Polovica Slovákov podľa prieskumu porovnáva ceny

Tretina Slovákov pri nákupoch do domácnosti rada siahne po nových značkách výrobkov.

BRATISLAVA. Podobne sú na tom aj spotrebitelia v ostatných krajinách strednej a východnej Európy, pričom najmenej ľudí sa rozhodne pre novinky v Rusku a najviac v Rumunsku. Na Slovensku si obyvatelia medzi jednotlivými značkami a produktmi vyberajú o niečo ťažšie.

Vyplýva to z medzinárodného prieskumu o nákupných zvyklostiach domácností, ktorý realizuje GfK Consumer Tracking CEE v spolupráci s Europanelom. Spoločnosť kontinuálne monitoruje nákupné zvyklosti domácností v 12 krajinách strednej a východnej Európy. Do panelu Consumer Tracking na Slovensku sa zapojilo 1500 domácností.

"Z prieskumu tiež vyplýva, že ľudia sa v danom regióne viac riadia rozumom ako emóciami a majú zväčša jasnú predstavu o tom, čo si chcú kúpiť. Vo všeobecnosti majú obyvatelia v strednej a východnej Európe zdržanlivejší postoj k úplným trhovým novinkám, čo sa týka nákupu rýchloobrátkového tovaru," uviedla pre TASR Daniela Čekovská s GfK. Doplnila, že na Slovensku má napríklad tendenciu kúpiť si nový produkt, ktorý sa objaví na pultoch predajní, iba 14 percent spotrebiteľov.

Asi 44 percent Slovákov zvykne nakupovať v prevažnej miere rovnaké druhy výrobkov, takže pri bežných nákupoch si do košíka automaticky vkladajú osvedčené produkty. Väčšina zvykne v obchodoch porovnávať ceny jednotlivých značiek ešte predtým, ako sa pre daný výrobok naozaj rozhodne. Veľmi podobne sa správajú aj spotrebitelia v ostatných krajinách stredného a východného regiónu Európy.

Slováci sú pri výbere značky alebo produktu oveľa nerozhodnejší ako obyvatelia v okolitých krajinách. Až 42 percent ľudí sa vyslovilo, že je pre nich ťažké vybrať si zo širokého sortimentu svoju" značku/produkt. V susedných krajinách sa v tomto smere rozhodujú oveľa ľahšie, pričom najmenší problém s výberom značky/produktu majú rakúske domácnosti.

Prieskum ukázal, že pri zvažovaní, čo si člen domácnosti nakoniec kúpi, majú do značnej miery vplyv aj ostatní rodinní príslušníci. Platí to v každej tretej slovenskej domácnosti.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  2. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  3. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  4. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci
  5. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty?
  6. ENGIE Services odovzdala do prevádzky novú kotolňu v Košiciach
  7. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty
  8. Exotické destinácie s priamym letom z Viedne
  9. Potraviny typické pre váš región nájdete už aj v Kauflande
  10. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished!
  1. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  2. Slávnostná imatrikulácia SvF STU v Bratislave
  3. Unverzita vyTVORená nápadmi študentov!
  4. Slovenské mestá môžu využiť eurofondy na zelené strechy
  5. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  6. Program obnovy chodníkov v Starom Meste schválený
  7. Stavebná fakulta STU získala certifikát EUR-ACE
  8. Stavebná fakulta STU získala certifikát EUR-ACE
  9. Príďte na Deň otvorených dverí v Novom Ružinove
  10. Študenti sa rozhodli zmeniť svoju školu
  1. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty 9 605
  2. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať 3 162
  3. Lokalita pod Kolibou výrazne mení svoju tvár 3 103
  4. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty? 2 923
  5. Exotické destinácie s priamym letom z Viedne 2 817
  6. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci 1 514
  7. Kedy sa refinancovanie oplatí? 1 499
  8. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished! 1 474
  9. Potraviny typické pre váš región nájdete už aj v Kauflande 1 464
  10. ENGIE Services odovzdala do prevádzky novú kotolňu v Košiciach 994

Téma: Prieskumy volebných preferencií


Hlavné správy zo Sme.sk

SVET

O nezávislosti Katalánska nerozhodne referendum, ale ochota použiť násilie

Katalánsky boj za nezávislosť nebol nikdy násilný.

EKONOMIKA

Érsek sa rozhodol, bratislavské letisko chce dať do prenájmu

Minister predložil návrh na 30-ročnú koncesiu letiska.

SVET

Čoraz viac utečencov mieri na sever Európy cez Slovensko

V Rakúsku vojaci pomáhali pri klasickej policajnej činnosti.

Neprehliadnite tiež

Markíza má byť na predaj, hovorí sa aj o ďalších médiách

Majiteľ najsledovanejšej televízie na Slovensku, ako aj potenciálni záujemcovia o jej kúpu tvrdia, že špekulácie nekomentujú.

Kroksy sú späť. Ich miliardová stratégia? Byť škaredé

To, že sa kroksy vracajú, nie je žiadna náhoda.

Zákon chrániaci médiá je ľahké obísť

Legislatíva zakazuje, aby majiteľ vlastnil printové aj elektronické médiá zároveň.

Do Moricových železničných opravovní vstupuje nový investor

Budamar získa tretinu v ŽOS Vrútky, čo sú tretie najväčšie opravovne. Sľubuje si od toho úsporu na opravách lokomotív a tisícky vagónov.