SME
Piatok, 24. september, 2021 | Meniny má Ľuboš, ĽuborKrížovkyKrížovky

Privátne značky preferujú Slováci čoraz viac

Takmer každá slovenská domácnosť už má za posledných 12 mesiacov skúsenosť s privátnou značkou, teda výrobkom, ktorý sa predáva pod značkou jednotlivého obchodného reťazca.

BRATISLAVA. Ako ďalej vyplýva z prieskumu spoločnosti GfK, desatina ľudí tvrdí, že privátne značky nakupuje v posledných štyroch mesiacoch intenzívnejšie. "Podiel privátnych značiek na trhu s rýchloobrátkovým tovarom je na Slovensku najvyšší nielen z krajín Visegrádskej štvorky, ale aj z väčšiny krajín strednej a východnej Európy," informovala spoločnosť GfK. Zároveň očakáva, že aj v nasledujúcom období sa bude týmto produktom na Slovensku dariť.

Slovenské domácnosti míňajú na takéto produkty približne štvrtinu svojich výdavkov. Podľa GfK sa dá očakávať, že aj pod vplyvom súčasnej trhovej situácie sa tento trend udrží, čo podporujú aj aktivity väčšiny reťazcov pri zavádzaní nových privátnych značiek. V súčasnosti sú slovenskí konzumenti oveľa viac citlivejší na ceny a oveľa viac si všímajú akcie a zľavy, pričom privátne značky predstavujú práve jednu z výhodnejších variant nákupu. Slováci pod privátnou značkou kupujú viac potraviny ako drogéristický tovar.

Skryť Vypnúť reklamu

Privátne značky sú pre spotrebiteľov často lacnejšou alternatívou konkurujúcou značkovým produktom. Obchodné reťazce ich do svojej predajnej siete zaraďujú zväčša pod vlastnou značkou, ktorú možno kúpiť jedine v ich reťazci. Pre slovenských spotrebiteľov je pri ich nákupe najdôležitejší faktor spokojnosti s daným produktom, teda pozitívna skúsenosť z minulosti. Ľudia tiež zvyknú sledovať a porovnávať, či sú privátne značky rovnako kvalitné ako značkové produkty. Výrobky privátnych značiek v prevažnej miere nakupujú aj kvôli úspore peňazí, výhodnému pomeru ceny a kvality, prípadne výhodnému baleniu. Pre vyše polovicu ľudí, ktorí nakupujú privátne značky, je tiež dôležitý faktor celkovej dôvery k danému reťazcu, ktorý tieto výrobky distribuuje.

Skryť Vypnúť reklamu

Spoločnosť GfK Slovakia pôsobí na trhu marketingového prieskumu a poradenstva. Vznikla v roku 1991 v Bratislave a je súčasťou celosvetovej siete GfK so sídlom v Norimbergu. Jej aktivity pokrývajú tri obchodné sektory - Custom Research, Retail and Technology a Media. Skupina GfK riadi 115 spoločností pokrývajúcich viac než 100 krajín.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Ekonomika

Inzercia - Tlačové správy

  1. Prišli škrečky a Dedoles počíta tržby na desiatky miliónov
  2. Môžu byť kancelárie pripravené na budúcnosť?
  3. Schátrali tam kúpele, palác aj železnica. Ako kedysi vyzeralo Trnavské mýto?
  4. Potrebujeme poďakovať vzorom. Preto rozbiehame novú biznis cenu
  5. Varujú pred púštnymi búrkami v Dubaji
  6. „Prezlečte“ svoj domov! V móde je šetrenie peňazí aj prírody
  7. Maurícius vás nenechá chladnými. Za akými miestami sa vybrať?
  8. Jablone prekonali očakávania. O bývanie v Bytči je veľký záujem
  9. Ako môžu fajčiari pomôcť prírode? Úplne jednoducho
  10. Znalec slovenského brandy
  1. Maurícius vás nenechá chladnými. Za akými miestami sa vybrať?
  2. Trnavské mýto: Od centrálneho trhoviska ku kongresovej sále
  3. „Prezlečte“ svoj domov! V móde je šetrenie peňazí aj prírody
  4. Spravte si zásoby zdravia
  5. Stropný zdvihák zlepší život všetkým imobilným ľuďom
  6. Nevedomosť poslancov opäť zhorší podmienky pre zamestnancov
  7. Zázračné účinky Arónie na zdravie
  8. Na ropnej plošine sa len pracuje a spí
  9. Potrebujeme poďakovať vzorom. Preto rozbiehame novú biznis cenu
  10. Prišli škrečky a Dedoles počíta tržby na desiatky miliónov
  1. Sedemnásť slovenských hotelov na septembrový last minute výlet 10 078
  2. Slovenský orloj – svetová atrakcia 4 777
  3. Ako môžu fajčiari pomôcť prírode? Úplne jednoducho 4 596
  4. Zateplenie šikmej strechy PUR penou či minerálnou vlnou? 3 615
  5. Zodpovedné investovanie praje budúcnosti a je fér 3 560
  6. Slováci ochutnali vegánske bagety. Chutili im? 3 139
  7. Zateplenie strechy PUR penou či minerálnou vlnou? 2 813
  8. "Je to dravec!" Priznáva šéfkuchár Michal Konrád 2 571
  9. Prišli škrečky a Dedoles počíta tržby na desiatky miliónov 2 495
  10. Naša klimatická zmena: Návod ako pomôcť pri záchrane planéty 2 284
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Vizualizácia polyfunkčného projektu, ktorý pripravuje rodina Poórovcov.

Firma podnikateľa chce stavať v Ružinove.


5 h
Wolt už funguje v Česku.

Prepočítali sme rentabilitu reštaurácie i donáškovej služby.


12 h
Investori sú obkľúčení políciou a bezpečnostným personálom, keď sa pokúšajú dostať do sídla Evergrande.

Developer má vo štvrtok splatiť úroky z dlhopisov vo výške 83,5 milióna dolárov.


TASR 12 h
Scott Carpendale, výkonný riaditeľ divízie Boeing Defence Australia.

Prvé skúšobné lety firma ukončila v skoršej časti tohto roka.


SITA 13 h

Blogy SME

  1. Róbert Ďurec: Slovensko ako daňový raj? Takto to robia bohatí
  2. Miroslav Pollák: Utečenci a „ekonomickí migranti“
  3. Ústav aplikovanej psychológie FSEV UK: Medzipohlavné rozdiely v deľbe práce
  4. Inštitút strategických politík: Ničivá druhá vlna COVID-19 v Indii môže predznamenať úpadok Módího moci
  5. Milan Kuruc: Čomu pomohol odporúčaný homeoffice?
  6. Martin Ondráš: Stratili sme potravinovú sebestačnosť. Stratíme aj bezpečnosť potravín?
  7. Jakub Šimek: Ako po pandémii predbehnúť Estónsko je otázka za 20 bitcoinov
  8. Martin Ondráš: Vidiek nestratil len 5 mld, stratil nádej a budúcnosť....
  1. Róbert Ďurec: Slovensko ako daňový raj? Takto to robia bohatí 26 012
  2. Pavol Koprda: 90% hospitalizovaných ľudí je nezaočkovaných. Čo nám to hovorí o vakcínach? Takmer nič. 17 072
  3. Dušan Koniar: Ostávajú možno dva mesiace 8 973
  4. Stanislav Martinčko: Zatýkanie za spevu pápežskej hymny !! 6 099
  5. Martin Dorčák: DPH podľa Remišovej 5 787
  6. Radovan Kulín: Kováčik má šťastie, že nevyrábal mastičky z konope 3 819
  7. Lucie Meisnerová: Svadba v polovici života 3 818
  8. Marek Mačuha: Boris Kollár preráža dno 3 772
  1. Lucia Šicková: Poučenia z herného biznisu 1: O hrách a systémoch
  2. Róbert Ďurec: Slovensko ako daňový raj? Takto to robia bohatí
  3. Pavol Koprda: 90% hospitalizovaných ľudí je nezaočkovaných. Čo nám to hovorí o vakcínach? Takmer nič.
  4. Karolína Farská: Do Ficovej éry sa vraciame aj bez neho
  5. Adam Valček: Vyšetrovateľ dal Bödörovi pokutu za to, že mlčal
  6. Karolína Farská: Dva rozdielne protesty za slobodu
  7. Adam Valček: Neexistujúca kancelária aj termín. Výpovede proti Výbohovi nesedia
  8. Adam Valček: Kauza DPB: Predaj vyše stotisíc pokút skontrolujú, toto sú ďalšie pochybnosti
Skryť Zatvoriť reklamu