Kríza znižuje spotrebu piva a mení návyky spotrebiteľov

Hospodárska kríza mení štruktúru spotreby nápojov, spotrebiteľské návyky a ovplyvňuje návštevnosť reštauračných a pohostinských ...

VYHNE. Hospodárska kríza mení štruktúru spotreby nápojov, spotrebiteľské návyky a ovplyvňuje návštevnosť reštauračných a pohostinských zariadení. Potvrdzujú to aj skúsenosti malých výrobcov piva zo stredoslovenských pivovarov vo Vyhniach a Banskej Bystrici.

Ako informoval TASR predseda predstavenstva a generálny riaditeľ pivovaru Steiger Jaroslav Vysloužil, spotrebitelia piva čoraz viac uprednostňujú pivá nižších stupňov. "Krivka spotreby má klesajúcu tendenciu smerom k vyššie stupňovému pivu a klesá aj predaj čapovaného piva," uviedol Vysloužil.

Podobné skúsenosti má aj druhý výrobca z Banskej Bystrice. Podľa obchodného riaditeľa banskobystrického pivovaru Petra Handlovského zatiaľ však výraznejšiu zmenu pomeru medzi čapovaným a fľaškovým pivom nepocítili. "Pravdepodobne to závisí od regiónu, ale pokles spotreby vyššie stupňových pív sme zaznamenali aj u našich predajcov," doplnil Handlovský.

Podľa údajov, ktoré TASR poskytol Pivovar Steiger, líder medzi malými výrobcami piva do 200.000 hektolitrov (hl), predal za prvý štvrťrok 2009 celkovo 40.285 hl piva, čo bolo medziročne iba o 8 percent menej ako v prvom štvrťroku 2008. Zaznamenal tak najmenšie zníženie produkcie zo všetkých slovenských pivovarov, keď sa celkovo trh s pivom prepadol za prvý štvrťrok o 12 percent. Vo Vyhniach mierne zvýšili aj svoj trhový podiel na 6,56 percenta, keď slovenské pivovary predali za január až marec 2009 spolu 613.854 hl piva. Kým ešte v 80-tych rokoch minulého storočia predstavovalo pivo najčastejšie konzumovaný nápoj v pohostinských zariadeniach, dnes čelí tvrdej konkurencii nealkoholických aj alkoholických nápojov podporovaných agresívnou reklamou. Aj preto najvýznamnejšieho výrobcu konzumného osemstupňového piva na Slovensku teší skutočnosť, že stúpa predaj nealkoholického piva z jeho produkcie.

V roku 2008 pivovar vo Vyhniach predal 181.933 hl svetlého a 14.553 hl tmavého piva a export zvýšil na 3671 hl. Celkové tržby dosiahli minulý rok približne 424 miliónov Sk (14,07 milióna eur) a zisk po zdanení 25 miliónov Sk (829.847 eur). Pivovar si už dva roky udržiava tretiu priečku za veľkými pivovarníckymi skupinami.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  2. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  3. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  4. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy
  5. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku
  6. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate
  7. Kam do tepla v januári?
  8. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely
  9. Konzultácia so svetovými odborníkmi dokáže zachrániť život
  10. Demänovku mieša iba jeden človek. Ako si strážia receptúru?
  1. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku
  2. Alarica – new business project in the market of shoes
  3. Ako jazdiť na snehu alebo ľade?
  4. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  5. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  6. Toto tajomstvo vrcholoví športovci dlho skrývali
  7. Vlani sme si vyberali z vyše pol milióna inzerovaných áut
  8. V centre našej pozornosti sú zákazníci. Už 50 rokov
  9. Začiatok roka patrí dani z nehnuteľností
  10. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  1. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie? 17 005
  2. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli? 8 750
  3. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných 3 615
  4. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy 2 315
  5. Toto tajomstvo vrcholoví športovci dlho skrývali 1 962
  6. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy 1 919
  7. Kam do tepla v januári? 1 846
  8. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely 1 653
  9. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku 1 496
  10. Demänovku mieša iba jeden človek. Ako si strážia receptúru? 907

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Štefunko: Nešiel by som do toho, keby som mal byť bezvýznamný hráč

Predseda novej strany Progresívne Slovensko si trúfa vo voľbách na 15 percent. Kandidátov chce nasadiť už do tohtoročných komunáliek.

KOMENTÁRE

Babiš rovná sa ANO, ANO rovná sa Babiš

Kdesi na konci tunela sa predsa len čosi črtá.

SVET

Ukrajina priznala vojnu s Ruskom. Slova vojna sa však bojí

Na východe Ukrajiny už aj formálne prebieha otvorený konflikt.

Neprehliadnite tiež

Nemci našli v dieselových motoroch Audi softvér na reguláciu emisií

Audi musí povolať do servisom viac ako 120-tisíc áut.

Americké akciové indexy stúpli na nové rekordné maximá

Investori si nevšímali, že Kongres neschváli dočasný rozpočet pre federálnu vládu.

Čistý prírastok malých a stredných podnikov dlhodobo klesá

Počet vzniknutých malých a stredných podnikov prevyšoval v roku 2016 počet zaniknutých.

Ceny ropy oslabili, zlato zdraželo

Cenám drahých kovov sa v závere týždňa darilo.