BRATISLAVA. Internet je médium, ktoré zaznamenáva najväčší medziročný nárast objemu reklamy. "Na rok 2009 predpokladáme 30-percentný nárast tržieb v internetovej inzercii v porovnaní s vlaňajškom. Celková suma bude predstavovať približne 32 miliónov eur (964 miliónov Sk). Údaje od svojich členov o inzertných príjmoch za prvý kvartál momentálne zbierame," povedala pre TASR výkonná manažérka Asociácie internetových médií (AIM) Veronika Pizano.
V roku 2008 bol medziročný nárast objemu internetovej reklamy takmer 50-%. Investície na serveroch, ktoré prevádzkujú členovia AIM, dosiahli vlani 24,6 milióna eur (741,8 milióna Sk).
"Hospodárska kríza ovplyvnila aj internetovú reklamu. Reklamný trh na internete stále rastie, ale nižším tempom ako vlani," dodáva Pizano.
Zadávatelia najčastejšie využívajú formu bannerovej reklamy, riadkovej a katalógovej inzercie. Formu internetovej reklamy je pre nich zaujímavá najmä pre nižšiu cenu, merateľnosť výsledkov a možnosť presne sa zamerať na stanovenú cieľovú skupinu zákazníkov.