Aj reklamný trh v prvom štvrťroku padal

Monitorovaný objem reklamy v slovenských médiách v prvom štvrťroku medziročne padol o 43,3 percenta na 211,13 milióna eur.

BRATISLAVA. Objem reklamy v slovenských médiách v prvom štvrťroku medziročne padol o 43,3 percenta na 211,13 milióna eur. Vyplýva to z údajov, ktoré ČTK poskytla spoločnosť TNS Media Intelligence. Nejde však o reálne výdavky na reklamu, pretože údaje nezahŕňajú rôzne zľavy a bonusy; čísla sú vypočítané na základe hrubých cenníkových cien.

Komentár k výsledkom TNS neposkytla. Obvykle je objem reklamy začiatkom roka nižší, v tomto roku ho pravdepodobne zasiahla hospodárska kríza. Jej negatívny vplyv sa na reklamnom trhu prejavil už koncom vlaňajška. Podľa odborného časopisu Stratégie by skutočné výdavky na reklamu v médiách v tomto roku mohli padnúť až o pätinu na zhruba 290 miliónov eur (okolo 8,7 miliardy korún), teda na úroveň roka 2006.

Vlani hrubý objem reklamy podľa TNS stúpol o štvrtinu na rekordných 50,85 miliardy korún (1,69 miliardy eur). Stratégie reálne výdavky vyčíslili na 10,89 miliardy korún (0,34 miliardy eur) pri medziročnom raste o viac ako desatinu. Pod dobré výsledky sa podpísal rast ekonomiky a spotreby, ale aj ochota firiem investovať do komunikácie. V tomto roku však ekonómovia predpokladajú, že hrubý domáci produkt krajiny klesne, čo sa pravdepodobne prejaví aj v poklese reklamných výdavkov.

Najviac reklamy, viac ako dve pätiny z celkového objemu, smeruje na Slovensku do televízií. Na reklamu v tlači sa využije asi tretina peňazí a viac ako desatinu si z koláča ukrojí vonkajšia reklama, ktorá zahŕňa napríklad bilbordy. Menší podiel má reklama na internete, v rádiách a v kinách.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Zľava 3000 € na 3-izbové byty v Jarabinkách
  2. Projekt Seberíniho: 60% vypredané ešte pred začiatkom kampane
  3. 6 dôvodov, prečo začať posielať peniaze cez VIAMO (a ako na to)
  4. Stačí len mechanické, alebo elektronické zabezpečenie vozidla?
  5. Hyundai Tucson Shadow určite nezostane v tieni.
  6. Aký vplyv by mal konflikt v Kórei na vaše investície?
  7. Atraktívnejšie učenie vďaka digitálnym technológiám
  8. JUDr. Barbora Sabó: Dobrý maklér šetrí čas, peniaze i nervy!
  9. Rastie nám pokrivená generácia?
  10. Intímna hygiena – celoročná záležitosť
  1. Projekt Seberíniho: 60% vypredané ešte pred začiatkom kampane
  2. FSEV UK v Bratislave: Prax je súčasťou študijných programov
  3. 6 dôvodov, prečo začať posielať peniaze cez VIAMO (a ako na to)
  4. Hyundai Tucson Shadow určite nezostane v tieni.
  5. Stačí len mechanické, alebo elektronické zabezpečenie vozidla?
  6. Exkurzia odborárov a absolventov SvF STU v Bratislave 2017
  7. Zvolen: Zvolenčania myslia na zabezpečenie svojich domovov
  8. Detské zúbky sú veda
  9. Atraktívnejšie učenie vďaka digitálnym technológiám
  10. Aký vplyv by mal konflikt v Kórei na vaše investície?
  1. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku 7 213
  2. 6 dôvodov, prečo začať posielať peniaze cez VIAMO (a ako na to) 3 313
  3. Rastie nám pokrivená generácia? 3 138
  4. Intímna hygiena – celoročná záležitosť 2 625
  5. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj? 1 856
  6. JUDr. Barbora Sabó: Dobrý maklér šetrí čas, peniaze i nervy! 1 190
  7. Kedy sa refinancovanie oplatí? 1 115
  8. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať 1 111
  9. Zľava 3000 € na 3-izbové byty v Jarabinkách 1 061
  10. Aký vplyv by mal konflikt v Kórei na vaše investície? 936

Hlavné správy zo Sme.sk

ŠPORT

Milióny na jeho plat? Výskumy ukázali, že Sagan sa oplatí

Tím Bora-Hansgrohe má za sebou prvú sezónu v najvyššej lige. Očakávali sme viac, ale nebolo to zlé, hovorí šéf tímu Ralph Denk.

KOMENTÁRE

Menej rande, alkoholu aj sexu. Súčasná doba predlžuje dospievanie

Vek 25 rokov je akoby 18 z minulosti.

Neprehliadnite tiež

Čína zablokovala WhatsApp, blíži sa 19. zjazd komunistickej strany

WhatsApp sa stal terčom cenzúry čínskej komunistickej vlády aj v júli tohto roka.

Svetová ekonomika solídne rastie aj napriek mnohým rizikám

Takmer dekádu po vypuknutí globálnej finančnej krízy sa svetová ekonomika oživuje.

Volvo Cars natlačí do závodu v Južnej Karolíne miliardu dolárov

Volvo je v poradí tretím veľkým výrobcom áut, ktorý prichádza do Južnej Karolíny.

Čínská Alibaba chce vybudovať globálnu logistickú sieť, investuje miliardy

Alibaba, ktorá patrí k jednej z najhodnotnejších spoločností v Ázii, profituje z pokračujúceho apetítu čínskych spotrebiteľov.