Rezort spravodlivosti vyzýva NBS, aby prijala opatrenia na ochranu záujmov klientov jednej poisťovne. Z materiálu, ktorý predložil vláde, je zrejmé, že ide o Rapid.
BRATISLAVA. Minister Štefan Harabin praktiky poisťovne prirovnal k BMG a pyramíde ako Brno. Hoci jej názov nespomenul, je zrejmé, že mal na mysli poisťovňu Rapid.
„Nie je predsa možné, keď má nastúpiť koniec lehoty pre plnenie poisťovne pre prípad dožitia, že oznámi klientovi, že má nulovú zostatkovú hodnotu," povedal.
Harabinova kritika nasleduje po tom, čo sa klienti poisťovne obrátili na ministerstvo s viacerými sťažnosťami. Na jej nové poistné podmienky pristúpili totiž na základe rôznych lákadiel, ktoré im predostrela. Teraz jej však majú platiť nové poplatky.
„Neviem sa k tomu vyjadriť. Materiál som nevidel," reagoval na materiál ministerstva Marek Hitka z Rapidu.
Pred dvoma týždňami sa sťažnosťami na Rapid zaoberala Komisia na posudzovanie neprijateľných podmienok v spotrebiteľských zmluvách pri ministerstve spravodlivosti. Ministerstvo teraz tvrdí, že informácia môže byť podnetom pre Národnú banku (NBS), aby prijala opatrenia na ochranu spotrebiteľov.
Samotná centrálna banka naznačuje, že do týchto zmlúv nemôže zasahovať. „Pokiaľ má NBS poznatky, že dochádza k porušeniu zákonov, koná zmysle zákona o poisťovníctve a zákona o dohľade nad finančným trhom, ukladá opatrenia na nápravu a sankcie," reagovala hovorkyňa NBS Jana Kováčová.