Privátne značky preferujú Slováci čoraz viac

Takmer každá slovenská domácnosť už má za posledných 12 mesiacov skúsenosť s privátnou značkou, teda výrobkom, ktorý sa predáva pod značkou jednotlivého obchodného reťazca.

BRATISLAVA. Ako ďalej vyplýva z prieskumu spoločnosti GfK, desatina ľudí tvrdí, že privátne značky nakupuje v posledných štyroch mesiacoch intenzívnejšie. "Podiel privátnych značiek na trhu s rýchloobrátkovým tovarom je na Slovensku najvyšší nielen z krajín Visegrádskej štvorky, ale aj z väčšiny krajín strednej a východnej Európy," informovala spoločnosť GfK. Zároveň očakáva, že aj v nasledujúcom období sa bude týmto produktom na Slovensku dariť.

Slovenské domácnosti míňajú na takéto produkty približne štvrtinu svojich výdavkov. Podľa GfK sa dá očakávať, že aj pod vplyvom súčasnej trhovej situácie sa tento trend udrží, čo podporujú aj aktivity väčšiny reťazcov pri zavádzaní nových privátnych značiek. V súčasnosti sú slovenskí konzumenti oveľa viac citlivejší na ceny a oveľa viac si všímajú akcie a zľavy, pričom privátne značky predstavujú práve jednu z výhodnejších variant nákupu. Slováci pod privátnou značkou kupujú viac potraviny ako drogéristický tovar.

Privátne značky sú pre spotrebiteľov často lacnejšou alternatívou konkurujúcou značkovým produktom. Obchodné reťazce ich do svojej predajnej siete zaraďujú zväčša pod vlastnou značkou, ktorú možno kúpiť jedine v ich reťazci. Pre slovenských spotrebiteľov je pri ich nákupe najdôležitejší faktor spokojnosti s daným produktom, teda pozitívna skúsenosť z minulosti. Ľudia tiež zvyknú sledovať a porovnávať, či sú privátne značky rovnako kvalitné ako značkové produkty. Výrobky privátnych značiek v prevažnej miere nakupujú aj kvôli úspore peňazí, výhodnému pomeru ceny a kvality, prípadne výhodnému baleniu. Pre vyše polovicu ľudí, ktorí nakupujú privátne značky, je tiež dôležitý faktor celkovej dôvery k danému reťazcu, ktorý tieto výrobky distribuuje.

Spoločnosť GfK Slovakia pôsobí na trhu marketingového prieskumu a poradenstva. Vznikla v roku 1991 v Bratislave a je súčasťou celosvetovej siete GfK so sídlom v Norimbergu. Jej aktivity pokrývajú tri obchodné sektory - Custom Research, Retail and Technology a Media. Skupina GfK riadi 115 spoločností pokrývajúcich viac než 100 krajín.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Mexická Oaxaca: Vonia čokoládou a jedinečnými pyramídami
  2. Dobrý internet v meste i na vidieku. Dostupný je takmer všade
  3. Na tieto veci sa oplatí myslieť pred odchodom na dovolenku
  4. Volkswagen Golf: Odpoveď na takmer všetky otázky
  5. Vietnam: Krajina, ktorá rozmazná jedlom a uchváti históriou
  6. Investícia do dlhopisov s fixným výnosom 6,25 - 7,25 % p.a.
  7. I cez prázdniny testujte elektrobicykle
  8. 5 dôvodov, prečo sa prihlásiť na konferenciu ENERGOFÓRUM®
  9. V meste či mimo mesta, stále s kvalitným internetom
  10. Máte už vybranú dovolenku na júl?
  1. Mexická Oaxaca: Vonia čokoládou a jedinečnými pyramídami
  2. Funguje predaj realít aj bez maklérov?
  3. BILLA a ÚNSS skontrolovali zrak 10 380 slovenským deťom
  4. Dobrý internet v meste i na vidieku. Dostupný je takmer všade
  5. Na tieto veci sa oplatí myslieť pred odchodom na dovolenku
  6. Borguľa žiada vyrúbenie dane pre americkú ambasádu
  7. Stanovisko Klubu pre BA k mimoriadnemu rokovaniu zastupiteľstva
  8. Vietnam: Krajina, ktorá rozmazná jedlom a uchváti históriou
  9. Volkswagen Golf: Odpoveď na takmer všetky otázky
  10. Investícia do dlhopisov s fixným výnosom 6,25 - 7,25 % p.a.
  1. Volkswagen Golf: Odpoveď na takmer všetky otázky 6 628
  2. Vietnam: Krajina, ktorá rozmazná jedlom a uchváti históriou 4 840
  3. Dobrý internet v meste i na vidieku. Dostupný je takmer všade 4 171
  4. Na tieto veci sa oplatí myslieť pred odchodom na dovolenku 3 814
  5. Mexická Oaxaca: Vonia čokoládou a jedinečnými pyramídami 2 488
  6. I cez prázdniny testujte elektrobicykle 2 078
  7. Chcete vedieť všetko o vašej krvi? Čaká vás 6000 typov vyšetrení 1 803
  8. Máte už vybranú dovolenku na júl? 1 574
  9. V meste či mimo mesta, stále s kvalitným internetom 1 121
  10. 5 dôvodov, prečo sa prihlásiť na konferenciu ENERGOFÓRUM® 660

Téma: Prieskumy volebných preferencií


Hlavné správy zo Sme.sk

PLUS

Spievajúci dom týral operou celú ulicu

Je to najabsurdnejší susedský spor, ktorý sa na Slovensku odohral. V Štúrove žena štrnásť rokov púšťala od rána do večera nahlas operné árie

SVET

Ugandský Tarantino vraždí pre zábavu. Film je život

Afrika má Chucka Norrisa a točí filmy, ako nik iný.

DOMOV

OĽaNO nie je iba Matovič, hovorí jeho líder. Uvažuje, že sa stiahne z politiky

Matovič hovorí, že sa mu stalo niečo závažné.

Neprehliadnite tiež

Ľudia v roamingu prestali šetriť. Svoje telefóny využívajú viac

V krajinách Únie ľudia telefonujú, esemeskujú a surfujú na internete za rovnaké ceny ako doma.

Dotácie bez pracovných miest? Kažimír je zásadne proti

Rezort hospodárstva navrhuje, aby sa dotácie dávali aj firmám, ktoré nikoho nezamestnajú.

Bahlsen reaguje na tlak, sušienky budú všade v Európe rovnaké

Aj do výrobkov určených pre východoeurópske krajiny sa bude pridávať maslo.