FRANKFURT. Vynovený modelový rad na čele s Golfom VI pomohol Volkswagenu v máji poraziť konkurentov a zvýšiť jeho podiel na globálnom automobilovom trhu. Dnes o tom informoval najväčší európsky výrobca áut.
Koncern v máji predal 556.700 vozidiel. To je o 1,2 % viac ako v rovnakom období vlani. Máj bol prvým mesiacom v tomto roku, v ktorom Volkswagen zaznamenal medziročný nárast predaja. Vďačí za to predovšetkým vysokému odbytu v Nemecku a Číne, ktoré sú najväčšími trhmi automobilky.
K dobrým číslam prispela predovšetkým kľúčová značka VW s 10-% nárastom predaja vďaka vysokému dopytu po modeloch Tiguan a Golf, rovnako ako po modeloch Lavida a Passat Lingyu predávaných v Číne.
"Do istej miery sa nám vďaka nášmu presvedčivému a modernému produktovému portfóliu podarilo oddeliť sa od celkového trendu na trhu, ktorý zostáva slabý," uviedol šéf predaja automobilky Detlef Wittig.
Dodal však, že s výnimkou Číny globálny trh osobných áut nesignalizuje žiadne zlepšenie. "Zatiaľ nie je jasné, či trhy už dosiahli dno."
Šrotovné v Nemecku, kde dodávky koncernu vzrástli o 36 %, umelo pomohlo k odbytu lacnejších modelov.
Predaj značky Škoda v máji medziročne klesol o 7,3 %. Príčinou je prepad trhu v strednej a východnej Európe. Odbyt Seatu zaznamenal 10-% pokles.
Globálny automobilový trh sa počas prvých 5 mesiacov prepadol o 20 %, pričom predaj Volkswagenu klesol iba o 7 % na 2,49 milióna vozidiel.
Informovala o tom agentúra Reuters.