Finančné skupiny Penta ani J&T o SkyEurope záujem nemajú.
BRATISLAVA. Niekoľko mesiacov, ktoré dal bratislavský súd SkyEurope na ochranu pred jej veriteľmi, musia aerolinky využiť na prípravu nového biznis plánu. Potom musia presvedčiť veriteľov, aby novému plánu uverili. „Ani to nie je všetko. Aj firma, ktorá takýmto procesom prešla, má ešte pomerne dlho ťažký život. Jej podnikanie sa musí znova rozbehnúť," povedal Ľubomír Šoltýs zo spoločnosti Wood&Company.
Hovorca SkyEurope Tomáš Kika vraví, že aerolinky rokujú s investormi z finančnej sféry. Hovorca Penty Martin Danko na otázku, či by mali záujem o SkyEurope, povedal, že sa nezaujímajú o aerolinky. Podobne odpovedal aj hovorca J&T Maroš Sýkora.
Šoltýs tvrdí, že veriteľov SkyEurope neuspokojí iba informácia, že majú prípadného nového investora. Nový biznis plán musí odpovedať aj na otázku, ako sa aerolinky dostanú do prevádzkového zisku. Od svojho vzniku sú v strate. „To, či výrazne znížia počet zamestnancov, alebo otvoria novú ziskovú linku, je na firme. Musia pracovať naraz so stranou tržieb aj nákladov."
Analytik Mag Consulting Jaromír Beránek predpokladá, že silného obchodného partnera si aerolinky nenájdu. „Hodinu po hodine sa šanca, že nájdu riešenie, rapídne znižuje," predpokladá Beránek. Naráža tým na zadržané lietadlá či prednostné platby, ktoré od aeroliniek chcú letiská.
„SkyEurope získala čas, no určite to nebolo ľahké rozhodnutie jej manažmentu. Také rozhodnutie nemá dobrý vplyv na imidž firmy a dôveru klientov, na ich schopnosť znova to rozbehnúť," dodal Šoltýs.