Zisk kozmetického gigantu Estée Lauder výrazne klesol

Zisk amerického výrobcu kozmetiky, firmy Estée Lauder, sa v 3. štvrťroku obchodného roka 2008/2009 prepadol o 70 %.

NEW YORK. Na príčine je nielen pokles predaja v dôsledku krízy, ale aj náklady na reštrukturalizáciu. Napriek tomu hospodárske výsledky firmy za uvedené obdobie prekonali odhady analytikov, ktorí očakávali zisk 1,65 miliardy USD (1,25 miliardy eur) alebo 5 centov na akciu.

Čistý zisk firmy od 1. januára do 31. marca 2009 dosiahol 27,2 milióny USD alebo 14 centov na akciu. Na porovnanie, v prvých troch mesiacoch vlaňajšieho roka mal kozmetický gigant zisk 90,1 milióna USD alebo 46 centov na akciu.

Tržby spoločnosti v sledovanom období klesli o 10 % na 1,7 miliardy USD, čiastočne aj pod vplyvom posilňovania dolára.

Na hospodárske výsledky firmy malo negatívny dopad prudké zníženie odbytu, keďže zákazníci v čase krízy redukujú nákupy luxusných produktov, akými sú parfumy a drahé kozmetické výrobky. Aj pokles leteckej prepravy vážne zasiahol firmu, ktorá má na mnohých letiskách svoje obchody.

Estée Lauder je uprostred plánovanej reštrukturalizácie, v rámci ktorej sa chystá prepustiť 2000 ľudí, čo predstavuje 6 % jej zamestnancov.

Podľa vedenia Estée Lauder v súčasnej neistej situácii je ťažké predpovedať hospodárske výsledky za tento fiškálny rok, ktorý končí 30. júna. Odhaduje, že zisk sa bude pohybovať v rozmedzí od 1,32 do 1,44 USD na akciu.

Informovali o tom agentúry Reuters a AP.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Zľava 3000 € na 3-izbové byty v Jarabinkách
  2. Projekt Seberíniho: 60% vypredané ešte pred začiatkom kampane
  3. Hyundai Tucson Shadow určite nezostane v tieni.
  4. 6 dôvodov, prečo začať posielať peniaze cez VIAMO (a ako na to)
  5. Stačí len mechanické, alebo elektronické zabezpečenie vozidla?
  6. Atraktívnejšie učenie vďaka digitálnym technológiám
  7. Aký vplyv by mal konflikt v Kórei na vaše investície?
  8. JUDr. Barbora Sabó: Dobrý maklér šetrí čas, peniaze i nervy!
  9. Rastie nám pokrivená generácia?
  10. Intímna hygiena – celoročná záležitosť
  1. Projekt Seberíniho: 60% vypredané ešte pred začiatkom kampane
  2. FSEV UK v Bratislave: Prax je súčasťou študijných programov
  3. 6 dôvodov, prečo začať posielať peniaze cez VIAMO (a ako na to)
  4. Hyundai Tucson Shadow určite nezostane v tieni.
  5. Stačí len mechanické, alebo elektronické zabezpečenie vozidla?
  6. Exkurzia odborárov a absolventov SvF STU v Bratislave 2017
  7. Zvolen: Zvolenčania myslia na zabezpečenie svojich domovov
  8. Detské zúbky sú veda
  9. Atraktívnejšie učenie vďaka digitálnym technológiám
  10. Aký vplyv by mal konflikt v Kórei na vaše investície?
  1. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku 7 561
  2. Rastie nám pokrivená generácia? 3 152
  3. Intímna hygiena – celoročná záležitosť 2 640
  4. 6 dôvodov, prečo začať posielať peniaze cez VIAMO (a ako na to) 2 627
  5. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj? 1 914
  6. JUDr. Barbora Sabó: Dobrý maklér šetrí čas, peniaze i nervy! 1 158
  7. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať 1 156
  8. Kedy sa refinancovanie oplatí? 1 145
  9. Zľava 3000 € na 3-izbové byty v Jarabinkách 982
  10. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji 932

Hlavné správy zo Sme.sk

EKONOMIKA

Obchody už nechcú zbytočne vyhadzovať potraviny

Reťazce vyhadzujú tony potravín, mnohé končia v koši zbytočne.

Čo je nové na SME

Ftáčnik, Frešo, Droba a Kusý. Kandidáti na župana budú odpovedať na vaše otázky

SMEnaživo: Príďte diskutovať s kandidátmi na bratislavského župana.

Neprehliadnite tiež

Volvo Cars natlačí do závodu v Južnej Karolíne miliardu dolárov

Volvo je v poradí tretím veľkým výrobcom áut, ktorý prichádza do Južnej Karolíny.

Čínská Alibaba chce vybudovať globálnu logistickú sieť, investuje miliardy

Alibaba, ktorá patrí k jednej z najhodnotnejších spoločností v Ázii, profituje z pokračujúceho apetítu čínskych spotrebiteľov.

Obchody už nechcú zbytočne vyhadzovať potraviny

Reťazce vyhadzujú tony potravín, mnohé končia v koši zbytočne.

Domáce výrobky už nebudú neznáme. Tesco im venuje regál

Projekt na podporu domácich výrobcov už ohlásil aj obchodný reťazec Kaufland.