TRNAVA. Dôvodom je zvýšenie dopytu po malých vozidlách. "Postupné rozšírenie vládnej pomoci automobilkám v jednotlivých európskych krajinách, najmä zavedenie rôznych ekologických bonusov, podnietilo zvýšenie dopytu po malých vozidlách.
Z tejto situácie ťažia aj modely Peugeot 207 a C3 Picasso, ktoré produkujeme," uviedol riaditeľ komunikácie spoločnosti Peter Švec. Úspech podľa neho zaznamenáva predovšetkým novinka C3 Picasso, vzrástli však aj požiadavky trhu na výrobu modelu Peugeot 207. "Očakávania trhu sú vyššie ako naša aktuálna výroba, museli sme predĺžiť pracovnú dobu," konštatoval Švec. Počas ôsmich týždňov sa od 1. júna do 24. júla tohto roku po dohode s odborovou organizáciou predĺži o hodinu popoludňajšia zmena.
Citroën C3 Picasso oficiálne uviedla trnavská automobilka na trh 26. marca tohto roka. Zámerom spoločnosti bolo vyrobiť ročne 110.000 áut tohto typu. Vozidlo sa vyrába výlučne na Slovensku. Generálny riaditeľ Citroën Slovakia Cédric du Chene počas uvedenia automobilu na slovenský trh konštatoval, že vo všetkých krajinách, kde tento model uviedli, predaj prekročil predpokladaný dopyt. Podľa generálneho riaditeľa PSA Peugeot Citroën Slovakia Jeana Mouroa spoločnosť zatiaľ neuvažuje zriadiť ďalšiu pracovnú zmenu, pretože terajšie dve dostatočne reflektujú súčasný trh. V rámci potreby závod aktuálne zaradí pracovné soboty, tvrdil počas uvedenia modelu. Do konca septembra tohto roka má firma naplánovaných 13 pracovných sobôt.