Kampaň prechodu na DVB-T bude stáť 1,6 milióna eur

Informačná kampaň k prechodu na digitálne (DVB-T) vysielanie by mala stáť 1,66 mil. eur bez dane z pridanej hodnoty (DPH), namiesto pôvodne plánovaným 4,15 mil. eur. Vyplýva ...

BRATISLAVA. Informačná kampaň k prechodu na digitálne (DVB-T) vysielanie by mala stáť 1,66 mil. eur bez dane z pridanej hodnoty (DPH), namiesto pôvodne plánovaným 4,15 mil. eur. Vyplýva to z materiálu "Priebežné vyhodnotenie plnenia koncepcie informačnej kampane vo vzťahu k digitalizácii televízneho vysielania", ktorý do medzirezortného pripomienkového konania predložil Minister dopravy, pôšt a telekomunikácií SR (MDPT) Ľubomír Vážny. Oproti schválenej koncepcii informačnej kampane sa zmenil aj časový harmonogram informačnej kampane, a to z obdobia piatich na tri roky. "Zmena časového a finančného harmonogramu informačnej kampane nastala vzhľadom na vzniknutú situáciu v procese výberu prevádzkovateľa digitálneho multiplexu," uviedol rezort dopravy v uvedenom dokumente.

Cieľom informačnej kampane je podľa materiálu rezortu dopravy podpora prechodu na DVB-T dosiahnutím primeranej informovanosti cieľovej skupiny v správnom čase a nevyhnutnom rozsahu za účelom plynulého a úspešného prechodu na digitálne vysielanie. Realizovateľom kampane má byť spoločnosť B.M.A., s.r.o., s ktorou rezort dopravy podpísal zmluvu 18. mája tohto roku. Informačná kampaň má byť podľa rezortu celoplošná, vecná, narábať s pravdivými a odbornými informáciami vo vzťahu k digitálnej technológii, musí flexibilne reagovať na reálny vývoj situácie a vzniknuté požiadavky doplnenia informačného deficitu z hľadisku štruktúry cieľovej skupiny a regionálnych špecifík. V súlade so schválenou koncepciou informačnej kampane uzavrelo MDPT zmluvu o spolupráci so Slovenskou televíziou a Asociáciou nezávislých rozhlasových a televíznych staníc Slovenska. "Predmetom zmlúv je úprava práv a povinností pri spolupráci zmluvných strán na príprave informačnej kampane DVB-T a na realizácii informačnej kampane DVB-T v televíznom a rozhlasovom vysielaní," uvádza materiál rezortu dopravy.

Podľa predbežného vyhodnotenia plnenia koncepcie informačnej kampane má časový harmonogram informačnej kampane štyri fázy. Prvou z nich je podpis zmluvy s realizátorom informačnej kampane. Samotná kampaň by mala odštartovať v auguste tohto roku, pričom v rokoch 2009 až 2012 by mali byť zrealizované jej jednotlivé etapy. Ukončenie kampane a záverečnú správu naplánoval rezort dopravy na máj 2012.

Digitálne vysielanie úplne nahradí doterajšie analógové televízne vysielanie najneskôr v roku 2012. DVB-T má vytvoriť priestor pre vznik nových televízií, zvýšenie konkurencie na mediálnom trhu a tým aj tlak na zvýšenie kvality programov televízií. Divákom prinesie, okrem možnosti prijímania viacerých programov, zásadné zvýšenie kvality prijímaného televízneho vysielania v tzv. štúdiovej kvalite, interaktívne ovládanie vysielania samotným divákom, prípadne aj perspektívne poskytovanie služieb mobilnej televízie, internetových služieb a služieb elektronickej verejnej správy. Diváci, ktorí prijímajú analógové vysielanie, si budú musieť po prechode na DVB-T štandard zaobstarať televízor so zabudovaným digitálnym tunerom, alebo set-top-box.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  2. Rastie nám pokrivená generácia?
  3. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku
  4. Intímna hygiena – celoročná záležitosť
  5. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji
  6. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  7. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  8. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  9. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  10. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci
  1. Detské zúbky sú veda
  2. Štartujú jesenné módne dni v Poluse
  3. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku
  4. Rastie nám pokrivená generácia?
  5. Intímna hygiena – celoročná záležitosť
  6. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji
  7. AAA AUTO za päť rokov predalo 320 tisíc vozidiel
  8. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  9. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  10. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  1. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj? 21 194
  2. Rastie nám pokrivená generácia? 8 617
  3. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku 7 584
  4. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať 5 564
  5. Kedy sa refinancovanie oplatí? 1 929
  6. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba 1 876
  7. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci 1 776
  8. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty? 1 602
  9. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty 1 578
  10. Intímna hygiena – celoročná záležitosť 1 443

Hlavné správy zo Sme.sk

ŠPORT

Sagan je najväčším favoritom. Zapíše sa do dejín svetovej cyklistiky?

Vlani nebol najväčším favoritom, ale aj tak vyhral.

DOMOV

Lipšic dostal za nehodu z minulého roka podmienečný trest

Súd odsúdil bývalého poslanca Lipšica.

KOMENTÁRE

Vracajú sa deväťdesiate roky a prečo sa Danko drží ruskej letky

Akcia proti Kiskovi je porovnateľná len s únosom mladého Kováča.

SVET

Orbán sa modlí za Merkelovej víťazstvo v nemeckých voľbách

Maďarský premiér sa obáva o eurofondy, ak by voľby vyhralo SPD.

Neprehliadnite tiež

Fed sa chce zbaviť dlhopisov, ktoré nakupoval od krízy. Čo to prinesie?

Od októbra sa americká centrálna banka každý mesiac zbaví dlhopisov v hodnote 10 miliárd dolárov.

Do Prahy dorazili čínske bicykle ofo, ide o najväčšiu bikesharingovú službu na svete

Obyvatelia Prahy môžu zadarmo jazdiť na bicykloch od firmy ofo. Stačí im na to len mobilný telefón.

V Bratislave otvorili pizzeriu Domino´s, druhú najväčšiu sieť na svete

Pizzeria Domino´s má v hlavnom meste problém s doručovaním.

Čoskoro prijme Slovensko eurosmernicu ATAD, ktorá má prispieť k férovému zdaneniu

Cieľom smernice je aj uľahčiť výmenu informácií medzi finančnými spravodajskými jednotkami pri identifikácii a sledovaní podozrivých transakcií.