TOKIO. Toto opatrenie by mu malo už tento rok pomôcť znížiť náklady o 20 %, čo je približne 500 miliárd JPY (3,81 miliardy eur), a dostať sa z červených čísiel.
Elektronický koncern sa totiž vo fiškálnom roku 2008/2009, ktorý sa skončil 31. marca, prepadol do svoje prvej čistej straty za 14 rokov. V dôsledku globálnej krízy, zníženia dopytu a silný jen vykázal Sony čistú stratu 98,9 miliardy JPY.
Podľa hovorcu Mamiho Imada spoločnosť do marca 2011 zredukuje počet dodávateľov zo súčasných 2500 na 1200, a od tejto menšej skupiny bude pritom odoberať viac súčiastok aj surovín. Sony chce tak znížiť náklady na zásobovanie, ktoré momentálne dosahujú 2,5 bilióna JPY.
Podľa vedenia koncernu jednotlivé divízie spolu nedostatočne komunikovali, dokonca mali tendencie správať sa samostatne a uzatvárali kontrakty s dodávateľmi nezávisle na ďalších podnikoch koncernu. Odteraz sa však budú dohody s dodávateľmi uzatvárať centrálne na základe najvýhodnejších podmienok. To znamená, že menšia skupina dodávateľov bude zásobovať viac závodov Sony.
Japonský koncern už začiatkom roka oznámil, že plánuje znížiť svoje náklady o 300 miliárd JPY do konca marca 2010, pričom zredukuje počet svojich závodov vo svete z 57 na 49 a prepustí približne 8000 z celkového počtu 185.000 zamestnancov. Slabé hospodárske výsledky však nútia Sony, aby pristúpil k ďalším úsporným opatreniam.
Informovali o tom agentúry Reuters a AP.