný nápoj“,
  • porovnávali aj Tondach, Seat či kedysi EuroTel.
Zdroj: United Consultants, Unimedia

To, že nová kampaň je reakciou na minuloročný ťah konkurenta, Hypernova popiera. „Aktuálna kampaň nie je reakciou, ale prirodzeným pokračovaním našej dlhodobej stratégie v rámci znižovania cien," povedala jej hovorkyňa Diana Chovancová-Stanková. Cieľom kampane je „upozorniť na fakty zábavnou a odľahčenou formou".

To, prečo sa vlani do porovnávacej reklamy Tesco - líder na trhu - vôbec pustilo, je záhadou, tvrdí marketingový expert agentúry United Consultants Marián Timoracký. „Ten, kto sa spravidla púšťa do porovnávania, je vyzývateľom na trhu, ktorý má pred sebou silnejšieho protihráča," povedal. Hypernova mu to teraz podľa neho vrátila aj s úrokmi. „A všetci sme sa pobavili."

Jediný, kto sa nebavil, bola tentoraz sieť Tesco. „Zvažujeme podniknúť právne kroky, pretože podľa nášho názoru táto reklama nespĺňa požiadavky právneho poriadku," povedala hovorkyňa reťazca Tesco Oľga Hrnčiarová. Hypernova sa to rozhodla zatiaľ nekomentovať.

Modrá, oranžová, ružová

Nevôľu spôsobila aj reklama operátora O2, v ktorej používa farby svojich konkurentov. T-Mobile už stihol poslať sťažnosť Rade pre reklamu na prešetrenie súladu predmetnej reklamy s Etickým kódexom.

Na použitie farieb v reklame je Orange benevolentnejší. „Pokiaľ sa niektorý zadávateľ rozhodne použiť oranžovú farbu vo svojej reklame, je to jeho legitímne rozhodnutie," povedal hovorca firmy Richard Fides. Ak ju však nepoužíva spôsobom poškodzujúcim práva k firemnej identite iného subjektu, dodal.

Tretí operátor si za kampaňou stojí. „Reklama O2 porovnáva porovnateľné, je pravdivá a nikoho neuráža, pričom prináša spotrebiteľovi vyššiu informačnú hodnotu," bráni kampaň hovorca O2 René Parák.

S „porovnávaním" vyšiel aj predajca áut značky Kia. V reklame sa pohráva s názvom konkurenčnej škodovky. „Slogan Nebudete škodovať sme použili z komunikačne účinného a zároveň vtipného dôvodu, pričom v žiadnom prípade nejde o formu nekalej reklamy," vysvetľuje hovorkyňa Kie Silvia Tajblíková. Škoda je jedným z najväčších konkurentov Kie, povedala.

Konkurenčná Škoda, ktorá je líder na trhu, nevidí dôvod „vyjadrovať sa k marketingovým aktivitám iných značiek".

Zrazu porovnávajú všetci

Za terajším boomom porovnávania vidí Juraj Máťuš z agentúry Unimedia snahu o tvrdšie vymedzenie sa voči konkurentovi. „V čase, keď na trhu vládne nervozita zo zníženia obratu, je tvrdší boj v rámci komunikácie logický," povedal.

Práve porovnávanie je totiž jedným zo spôsobov, ako sa ľahko odlíšiť. „Vyzdvihovať svoje prednosti je možné viacerými spôsobmi - od všeobecného deklarovania kvality cez zdôraznenie konkrétneho atribútu až po priame porovnávanie či zosmiešňovanie konkurentov," hovorí Timoracký.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  2. Zľava 3000 € na 3-izbové byty v Jarabinkách
  3. Aký vplyv by mal konflikt v Kórei na vaše investície?
  4. Atraktívnejšie učenie vďaka digitálnym technológiám
  5. JUDr. Barbora Sabó: Dobrý maklér šetrí čas, peniaze i nervy!
  6. Intímna hygiena – celoročná záležitosť
  7. Rastie nám pokrivená generácia?
  8. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku
  9. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji
  10. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  1. Atraktívnejšie učenie vďaka digitálnym technológiám
  2. Aký vplyv by mal konflikt v Kórei na vaše investície?
  3. Zľava 3000 € na 3-izbové byty v Jarabinkách
  4. JUDr. Barbora Sabó: Dobrý maklér šetrí čas, peniaze i nervy!
  5. Detské zúbky sú veda
  6. Štartujú jesenné módne dni v Poluse
  7. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku
  8. Rastie nám pokrivená generácia?
  9. Intímna hygiena – celoročná záležitosť
  10. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji
  1. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku 15 605
  2. Rastie nám pokrivená generácia? 10 540
  3. Intímna hygiena – celoročná záležitosť 3 298
  4. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj? 2 856
  5. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať 1 967
  6. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji 1 340
  7. Kedy sa refinancovanie oplatí? 1 307
  8. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci 1 091
  9. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba 1 034
  10. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky 619

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

Alternatíva pre Nemecko skutočnú alternatívu neponúka

Merkelová voľby vyhrala a ostáva mocná. Európa je naozaj vďačná.

DOMOV

Aké stíhačky môžeme a ktoré ponuky sú nereálne?

Rozhodovať sa bude len medzi gripenmi a stíhačkami F-16.

Neprehliadnite tiež

Nečakané zrušenie nájmu hlavnej stanice v Bratislave je správne

Nájomné sa počíta v stovkách tisíc eur, developer bol preto povinný odkryť vlastnícku štruktúru. Neurobil to.

Tesco bojuje proti plytvaniu s jedlom, do roku 2030 zníži potravinový odpad o polovicu

Vo Veľkej Británii Tesco zverejňuje údaje o potravinovom odpade každé štyri roky, najnovšie ich bude zverejňovať aj na Slovensku či v Česku.

Londýnčania sú proti zrušeniu Uberu, petíciu podpísalo vyše pol milióna ľudí

Uber v Londýne dlhodobo čelí útokom tradičných taxikárov, podľa ktorých nerešpektuje bezpečnostné pravidlá, čím ohrozuje cestujúcich.