Rusko by sa podľa šéfa Lukoilu malo stať členom OPEC

Rusko by sa malo stať členom Organizácie krajín vyvážajúcich ropu (OPEC). Kartel by potom kontroloval viac ako polovicu svetovej produkcie čierneho zlata, čo by mu umožnilo diktovať jeho cenu, tvrdí viceprezident najväčšej ruskej súkromnej ropnej spoločno

MOSKVA. sti Lukoil Leonid Fedun.

Výhody členstva v OPEC Fedun vymenoval v rozhovore pre denník Kommersant. Moskva však po dlhých mesiacoch ukončila svoje koketovanie s kartelom.

"Ak by Rusko vstúpilo do OPEC, čo sa však nestalo, mohli by sme presne stanovovať ceny. Mohli by sme sa zajtra rozhodnúť, že ropa bude stáť 100 USD (71,99 eura) za barel (159 litrov). Bohužiaľ, ruskí politickí lídri sa nevydali touto cestou," povedal Fedun.

Na otázku, ako by obmedzil vplyv špekulantov na cenu ropy, Fedun odpovedal: "Rusko by malo vstúpiť do OPEC a prejsť na priame kontrakty. Potom by sme spoločne kontrolovali 51 % svetovej produkcie a mohli by sme diktovať ceny."

Snaha Ruska, ktoré je v súčasnosti najväčším svetovým producentom ropy, o vstup do OPEC sa začiatkom tohto roka zmrazila. Rusko totiž neobmedzilo produkciu a nepodporilo zníženie ťažby, ktoré zrealizoval kartel. Podľa analytikov obmedzenie produkcie OPEC, ktoré viedlo k zvýšeniu ceny čierneho zlata, výrazne podporilo ruskú ekonomiku závislú od vývozu ropy.

Moskva posielala pozorovateľov na stretnutia OPEC. Na poslednom zasadnutí vo Viedni sa však ruskí predstavitelia nezúčastnili a špekulácie týkajúce sa členstva v OPEC tiež utíchli.

Lukoil, v ktorom 20 % vlastní americký koncern ConocoPhillips, je druhým najväčším ruským producentom ropy po štátom kontrolovanej Rosnefti.

Informovala o tom agentúra Reuters.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  2. JUDr. Barbora Sabó: Dobrý maklér šetrí čas, peniaze i nervy!
  3. Intímna hygiena – celoročná záležitosť
  4. Rastie nám pokrivená generácia?
  5. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku
  6. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji
  7. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  8. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  9. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  10. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  1. JUDr. Barbora Sabó: Dobrý maklér šetrí čas, peniaze i nervy!
  2. Detské zúbky sú veda
  3. Štartujú jesenné módne dni v Poluse
  4. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku
  5. Rastie nám pokrivená generácia?
  6. Intímna hygiena – celoročná záležitosť
  7. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji
  8. AAA AUTO za päť rokov predalo 320 tisíc vozidiel
  9. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  10. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  1. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku 14 926
  2. Rastie nám pokrivená generácia? 10 599
  3. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj? 4 914
  4. Intímna hygiena – celoročná záležitosť 3 103
  5. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať 2 047
  6. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji 1 499
  7. Kedy sa refinancovanie oplatí? 1 283
  8. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci 1 195
  9. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba 1 194
  10. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky 652

Hlavné správy zo Sme.sk

ŠPORT

Sagan: Bol som zmierený s tým, že nevyhrám

Slovenský cyklista dokázal to, čo sa ešte nikdy nikomu nepodarilo.

KOMENTÁRE

Až teraz si Merkelová začína budovať svoj odkaz

Bude to ona, kto bude ovládať nemeckú aj európsku politiku.

Neprehliadnite tiež

Tesco bojuje proti plytvaniu s jedlom, do roku 2030 zníži potravinový odpad o polovicu

Vo Veľkej Británii Tesco zverejňuje údaje o potravinovom odpade každé štyri roky, najnovšie ich bude zverejňovať aj na Slovensku či v Česku.

Londýnčania sú proti zrušeniu Uberu, petíciu podpísalo vyše pol milióna ľudí

Uber v Londýne dlhodobo čelí útokom tradičných taxikárov, podľa ktorých nerešpektuje bezpečnostné pravidlá, čím ohrozuje cestujúcich.