Železničné Cargo očakáva tento rok stratu 133 miliónov eur

Nákladný železničný dopravca ZSSK Cargo Slovakia predpokladá, že sa tento rok pre hospodársku krízu prepadne do straty 133 miliónov eur.

BRATISLAVA. Nákladný železničný dopravca ZSSK Cargo Slovakia predpokladá, že sa tento rok pre hospodársku krízu prepadne do straty 133 miliónov eur (zhruba štyri miliardy korún). V rozhovore pre dnešné vydanie denníka Pravda to povedal generálny riaditeľ štátom ovládanej spoločnosti Matej Augustín. Vlani pritom podnik po prvý raz hospodáril so ziskom 52 miliónov Sk (1,73 milióna eur).

"Ideme na 60 percent výkonov minulého roka. Najviac poklesla preprava v hutníckom priemysle, ktorý je pre nás kľúčový. Prevážanie kovov spadlo za prvé štyri mesiace o vyše polovicu, železná ruda spolu s potravinami či stavebninami o viac ako 40 percent," povedal Augustín. Strata spoločnosti za prvé štyri mesiace roka dosiahla 3,4 milióna eur (102,4 miliónov Sk).

Vláda začiatkom marca vyčlenila pre podnik pôžičku 165,97 milióna eur (päť miliárd korún), ktorá má železničnej spoločnosti pomôcť ľahšie prekonať dôsledky krízy. Z tejto sumy už firma podľa svojho šéfa minula 20 až 25 percent.

ZSSK Cargo Slovakia pre krízu skrátila pracovný týždeň svojim zamestnancom, ich počet plánuje postupne znížiť o 500 ľudí. Odísť by mali najmä pracovníci v dôchodkovom veku alebo tesne pred ním. "Motivujeme ich, aby odišli dobrovoľne - dostanú odchodné alebo odstupné, aby odišli z firmy dohodou. Od začiatku roka za prvé štyri mesiace opustilo firmu asi 150 ľudí. Dnes má Cargo 10.200 ľudí," poznamenal Augustín.

Spoločnosti by vraj pomohlo aj zníženie poplatkov ktoré platí správcovi koľajníc, štátnym ŽSR. Tie by mali podľa Augustína klesnúť oproti súčasnej úrovni o 60 percent.

Slovenské železnice sa v roku 2002 rozdelili na dve spoločnosti - ŽSR a ZSSK. V roku 2005 sa od osobnej prepravy v ZSSK oddelila nákladná doprava a vznikla spoločnosť ZSSK Cargo Slovakia. Cargo chcela predchádzajúca vláda sprivatizovať, súčasný kabinet však transakciu zastavil.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. V centre našej pozornosti sú zákazníci. Už 50 rokov
  2. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy
  3. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  4. Iba dnes: Narodeninové predplatné SME.sk za 25 eur
  5. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy
  6. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku
  7. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate
  8. Kam do tepla v januári?
  9. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely
  10. Konzultácia so svetovými odborníkmi dokáže zachrániť život
  1. V centre našej pozornosti sú zákazníci. Už 50 rokov
  2. Začiatok roka patrí dani z nehnuteľností
  3. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  4. Tipy pre atraktívne poprsie po dojčení. Plastike povedzte nie
  5. Stanovisko spoločnosti Advokátska kancelária JUDr. Radomír Bžán
  6. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy
  7. Iba dnes: Narodeninové predplatné SME.sk za 25 eur
  8. Denník SME oslavuje 25 rokov rekordným počtom predplatiteľov
  9. Najinzerovanejšie zánovné auto roku 2017? Mnohých to prekvapí
  10. Stavebná fakulta STU pozýva na Deň otvorených dverí!
  1. Iba dnes: Narodeninové predplatné SME.sk za 25 eur 16 213
  2. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy 8 238
  3. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy 4 670
  4. Demänovku mieša iba jeden človek. Ako si strážia receptúru? 2 840
  5. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných 2 630
  6. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku 2 318
  7. Kam do tepla v januári? 2 296
  8. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely 2 057
  9. Divoký Island: cesta ostrovom ľadu a ohňa 1 214
  10. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate 1 205

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Exekučná amnestia sa blíži, štát by odpúšťal dlhy

V poisťovni Dôvera chce dlhy odpustiť štyritisíc ľudí. Či sa s Unionom pripoja k amnestii, ktorú pripravuje štát, zatiaľ nepovedali.

DOMOV

Dobré ráno: Z úst im išli retiazky a klince, opisuje prácu exorcista

Exorcistu vyberie biskup, musí byť kňaz.

KOMENTÁRE

Exekučné amnestie sú nový morálny hazard

Možno do oddlžovania idú s najlepšími úmyslami, ale dopadne to ako vždy.

KULTÚRA

Woody Allen možno nakrútil svoj posledný film

Herci sa hanbia pred jeho adoptívnou dcérou, ktorá tvrdí, že ju zneužíval.

Neprehliadnite tiež

Sedadlá pre Boeing? Trenčín by ich mohol vyvíjať (rozhovor)

Spoločnosť Adient vyrába sedadlá pre automobilový priemysel. Chce však vstúpiť do leteckého biznisu.

Chýbajú im tisíce ľudí. Dovoľte nám najímať cudzincov, kričia automobilky

Zväz automobilového priemyslu varuje, že tento rok bude kritický. Prístup vlády rozhodne, ako veľmi tu budú koncerny rozširovať investície.

Európska komisia sa zameria na boj proti plastom, musia sa dať recyklovať

Európska komisia vydala smernicu, ktorá ukladá úlohy do roku 2030.

Staviteľovi tunela Višňové hrozí pokuta za meškanie

Tunel mal byť prerazený do konca roka 2017, NDS začala konať.