V Hliníku čaká na likvidáciu štvrtina vykúpených autovrakov zo šrotovného

Približne 1300 autovrakov, čo predstavuje jednu štvrtinu celkového objemu vykúpených starých automobilov z druhého ...

HLINÍK. Približne 1300 autovrakov, čo predstavuje jednu štvrtinu celkového objemu vykúpených starých automobilov z druhého kola šrotovného, ešte čaká na likvidáciu u jedného z najväčších spracovateľov kovového odpadu na Slovensku, spoločnosti ŽP EKO Qelet v Hliníku na Hronom.

Ako informoval TASR obchodný riaditeľ Viliam Ryšavý, v hektickom aprílovom období najväčšieho náporu majiteľov starých automobilov vykúpili v 15 prevádzkach spoločnosti 600 až 1000 autovrakov denne, ale v súčasnosti je to len približne 10 áut. "Je to logický dôsledok šrotovného, ale predpokladáme, že do konca roka by sme mohli vykúpiť ešte okolo 1000 starých vozidiel," dodal Ryšavý a potvrdil, že aj napriek všeobecne očakávanému a výraznému poklesu výkupu autovrakov majú stále vyťažené spracovateľské kapacity závodu v Hliníku nad Hronom. "Nestíhame potrebu šrédra, ktorý je schopný spracovať jeden autovrak za 60 sekúnd, ale 15 minút nám treba na takzvané vysušenie karosérie, pri ktorom sa vozidlo zbavuje na špeciálnej linke benzínu, oleja a ďalších kvapalných náplní," priblížil súčasné dianie v spracovateľskom závode obchodný riaditeľ.

Podľa Ryšavého v tomto období dokážu pripraviť na konečné zošrotovanie asi 100 vozidiel denne na dvoch pracoviskách a vedenie spoločnosti predpokladá, že do konca júna by mohol byť aj zostávajúci objem z celkového počtu okolo 5200 vykúpených autovrakov pripravený na definitívne zlikvidovavanie do podoby rozdrveného oceľového šrotu. "Náš odberateľ má eminentný záujem o výsledný produkt, nie je problém s jeho odbytom," uviedol Ryšavý, ktorý potvrdil, že ak by vláda SR rozhodla v budúcnosti aj o tretej vlne šrotovného, nemali by problém v Hliníku nad Hronom spracovať všetky autovraky na Slovensku. Ročná kapacita šrédrovacej linky, ktorá je v prevádzke od leta 2008 a spracovaný železný odpad sa ďalej zhodnocuje v taviacej peci v Podbrezovej, je až 90.000 starých automobilov ročne.

Podobné zariadenie je na Slovensku vybudované tiež v Banskej Bystrici, ktorého prevádzkovateľom je spoločnosť Kovod Recycling. V jej prípade železný odpad putuje do východoslovenského hutníckeho kombinátu U.S.Steel Košice. Obe spracovateľské spoločnosti po ukončení druhej vlny šrotovného 14. apríla predpokladali, že do štyroch mesiacov sa im podarí kompletne spracovať celý objem vykúpených autovrakov. V Hliníku nad Hronom, ak šrédrovacia linka bude pracovať bez porúch, tak podľa obchodného riaditeľa Ryšavého bude dvor závodu aj ďalších 14 výkupných stredísk do konca júla bez autovrakov.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  2. 3 úlohy, ktoré vyrieši minerálna vlna najlepšie
  3. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  4. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  5. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  6. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  7. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  8. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  9. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  10. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  1. Projekt "Zvýšenie odborných kapacít v oblasti práce s mládežou"
  2. Malé knedličky, veľké dojmy
  3. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  4. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  5. Projekt First Lego League podporila Nadácia Pontis
  6. Klienti majú často pocit, že potrebujú spracovať len projekt
  7. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  8. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  9. 3 úlohy, ktoré vyrieši minerálna vlna najlepšie
  10. Svadba v kraji lietajúceho mnícha Cypriána
  1. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 11 251
  2. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom 10 985
  3. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 9 034
  4. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 6 281
  5. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom 5 310
  6. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári 4 698
  7. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 4 324
  8. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 3 522
  9. Klasickým gastrolístkom konkuruje už aj nová stravovacia karta 2 794
  10. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet 2 633

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

Pozrite, čo sa stalo na Slovensku, hromží Trump pred kamerami (Komentár Máriusa Kopcsaya)

Preceňovanie utečeneckej témy odpútava pozornosť od úplatkov.

KOMENTÁRE

Férové, ale drsné ultimátum z USA (Schutzov týždeň)

Prečo je balvanom v oku ten iliberál, ktorý nevládne?

EKONOMIKA

Kažimír dostal košom. Sulík odmietol zmenu dlhovej brzdy

Sulík sa stretol s ministrom financií.

ŠPORT

Sagan: Keď idem so Slovákmi, navzájom sa motivujeme

Majstra sveta čaká prvý ostrý štart.

Neprehliadnite tiež

Spor medzi štátom a vysokými školami vyriešia až súdy

Či bolo všetko v poriadku, posudzuje aj Úrad pre verejné obstarávanie. V niektorých prípadoch už dal za pravdu školám.

Analytici z prognóz nepoľavujú, ekonomika má rásť vyše trojpercentným tempom

Analytici komerčných bánk predpovedajú slovenskému hospodárstvu v tomto roku medziročný rast o 3,2 percenta.

Od marca sa menia pravidlá osobného bankrotu, bude dostupnejší

Domáhať sa zbavenia dlhov týmito spôsobmi bude môcť dlžník iba raz za desať rokov.

Osem zásadných zmien v hypotékach, ktoré odštartujú od marca

Kto si málo sporí a príliš často mení zamestnanie, dostane o niečo nižší úver ako doteraz.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop