Kampaň prechodu na DVB-T bude stáť 1,6 milióna eur

Informačná kampaň k prechodu na digitálne (DVB-T) vysielanie by mala stáť 1,66 mil. eur bez dane z pridanej hodnoty (DPH), namiesto pôvodne plánovaným 4,15 mil. eur. Vyplýva ...

BRATISLAVA. Informačná kampaň k prechodu na digitálne (DVB-T) vysielanie by mala stáť 1,66 mil. eur bez dane z pridanej hodnoty (DPH), namiesto pôvodne plánovaným 4,15 mil. eur. Vyplýva to z materiálu "Priebežné vyhodnotenie plnenia koncepcie informačnej kampane vo vzťahu k digitalizácii televízneho vysielania", ktorý do medzirezortného pripomienkového konania predložil Minister dopravy, pôšt a telekomunikácií SR (MDPT) Ľubomír Vážny. Oproti schválenej koncepcii informačnej kampane sa zmenil aj časový harmonogram informačnej kampane, a to z obdobia piatich na tri roky. "Zmena časového a finančného harmonogramu informačnej kampane nastala vzhľadom na vzniknutú situáciu v procese výberu prevádzkovateľa digitálneho multiplexu," uviedol rezort dopravy v uvedenom dokumente.

Cieľom informačnej kampane je podľa materiálu rezortu dopravy podpora prechodu na DVB-T dosiahnutím primeranej informovanosti cieľovej skupiny v správnom čase a nevyhnutnom rozsahu za účelom plynulého a úspešného prechodu na digitálne vysielanie. Realizovateľom kampane má byť spoločnosť B.M.A., s.r.o., s ktorou rezort dopravy podpísal zmluvu 18. mája tohto roku. Informačná kampaň má byť podľa rezortu celoplošná, vecná, narábať s pravdivými a odbornými informáciami vo vzťahu k digitálnej technológii, musí flexibilne reagovať na reálny vývoj situácie a vzniknuté požiadavky doplnenia informačného deficitu z hľadisku štruktúry cieľovej skupiny a regionálnych špecifík. V súlade so schválenou koncepciou informačnej kampane uzavrelo MDPT zmluvu o spolupráci so Slovenskou televíziou a Asociáciou nezávislých rozhlasových a televíznych staníc Slovenska. "Predmetom zmlúv je úprava práv a povinností pri spolupráci zmluvných strán na príprave informačnej kampane DVB-T a na realizácii informačnej kampane DVB-T v televíznom a rozhlasovom vysielaní," uvádza materiál rezortu dopravy.

Podľa predbežného vyhodnotenia plnenia koncepcie informačnej kampane má časový harmonogram informačnej kampane štyri fázy. Prvou z nich je podpis zmluvy s realizátorom informačnej kampane. Samotná kampaň by mala odštartovať v auguste tohto roku, pričom v rokoch 2009 až 2012 by mali byť zrealizované jej jednotlivé etapy. Ukončenie kampane a záverečnú správu naplánoval rezort dopravy na máj 2012.

Digitálne vysielanie úplne nahradí doterajšie analógové televízne vysielanie najneskôr v roku 2012. DVB-T má vytvoriť priestor pre vznik nových televízií, zvýšenie konkurencie na mediálnom trhu a tým aj tlak na zvýšenie kvality programov televízií. Divákom prinesie, okrem možnosti prijímania viacerých programov, zásadné zvýšenie kvality prijímaného televízneho vysielania v tzv. štúdiovej kvalite, interaktívne ovládanie vysielania samotným divákom, prípadne aj perspektívne poskytovanie služieb mobilnej televízie, internetových služieb a služieb elektronickej verejnej správy. Diváci, ktorí prijímajú analógové vysielanie, si budú musieť po prechode na DVB-T štandard zaobstarať televízor so zabudovaným digitálnym tunerom, alebo set-top-box.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo
  2. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  3. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  4. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  5. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  6. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  7. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  8. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  9. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  10. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta
  1. Jakub Mankovecký z SPU v Nitre bol opäť úspešný v reze viniča
  2. Hitparáda štiav
  3. 14. ročník AmCham „Job Fair“ v Košiciach
  4. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo
  5. Projekt "Zvýšenie odborných kapacít v oblasti práce s mládežou"
  6. Malé knedličky, veľké dojmy
  7. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  8. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  9. Projekt First Lego League podporila Nadácia Pontis
  10. Klienti majú často pocit, že potrebujú spracovať len projekt
  1. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom 10 572
  2. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 8 042
  3. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom 7 458
  4. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 5 569
  5. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 5 528
  6. Volkswagen Golf: Viac, než facelift 4 910
  7. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 3 458
  8. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 2 639
  9. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo 2 458
  10. Trenkwalder má nového generálneho riaditeľa 2 186

Hlavné správy zo Sme.sk

EKONOMIKA

Británia sa rozhodla, hranice aj pre Slovákov chce zatvoriť už v marci

Theresa Mayová chystá obmedzenie voľného pohybu oznámiť v rovnaký deň, kedy oficiálne spustí rokovania o brexite.

DOLNÝ ZEMPLÍN KORZÁR

Smer na východe už oslavuje MDŽ. Zabáva vtipmi o svokrách

Nikto nespomínal ističe, ceny elektriny, ani dôchodky.

Neprehliadnite tiež

Číňania končia spoluprácu s vydavateľstvom Empresa Media

Informoval o tom spravodajský web HlídacíPes.org.

UPC zvyšuje ceny internetu a televízie. Čo môžete robiť?

Káblová spoločnosť mení služby a ceny uprostred viazanosti, ľudia sa búria.

Buffett kúpil za dva mesiace 120 miliónov akcií Apple

Tim Cook podľa miliardára odviedol kus dobrej práce.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop