Ombudsman prijal vlani 300 sťažností od klientov bánk

V minulom roku bankový ombudsman prijal 300 podnetov a sťažností od klientov bánk. Z týchto podnetov bolo 273 nových a takých, ktorých riešenie pokračovalo z roku 2007, bolo ...

BRATISLAVA. V minulom roku bankový ombudsman prijal 300 podnetov a sťažností od klientov bánk. Z týchto podnetov bolo 273 nových a takých, ktorých riešenie pokračovalo z roku 2007, bolo 27. Ku koncu minulého roka bolo ukončených 254 podnetov. Väčšinou po prešetrení išlo o odmietnuté prípady s podielom 48 %. Pochybenie banky nebolo preukázané pri 27 % prípadoch, 16 % podnetov bolo ukončených v prospech klienta a v rámci 8 % bol podnet klienta odložený a konanie zastavené. Jedno percento z prípadov tvorili klienti, ktorým bolo odporučené obrátiť sa na súd, prípadne orgány činné v trestnom konaní.

Vo svojich podnetoch klienti najčastejšie, s podielom 36 %, nesúhlasia s postupom banky pri poskytovaní hypotekárnych a spotrebiteľských úverov. Významnejší nárast zaznamenali podnety z oblasti investičných služieb. Ich podiel sa zvýšil z 12 % v roku 2007 na 18 % v roku 2008. Podania týkajúce sa platobného styku a operácií s platobnými kartami dosiahli podiel 18 %, bežné účty, termínované vklady a vkladné knižky 16 % a iné 12 %. "Naďalej zostáva najčastejším dôvodom problémov klientov skutočnosť, že takmer nečítajú svoje zmluvy, nepoznajú svoje práva a povinnosti, ktoré im vyplývajú zo zmluvných vzťahov uzavretých s bankou. Klienti sa často nevedia rozhodnúť pre vhodný produkt a nechápu samotnú podstatu produktu, do ktorého vložili, či investovali svoje finančné prostriedky," skonštatovala banková ombudsmanka Eva Černá.

Za účelom konzultácií, ktoré neboli oficiálne evidované ako podnety, navštívilo osobne v minulom roku kanceláriu bankového ombudsmana 236 klientov bánk. So zámerom konzultácie sa na bankového ombudsmana obrátilo telefonicky mesačne v priemere 45 klientov a v priemere 20 otázok mesačne bolo zaslaných elektronickou poštou.

Bankový ombudsman začal vykonávať svoju činnosť 1. septembra 2007 v zmysle ustanovení Etického kódexu bánk o ochrane práv spotrebiteľa a Postupu bankového ombudsmana pri vybavovaní podnetov spotrebiteľov.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. 5 krokov k vlastnému bývaniu
  2. Ovládajte svoje vozidlo mobilom
  3. Todos predstaví 4 americké premiéry na Autosalóne
  4. Voda, kotol, vymknutie: Čo stoja najčastejšie domáce katastrofy?
  5. Žijú, lebo sa nevzdali. Príbehy ľudí bojujúcich za svoje zdravie
  6. Nový Volkswagen Arteon sa predstaví na bratislavskom autosalóne
  7. Last minute dovolenka sa dá kupiť výhodne už teraz
  8. Legendárna Štefánka opäť ožíva pod sieťou Pulitzer family
  9. Päť tipov, kam na predĺžený víkend v máji
  10. Inteligencia vo všetkom
  1. Poslanci dnes dali jasne najavo, že plot na námestí nechcú
  2. HB Reavis so silnými výsledkami za rok 2016
  3. 3 šťavnaté spôsoby, ako povzbudiť výkon mozgu
  4. Najvyššie ocenenie štvrtýkrát pre Martinus
  5. Budúcnosť EÚ a inteligentných miest
  6. Todos predstaví 4 americké premiéry na Autosalóne
  7. Ekonomický a účtovný softvér Humanet oslavuje
  8. Žijú, lebo sa nevzdali. Príbehy ľudí bojujúcich za svoje zdravie
  9. Voda, kotol, vymknutie: Čo stoja najčastejšie domáce katastrofy?
  10. Ovládajte svoje vozidlo mobilom
  1. Legendárna Štefánka opäť ožíva pod sieťou Pulitzer family 24 834
  2. Last minute dovolenka sa dá kupiť výhodne už teraz 8 572
  3. Päť tipov, kam na predĺžený víkend v máji 6 492
  4. Žijú, lebo sa nevzdali. Príbehy ľudí bojujúcich za svoje zdravie 6 485
  5. 5 krokov k vlastnému bývaniu 6 218
  6. Nové auto alebo radšej jazdenka? 9 rád pre správne rozhodnutie 4 994
  7. Nový Volkswagen Arteon sa predstaví na bratislavskom autosalóne 4 201
  8. Voda, kotol, vymknutie: Čo stoja najčastejšie domáce katastrofy? 3 657
  9. Volvo V90 Cross Country je pripravené na každé dobrodružstvo 3 021
  10. Moderný bungalov očami mladých architektov 1 573

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Pri kontrole pošty sa Danko môže pozrieť do zahraničia

Bezpečnostné preverovanie zásielok robia aj Slovenská pošta či finančná správa. Obálky však neotvárajú.

KOMENTÁRE

Bez Radičovej, bez Kisku a bez obáv: v čom majú Mihál s Beblavým nevýhodu

Postačia úroveň a normálnosť na úspech v politike? Alebo budú práve naopak, hendikepom?

DOMOV

SME Naživo: Rusko, aké by Slováci chceli, nikdy neexistovalo

V diskusii SME diskutovali odborníci o propagande.

Neprehliadnite tiež

Európska komisia prijala návrh piliera sociálnych práv

Pilier pozostáva z 20 kľúčových zásad a práv na podporu dobre fungujúcich trhov práce a systémov sociálneho zabezpečenia.

Prečo by sme Uber či Airbnb mali podporovať?

Európsky parlament odhaduje, že v najbližších rokoch by mohla zdieľaná ekonomika zvýšiť potenciál HDP Európy o 500 miliárd eur ročne.

Richter zavádza 90-ročných dôchodcov, penzie všetkým nezvýši

Minister práce sľubuje, že zvýši penzie najstarším dôchodcom. Viac dostane len každý štvrtý.

Trump sa chystá zredukovať dane najviac v histórii

Šéf rezortu financií uviedol, že prezidentov plán bude najrozsiahlejšou daňovou reformou.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop