PRAHA. Spoločnosť Invia.cz, ktorá je jednotkou na českom aj slovenskom trhu v predaji zájazdov cez internet, posilnila svoju pozíciu najväčšieho stredoeurópskeho hráča v tomto odvetví, konštatuje dnes český denník Hospodářské noviny (HN).
Invia kúpila totiž svojho českého konkurenta NetTravel.cz, trojku medzi českými online predajcami zájazdov a spolu s ním prevzala aj jeho slovenskú dcéru, Lastminute.sk, ktorá je dvojkou na slovenskom trhu. Všetky firmy budú ďalej pôsobiť pod svojimi súčasnými obchodnými názvami.
Touto transakciou si Invia upevnila svoju pozíciu najmä na Slovensku, kde bude mať v predaji online zájazdov takmer 25-% podiel na trhu.
Dohodu potvrdili zástupcovia Invia aj NetTravel. Po fúzii dosiahne Invia obrat zhruba 2,4 miliardy Kč (92,24 milióna eur). Na porovnanie, vlani mala táto firma kumulovaný obrat 1,9 miliardy Kč a jej služby využilo 150.000 klientov.
"Akvizícia je súčasťou našej stratégie rapídnej expanzie v regióne strednej a východnej Európy. Cieľom fúzie je celkové posilnenie na trhu a konsolidácia, ktorá povedie k vstupu na Varšavskú burzu cenných papierov. Od úpisu akcií spoločnosť očakáva zisk finančných zdrojov pre expanziu a konsolidáciu v ďalších krajinách," uviedol šéf Invie Michal Drozd.
Zámerom Invie je skupinu ďalej rozširovať. Pôvodný plán vstúpiť tento rok na varšavskú burzu zabrzdila kríza, uskutoční sa preto asi až na budúci rok.
Spoločnosť Invia vznikla v roku 2002 ako tzv. študentská firma. Okrem Slovenska má od roku 2007 pobočky v Maďarsku, Poľsku a Rumunsku. Firmu v súčasnosti vlastnia investičný fond MCI TechVentures z poľskej finančnej skupiny MCI Management SA, švajčiarsky InternetTravelHolding AG a niekoľko fyzických osôb.