SME
Pondelok, 26. október, 2020 | Meniny má DemeterKrížovkyKrížovky

Kampaň prechodu na DVB-T bude stáť 1,6 milióna eur

Informačná kampaň k prechodu na digitálne (DVB-T) vysielanie by mala stáť 1,66 mil. eur bez dane z pridanej hodnoty (DPH), namiesto pôvodne plánovaným 4,15 mil. eur. Vyplýva ...

BRATISLAVA. Informačná kampaň k prechodu na digitálne (DVB-T) vysielanie by mala stáť 1,66 mil. eur bez dane z pridanej hodnoty (DPH), namiesto pôvodne plánovaným 4,15 mil. eur. Vyplýva to z materiálu "Priebežné vyhodnotenie plnenia koncepcie informačnej kampane vo vzťahu k digitalizácii televízneho vysielania", ktorý do medzirezortného pripomienkového konania predložil Minister dopravy, pôšt a telekomunikácií SR (MDPT) Ľubomír Vážny. Oproti schválenej koncepcii informačnej kampane sa zmenil aj časový harmonogram informačnej kampane, a to z obdobia piatich na tri roky. "Zmena časového a finančného harmonogramu informačnej kampane nastala vzhľadom na vzniknutú situáciu v procese výberu prevádzkovateľa digitálneho multiplexu," uviedol rezort dopravy v uvedenom dokumente.

Skryť Vypnúť reklamu

Cieľom informačnej kampane je podľa materiálu rezortu dopravy podpora prechodu na DVB-T dosiahnutím primeranej informovanosti cieľovej skupiny v správnom čase a nevyhnutnom rozsahu za účelom plynulého a úspešného prechodu na digitálne vysielanie. Realizovateľom kampane má byť spoločnosť B.M.A., s.r.o., s ktorou rezort dopravy podpísal zmluvu 18. mája tohto roku. Informačná kampaň má byť podľa rezortu celoplošná, vecná, narábať s pravdivými a odbornými informáciami vo vzťahu k digitálnej technológii, musí flexibilne reagovať na reálny vývoj situácie a vzniknuté požiadavky doplnenia informačného deficitu z hľadisku štruktúry cieľovej skupiny a regionálnych špecifík. V súlade so schválenou koncepciou informačnej kampane uzavrelo MDPT zmluvu o spolupráci so Slovenskou televíziou a Asociáciou nezávislých rozhlasových a televíznych staníc Slovenska. "Predmetom zmlúv je úprava práv a povinností pri spolupráci zmluvných strán na príprave informačnej kampane DVB-T a na realizácii informačnej kampane DVB-T v televíznom a rozhlasovom vysielaní," uvádza materiál rezortu dopravy.

Skryť Vypnúť reklamu

Podľa predbežného vyhodnotenia plnenia koncepcie informačnej kampane má časový harmonogram informačnej kampane štyri fázy. Prvou z nich je podpis zmluvy s realizátorom informačnej kampane. Samotná kampaň by mala odštartovať v auguste tohto roku, pričom v rokoch 2009 až 2012 by mali byť zrealizované jej jednotlivé etapy. Ukončenie kampane a záverečnú správu naplánoval rezort dopravy na máj 2012.

Digitálne vysielanie úplne nahradí doterajšie analógové televízne vysielanie najneskôr v roku 2012. DVB-T má vytvoriť priestor pre vznik nových televízií, zvýšenie konkurencie na mediálnom trhu a tým aj tlak na zvýšenie kvality programov televízií. Divákom prinesie, okrem možnosti prijímania viacerých programov, zásadné zvýšenie kvality prijímaného televízneho vysielania v tzv. štúdiovej kvalite, interaktívne ovládanie vysielania samotným divákom, prípadne aj perspektívne poskytovanie služieb mobilnej televízie, internetových služieb a služieb elektronickej verejnej správy. Diváci, ktorí prijímajú analógové vysielanie, si budú musieť po prechode na DVB-T štandard zaobstarať televízor so zabudovaným digitálnym tunerom, alebo set-top-box.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Ekonomika

Inzercia - Tlačové správy

  1. Covid a post-Covid: Ako sa chrániť pred kybernetickými útokmi?
  2. Fresh Market má novú predajňu Sanagro. Takto to tam vyzerá
  3. Príjem vs. dôchodok. Realita, ktorú na ktorú sa treba pripraviť
  4. Zlaďte vaše šperky s jeseňou
  5. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi
  6. Šiesty titul Auto roka: komu sa podaril tento historický úspech?
  7. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy
  8. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh
  9. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí
  10. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY
  1. Duálnu prax v dm nahradilo počas pandémie online vzdelávanie
  2. Chief of Slovak Telekom: We care about the future of Slovakia
  3. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi
  4. Príjem vs. dôchodok. Realita, ktorú na ktorú sa treba pripraviť
  5. Šiesty titul Auto roka: komu sa podaril tento historický úspech?
  6. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy
  7. Kvalitné sporenie si dokážete vybaviť z pohodlia domova
  8. Tesco prináša zákazníkom potraviny za každých okolností
  9. Vedeli ste, že jablká majú svoj medzinárodný deň?
  10. Zostáva už len 7 dní na predloženie žiadosti o grant
  1. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 27 309
  2. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí 21 852
  3. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh 16 204
  4. Pravá strana Dunaja môže vďaka Inchebe získať novú tvár 12 686
  5. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY 12 400
  6. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové 11 867
  7. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 11 835
  8. Ako pracujú horskí nosiči? Vstávajú ráno o štvrtej 10 983
  9. Ako vidia budúcnosť deti zo základných škôl? Budete prekvapení 10 768
  10. Na Slovensku pribúdajú nové bankomaty. Viete čo v nich vybavíte? 10 382
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Navrhli odvolať rektora STU Fikara, na rokovaní bola polícia

Akademici si odhlasovali koniec Miroslava Fikara.

Rektor Slovenskej technickej univerzity (STU) Miroslav Fikar.
Viliam Turan na archívnej fotografii.
Roman Prymula.
Ivan Kmotrík

Neprehliadnite tiež

Viliam Turan na archívnej fotografii.

Bundesbank očakáva pokračovanie rastu, avšak slabším tempom

Najnovší nárast infikovaných sa odrazí najmä v sektore služieb.

Ilustračné foto

Obchodníci hodnotia uplynulý sprísnený víkend ako štandardný

V sobotu a v nedeľu pracoval obchod s potravinami v zaužívaných medziach.

Ľudia vstupujú do obchodu v Bardejove 24. októbra.

Predaj nových domov v USA v septembri nečakane klesol

Ekonómovia očakávali rast predaja.

Ilustračné foto