Ruské železnice skúšajú prototyp vozňa z Tatravagónky

Tatravagónka, a.s. Poprad odovzdala ruským železniciam prototyp vagóna, určeného na prevádzku po širokorozchodnej trati.

POPRAD. Ide o 90-stopový dvojčlánkový kontajnerový vagón, ktorého vývoj a výroba je výsledkom spolupráce ruskej a slovenskej strany. Zástupcovia ruských železníc si prototyp nového vozňa prevzali v utorok vo Vagónke, a.s. Trebišov, ktorá je sesterskou spoločnosťou Tatravagónky," informovala SITA vedúca oddelenia PR a marketingu Paula Tajbošová. Skúšky nového vozňa v podmienkach ruských železníc by mali trvať približne šesť mesiacov. Ruská strana už skôr prejavila záujem približne o 600 takýchto vozňov.

Tatravagónka zároveň predstavila zástupcom ruských železníc ďalšie vagóny, ktorých je momentálne na ruskom trhu nákladnej železničnej dopravy nedostatok a o ktoré ruská strana prejavila záujem už v minulosti. "Záujem majú o všetko," dodala Paula Tajbošová. Rozsah objednávok bude podľa P. Tajbošovej závisieť nielen od výsledkov skúšok prototypu nového vozňa, ale aj od aktuálnej situácie, vzhľadom na súčasnú hospodársku krízu.

Tatravagónka, a.s. Poprad podpísala 25. septembra 2008 s ruskými železnicami Memorandum o spolupráci na vývoji a výrobe nových typov nákladných vagónov a podvozkov. Súčasťou memoranda bolo aj dodanie prototypu vagóna, ktorý si ruské železnice tento týždeň prevzali.

Spoločnosť Tatravagónka vznikla ešte v roku 1922 ako zámočnícka dielňa s názvom Halath a spol. Prvé dvojnápravové vagóny začala vyrábať v roku 1937. O jedenásť rokov neskôr bola znárodnená. V roku 1994 bola Tatravagónka transformovaná zo štátnej spoločnosti na akciovú spoločnosť. Tatravagónka, a.s. Poprad patrí k najväčším zamestnávateľom na Spiši. Firma zamestnáva 2 300 pracovníkov. V minulom roku vyrobila spoločnosť približne 2 300 nákladných železničných vagónov a takmer 8 000 železničných podvozkov.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Mexická Oaxaca: Vonia čokoládou a jedinečnými pyramídami
  2. Dobrý internet v meste i na vidieku. Dostupný je takmer všade
  3. Na tieto veci sa oplatí myslieť pred odchodom na dovolenku
  4. Volkswagen Golf: Odpoveď na takmer všetky otázky
  5. Vietnam: Krajina, ktorá rozmazná jedlom a uchváti históriou
  6. Investícia do dlhopisov s fixným výnosom 6,25 - 7,25 % p.a.
  7. I cez prázdniny testujte elektrobicykle
  8. 5 dôvodov, prečo sa prihlásiť na konferenciu ENERGOFÓRUM®
  9. V meste či mimo mesta, stále s kvalitným internetom
  10. Máte už vybranú dovolenku na júl?
  1. Mexická Oaxaca: Vonia čokoládou a jedinečnými pyramídami
  2. Funguje predaj realít aj bez maklérov?
  3. BILLA a ÚNSS skontrolovali zrak 10 380 slovenským deťom
  4. Dobrý internet v meste i na vidieku. Dostupný je takmer všade
  5. Na tieto veci sa oplatí myslieť pred odchodom na dovolenku
  6. Borguľa žiada vyrúbenie dane pre americkú ambasádu
  7. Stanovisko Klubu pre BA k mimoriadnemu rokovaniu zastupiteľstva
  8. Vietnam: Krajina, ktorá rozmazná jedlom a uchváti históriou
  9. Volkswagen Golf: Odpoveď na takmer všetky otázky
  10. Investícia do dlhopisov s fixným výnosom 6,25 - 7,25 % p.a.
  1. Volkswagen Golf: Odpoveď na takmer všetky otázky 6 936
  2. Vietnam: Krajina, ktorá rozmazná jedlom a uchváti históriou 5 623
  3. Dobrý internet v meste i na vidieku. Dostupný je takmer všade 4 005
  4. Na tieto veci sa oplatí myslieť pred odchodom na dovolenku 3 679
  5. Mexická Oaxaca: Vonia čokoládou a jedinečnými pyramídami 2 204
  6. I cez prázdniny testujte elektrobicykle 2 096
  7. Chcete vedieť všetko o vašej krvi? Čaká vás 6000 typov vyšetrení 1 933
  8. Máte už vybranú dovolenku na júl? 1 595
  9. V meste či mimo mesta, stále s kvalitným internetom 1 139
  10. 5 dôvodov, prečo sa prihlásiť na konferenciu ENERGOFÓRUM® 658

Téma: Vlaky


Článok je zaradený aj do ďalších tém Železnice Slovenskej republiky

Hlavné správy zo Sme.sk

ŠPORT

ONLINE: Časovka rozhodne o víťazovi, stále vedie Saganov kolega

Troch najlepších v celkovom poradí delí necelých tridsať sekúnd.

DOMOV

OĽaNO nie je iba Matovič, hovorí jeho líder. Uvažuje, že sa stiahne z politiky

Matovič hovorí, že sa mu stalo niečo závažné.

AUTO

Doprava v Chorvátsku kolabovala, cestu blokovali kolóny a nehody

Motoristi smerujúci do južnej Európy musia rátať s kolónami.

KOMENTÁRE

Ako byť šťastný len tak pre nič za nič

Smútku sa nedá vyhnúť. Ani s ním bojovať. Treba si ho prežiť.

Neprehliadnite tiež

Dotácie bez pracovných miest? Kažimír je zásadne proti

Rezort hospodárstva navrhuje, aby sa dotácie dávali aj firmám, ktoré nikoho nezamestnajú.

Bahlsen reaguje na tlak, sušienky budú všade v Európe rovnaké

Aj do výrobkov určených pre východoeurópske krajiny sa bude pridávať maslo.

Deutsche Bank by sa mala po viacmiliardových stratách znovu vrátiť k zisku

Pre banky zostávajú veľkým problémom nízke úrokové sadzby.