Polovica Slovákov podľa prieskumu porovnáva ceny

Tretina Slovákov pri nákupoch do domácnosti rada siahne po nových značkách výrobkov.

BRATISLAVA. Podobne sú na tom aj spotrebitelia v ostatných krajinách strednej a východnej Európy, pričom najmenej ľudí sa rozhodne pre novinky v Rusku a najviac v Rumunsku. Na Slovensku si obyvatelia medzi jednotlivými značkami a produktmi vyberajú o niečo ťažšie.

Vyplýva to z medzinárodného prieskumu o nákupných zvyklostiach domácností, ktorý realizuje GfK Consumer Tracking CEE v spolupráci s Europanelom. Spoločnosť kontinuálne monitoruje nákupné zvyklosti domácností v 12 krajinách strednej a východnej Európy. Do panelu Consumer Tracking na Slovensku sa zapojilo 1500 domácností.

"Z prieskumu tiež vyplýva, že ľudia sa v danom regióne viac riadia rozumom ako emóciami a majú zväčša jasnú predstavu o tom, čo si chcú kúpiť. Vo všeobecnosti majú obyvatelia v strednej a východnej Európe zdržanlivejší postoj k úplným trhovým novinkám, čo sa týka nákupu rýchloobrátkového tovaru," uviedla pre TASR Daniela Čekovská s GfK. Doplnila, že na Slovensku má napríklad tendenciu kúpiť si nový produkt, ktorý sa objaví na pultoch predajní, iba 14 percent spotrebiteľov.

Asi 44 percent Slovákov zvykne nakupovať v prevažnej miere rovnaké druhy výrobkov, takže pri bežných nákupoch si do košíka automaticky vkladajú osvedčené produkty. Väčšina zvykne v obchodoch porovnávať ceny jednotlivých značiek ešte predtým, ako sa pre daný výrobok naozaj rozhodne. Veľmi podobne sa správajú aj spotrebitelia v ostatných krajinách stredného a východného regiónu Európy.

Slováci sú pri výbere značky alebo produktu oveľa nerozhodnejší ako obyvatelia v okolitých krajinách. Až 42 percent ľudí sa vyslovilo, že je pre nich ťažké vybrať si zo širokého sortimentu svoju" značku/produkt. V susedných krajinách sa v tomto smere rozhodujú oveľa ľahšie, pričom najmenší problém s výberom značky/produktu majú rakúske domácnosti.

Prieskum ukázal, že pri zvažovaní, čo si člen domácnosti nakoniec kúpi, majú do značnej miery vplyv aj ostatní rodinní príslušníci. Platí to v každej tretej slovenskej domácnosti.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo
  2. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  3. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  4. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  5. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  6. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  7. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  8. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  9. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  10. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta
  1. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo
  2. Projekt "Zvýšenie odborných kapacít v oblasti práce s mládežou"
  3. Malé knedličky, veľké dojmy
  4. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  5. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  6. Projekt First Lego League podporila Nadácia Pontis
  7. Klienti majú často pocit, že potrebujú spracovať len projekt
  8. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  9. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  10. 3 úlohy, ktoré vyrieši minerálna vlna najlepšie
  1. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 11 704
  2. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom 11 339
  3. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 7 247
  4. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom 7 048
  5. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 6 042
  6. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 3 889
  7. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári 3 768
  8. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 3 490
  9. Mäsovýroba Gašparík získala ocenenie Danubius Gastro 2017 2 460
  10. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet 2 417

Hlavné správy zo Sme.sk

ŠPORT

Sagan začal sezónu klasík druhým miestom, opäť ho zdolal van Avermaet

Belgičan porazil slovenského cyklistu na belgickej klasike Omloop Het Nieuswblad aj minulý rok.

DOMOV

Inštruktor lyžovania: Ľudia často preceňujú svoje sily

Vlado Zboja zdolal Everest, na Kubínskej holi vedie školu lyžovania.

KOMENTÁRE

Nevedno, s čím Kažimíra vyprevadil Sulík

Kažimír buduje na ilúzii, že brzda je iba poistka.

Neprehliadnite tiež

Opel zrejme skončí vo francúzskych rukách. Bude sa vyrábať na Slovensku?

Francúzska spoločnosť PSA Group rokuje o kúpe nemeckej automobilky Opel od amerického koncernu General Motors. Značka je v dlhodobej strate.

Spor medzi štátom a vysokými školami vyriešia až súdy

Či bolo všetko v poriadku, posudzuje aj Úrad pre verejné obstarávanie. V niektorých prípadoch už dal za pravdu školám.

Analytici z prognóz nepoľavujú, ekonomika má rásť vyše trojpercentným tempom

Analytici komerčných bánk predpovedajú slovenskému hospodárstvu v tomto roku medziročný rast o 3,2 percenta.

Od marca sa menia pravidlá osobného bankrotu, bude dostupnejší

Domáhať sa zbavenia dlhov týmito spôsobmi bude môcť dlžník iba raz za desať rokov.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop