BRATISLAVA. lačivá z poisťovne.
Nahlásiť škodu môžu aj telefonicky na call centrá jednotlivých poisťovní, prípadne prostredníctvom internetu. V prípade poškodenia majetku je potrebné počkať s odstraňovaním následkov alebo opravou poškodenej veci do vykonania obhliadky technikom príslušnej poisťovne. Avšak, ak je nevyhnutné zo závažných hygienických alebo bezpečnostných dôvodov začať s odstraňovaním škôd skôr, potrebná bude preukázateľná dokumentácia o vzniku o rozsahu škody. Pri odstraňovaní škôd je dôležité zabezpečiť, aby sa rozsah a následky poistných udalostí ďalej nezväčšovali. Napríklad poškodenie z dôvodu záplav vyžaduje v prvom rade vykonať opatrenia pre zabránenie zväčšovaniu rozsahu škody, najmä vyčerpanie vody, čistenie a upratovanie. S týmito činnosťami nie je potrebné čakať do príchodu pracovníka poisťovne.
Z dôvodu preukázania škody odporúčajú poisťovne odložiť poškodené a zničené veci, prípadne vyhotoviť fotodokumentáciu alebo videozáznam poškodenia. Po zdokumentovaní môžu občania pracovať na odstraňovaní škôd.
Potrebné je vytvoriť zoznam poškodených a zničených vecí s uvedením ich popisu, nadobúdacej ceny a veku (s podpisom a dátumom vyhotovenia), ako aj zoznam zachraňovacích prác a ďalších činností (s podpisom a dátumom vyhotovenia).
V zásade všetky komerčné poisťovne pôsobiace na území SR majú až na malé odlišnosti rovnaký postup.
Informácie TASR poskytli Allianz-Slovenská poisťovňa, a.s., a Generali Slovensko, a.s.