V Hliníku čaká na likvidáciu štvrtina vykúpených autovrakov zo šrotovného

Približne 1300 autovrakov, čo predstavuje jednu štvrtinu celkového objemu vykúpených starých automobilov z druhého ...

HLINÍK. Približne 1300 autovrakov, čo predstavuje jednu štvrtinu celkového objemu vykúpených starých automobilov z druhého kola šrotovného, ešte čaká na likvidáciu u jedného z najväčších spracovateľov kovového odpadu na Slovensku, spoločnosti ŽP EKO Qelet v Hliníku na Hronom.

Ako informoval TASR obchodný riaditeľ Viliam Ryšavý, v hektickom aprílovom období najväčšieho náporu majiteľov starých automobilov vykúpili v 15 prevádzkach spoločnosti 600 až 1000 autovrakov denne, ale v súčasnosti je to len približne 10 áut. "Je to logický dôsledok šrotovného, ale predpokladáme, že do konca roka by sme mohli vykúpiť ešte okolo 1000 starých vozidiel," dodal Ryšavý a potvrdil, že aj napriek všeobecne očakávanému a výraznému poklesu výkupu autovrakov majú stále vyťažené spracovateľské kapacity závodu v Hliníku nad Hronom. "Nestíhame potrebu šrédra, ktorý je schopný spracovať jeden autovrak za 60 sekúnd, ale 15 minút nám treba na takzvané vysušenie karosérie, pri ktorom sa vozidlo zbavuje na špeciálnej linke benzínu, oleja a ďalších kvapalných náplní," priblížil súčasné dianie v spracovateľskom závode obchodný riaditeľ.

Podľa Ryšavého v tomto období dokážu pripraviť na konečné zošrotovanie asi 100 vozidiel denne na dvoch pracoviskách a vedenie spoločnosti predpokladá, že do konca júna by mohol byť aj zostávajúci objem z celkového počtu okolo 5200 vykúpených autovrakov pripravený na definitívne zlikvidovavanie do podoby rozdrveného oceľového šrotu. "Náš odberateľ má eminentný záujem o výsledný produkt, nie je problém s jeho odbytom," uviedol Ryšavý, ktorý potvrdil, že ak by vláda SR rozhodla v budúcnosti aj o tretej vlne šrotovného, nemali by problém v Hliníku nad Hronom spracovať všetky autovraky na Slovensku. Ročná kapacita šrédrovacej linky, ktorá je v prevádzke od leta 2008 a spracovaný železný odpad sa ďalej zhodnocuje v taviacej peci v Podbrezovej, je až 90.000 starých automobilov ročne.

Podobné zariadenie je na Slovensku vybudované tiež v Banskej Bystrici, ktorého prevádzkovateľom je spoločnosť Kovod Recycling. V jej prípade železný odpad putuje do východoslovenského hutníckeho kombinátu U.S.Steel Košice. Obe spracovateľské spoločnosti po ukončení druhej vlny šrotovného 14. apríla predpokladali, že do štyroch mesiacov sa im podarí kompletne spracovať celý objem vykúpených autovrakov. V Hliníku nad Hronom, ak šrédrovacia linka bude pracovať bez porúch, tak podľa obchodného riaditeľa Ryšavého bude dvor závodu aj ďalších 14 výkupných stredísk do konca júla bez autovrakov.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Návod, ako si s kreditkou užijete dovolenku a ešte aj ušetríte
  2. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  3. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  4. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  5. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  6. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami
  7. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť
  8. Lety do exotiky už aj z Bratislavy
  9. Nonstop banka vo vrecku - aplikácia Mobil Banking
  10. Ako sme jazdili v socializme
  1. Návod, ako si s kreditkou užijete dovolenku a ešte aj ušetríte
  2. Leto nekončí!
  3. Očarujúca Srí Lanka: malý ostrov plný prekvapení
  4. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  5. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho
  6. Už aj seniori presadajú do SUV
  7. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  8. Americká ambasáda zaberá pozemky už rok bez nájomnej zmluvy
  9. Bratislava gets a new public space and park
  10. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  1. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov 5 486
  2. Očarujúca Srí Lanka: malý ostrov plný prekvapení 4 089
  3. Ako sme jazdili v socializme 2 185
  4. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho 1 757
  5. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku 1 739
  6. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole 1 340
  7. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami 1 089
  8. Lety do exotiky už aj z Bratislavy 1 085
  9. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov 670
  10. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť 564

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Branci pýtajú peniaze na domobranu. Končia na súkromnom účte

Výzvou na posielanie finančných príspevkov sa už zaoberá polícia.

KOMENTÁRE

Zmizne dôkaz o krytí Bašternáka?

Inšpekcia koná, akoby kryla ľudí, ktorí vlani zmarili raziu u developera.

KULTÚRA

Vojna bez krvi. Dunkirk je filmová anomália

Film leta bol prijatý s istým nepochopením.

Neprehliadnite tiež

Emisný škandál je rizikom pre nemeckú ekonomiku

Automobilový priemysel je najväčším vývozcom v Nemecku. Poskytuje približne 800-tisíc pracovných miest.

Bratislavou prechádzal jedinečný polkilometrový vlak. Takto vyzeral

V osobnej železničnej doprave je taký dlhý vlak výnimočný, vypravila ho firma RegioJet na rumunský festival Banát.

Cena pôdy v Česku prudko rastie, analytici sa boja investičnej bubliny

Vysoký dopyt, ktorý tlačil ceny hore bol vyvolaný aj európskymi dotáciami, ktoré dávali poľnohospodárom väčšie možnosti.

Putin, Merkelová, Macron. Pozrite sa, koľko zarábajú svetové politické špičky

Singapurský premiér zarába ročne 1,4 milióna eur a je najlepšie plateným štátnym zamestnancom na svete.