Kríza znižuje spotrebu piva a mení návyky spotrebiteľov

Hospodárska kríza mení štruktúru spotreby nápojov, spotrebiteľské návyky a ovplyvňuje návštevnosť reštauračných a pohostinských ...

VYHNE. Hospodárska kríza mení štruktúru spotreby nápojov, spotrebiteľské návyky a ovplyvňuje návštevnosť reštauračných a pohostinských zariadení. Potvrdzujú to aj skúsenosti malých výrobcov piva zo stredoslovenských pivovarov vo Vyhniach a Banskej Bystrici.

Ako informoval TASR predseda predstavenstva a generálny riaditeľ pivovaru Steiger Jaroslav Vysloužil, spotrebitelia piva čoraz viac uprednostňujú pivá nižších stupňov. "Krivka spotreby má klesajúcu tendenciu smerom k vyššie stupňovému pivu a klesá aj predaj čapovaného piva," uviedol Vysloužil.

Podobné skúsenosti má aj druhý výrobca z Banskej Bystrice. Podľa obchodného riaditeľa banskobystrického pivovaru Petra Handlovského zatiaľ však výraznejšiu zmenu pomeru medzi čapovaným a fľaškovým pivom nepocítili. "Pravdepodobne to závisí od regiónu, ale pokles spotreby vyššie stupňových pív sme zaznamenali aj u našich predajcov," doplnil Handlovský.

Podľa údajov, ktoré TASR poskytol Pivovar Steiger, líder medzi malými výrobcami piva do 200.000 hektolitrov (hl), predal za prvý štvrťrok 2009 celkovo 40.285 hl piva, čo bolo medziročne iba o 8 percent menej ako v prvom štvrťroku 2008. Zaznamenal tak najmenšie zníženie produkcie zo všetkých slovenských pivovarov, keď sa celkovo trh s pivom prepadol za prvý štvrťrok o 12 percent. Vo Vyhniach mierne zvýšili aj svoj trhový podiel na 6,56 percenta, keď slovenské pivovary predali za január až marec 2009 spolu 613.854 hl piva. Kým ešte v 80-tych rokoch minulého storočia predstavovalo pivo najčastejšie konzumovaný nápoj v pohostinských zariadeniach, dnes čelí tvrdej konkurencii nealkoholických aj alkoholických nápojov podporovaných agresívnou reklamou. Aj preto najvýznamnejšieho výrobcu konzumného osemstupňového piva na Slovensku teší skutočnosť, že stúpa predaj nealkoholického piva z jeho produkcie.

V roku 2008 pivovar vo Vyhniach predal 181.933 hl svetlého a 14.553 hl tmavého piva a export zvýšil na 3671 hl. Celkové tržby dosiahli minulý rok približne 424 miliónov Sk (14,07 milióna eur) a zisk po zdanení 25 miliónov Sk (829.847 eur). Pivovar si už dva roky udržiava tretiu priečku za veľkými pivovarníckymi skupinami.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Mexická Oaxaca: Vonia čokoládou a jedinečnými pyramídami
  2. Dobrý internet v meste i na vidieku. Dostupný je takmer všade
  3. Na tieto veci sa oplatí myslieť pred odchodom na dovolenku
  4. Volkswagen Golf: Odpoveď na takmer všetky otázky
  5. Vietnam: Krajina, ktorá rozmazná jedlom a uchváti históriou
  6. Investícia do dlhopisov s fixným výnosom 6,25 - 7,25 % p.a.
  7. I cez prázdniny testujte elektrobicykle
  8. 5 dôvodov, prečo sa prihlásiť na konferenciu ENERGOFÓRUM®
  9. V meste či mimo mesta, stále s kvalitným internetom
  10. Máte už vybranú dovolenku na júl?
  1. Mexická Oaxaca: Vonia čokoládou a jedinečnými pyramídami
  2. Funguje predaj realít aj bez maklérov?
  3. BILLA a ÚNSS skontrolovali zrak 10 380 slovenským deťom
  4. Dobrý internet v meste i na vidieku. Dostupný je takmer všade
  5. Na tieto veci sa oplatí myslieť pred odchodom na dovolenku
  6. Borguľa žiada vyrúbenie dane pre americkú ambasádu
  7. Stanovisko Klubu pre BA k mimoriadnemu rokovaniu zastupiteľstva
  8. Vietnam: Krajina, ktorá rozmazná jedlom a uchváti históriou
  9. Volkswagen Golf: Odpoveď na takmer všetky otázky
  10. Investícia do dlhopisov s fixným výnosom 6,25 - 7,25 % p.a.
  1. Volkswagen Golf: Odpoveď na takmer všetky otázky 6 700
  2. Vietnam: Krajina, ktorá rozmazná jedlom a uchváti históriou 5 023
  3. Dobrý internet v meste i na vidieku. Dostupný je takmer všade 4 134
  4. Na tieto veci sa oplatí myslieť pred odchodom na dovolenku 3 784
  5. Mexická Oaxaca: Vonia čokoládou a jedinečnými pyramídami 2 421
  6. I cez prázdniny testujte elektrobicykle 2 088
  7. Chcete vedieť všetko o vašej krvi? Čaká vás 6000 typov vyšetrení 1 835
  8. Máte už vybranú dovolenku na júl? 1 574
  9. V meste či mimo mesta, stále s kvalitným internetom 1 137
  10. 5 dôvodov, prečo sa prihlásiť na konferenciu ENERGOFÓRUM® 660

Hlavné správy zo Sme.sk

PLUS

Čo je novým trendom v cestovaní? Deväť jednoduchých zásad

Pizza s mozarellou na Bali nepatrí. Sú národy, ktorých turisti majú vo svete zlé meno.

SVET

Ugandský Tarantino vraždí pre zábavu. Film je život

Afrika má Chucka Norrisa a točí filmy, ako nik iný.

DOMOV

OĽaNO nie je iba Matovič, hovorí jeho líder. Uvažuje, že sa stiahne z politiky

Matovič hovorí, že sa mu stalo niečo závažné.

ŠPORT

Nováčik zaskočil majstra, vyhral po parádnom góle

Víťaznú premiéru na lavičke Trnavy absolvoval Nestor el Maestro.

Neprehliadnite tiež

Ľudia v roamingu prestali šetriť. Svoje telefóny využívajú viac

V krajinách Únie ľudia telefonujú, esemeskujú a surfujú na internete za rovnaké ceny ako doma.

Dotácie bez pracovných miest? Kažimír je zásadne proti

Rezort hospodárstva navrhuje, aby sa dotácie dávali aj firmám, ktoré nikoho nezamestnajú.

Bahlsen reaguje na tlak, sušienky budú všade v Európe rovnaké

Aj do výrobkov určených pre východoeurópske krajiny sa bude pridávať maslo.