Fiat vraj čoskoro prevezme automobilku Opel

Fiat je vraj blízko dohody s General Motors týkajúcej sa prevzatia európskych operácií automobilky. Talianska skupina by sa tak stala aj väčšinovým majiteľom Opla.

RIM. Fiat je vraj blízko dohody s General Motors (GM) týkajúcej sa prevzatia európskych operácií automobilky. Talianska skupina by sa tak stala aj väčšinovým majiteľom Opla. Vyplýva to z dnešnej správy internetového portálu nemeckého časopisu Der Spiegel. Príslušné memorandum by malo byť podpísané na budúci týždeň, tvrdí Spiegel. Podniková rada Opla je radikálne proti.

Opel však rokuje aj s dodávateľom autodielcov Magna. Manažment nemeckej automobilky a zástupcovia zamestnancov by skôr privítali vstup Magna. Vedenie GM a nemecké ministerstvo hospodárstva vraj uprednostňujú rýchlu dohodu s Fiatom.

Šéf podnikovej rady Opla Klaus Franz sa tvrdo postavil proti prevzatiu Fiatom, ktorý by podľa neho viedol k "dramatickému znižovaniu pracovných miest a zatváraniu nemeckých závodov". Problémom je, že produktové palety Fiatu a Opla sa nedopĺňajú ale prekrývajú sa. Navyše, Fiat je vysoko zadlžený. Franz poukázal aj na zlé skúsenosti s Fiatom. "My túto nevestu už poznáme," ironicky poznamenal.

Opel spolupracoval s Fiatom už 5 rokov a automobilky sa v roku v 2005 rozišli v zlom. General Motors musel Talianom dokonca zaplatiť 1,5 miliardy USD (1,16 miliardy eur). Franz sa obáva, že vysoko zadlžený Fiat sa týmto spôsobom chce dostať iba k zárukám spolkovej vlády pre Opel.

Šéf Fiatu Sergio Marchionne už dlhší čas hľadá pre svoju automobilku partnera. Automobilová divízia koncernu so značkami Fiat, Alfa Romeo a Lancia je podľa jeho odhadu s 2,2 milióna predanými autami ročne príliš malá na to, aby prežila. Opel a Vauxhall predávajú v Európe ročne 1,5 milióna áut.

Opel sa podľa doterajších plánov chce s pomocou investorov zmeniť na samostatnú akciovú spoločnosť a oddeliť od GM. Americký koncern by mal mať v novej spoločnosti iba menšinový podiel.

Informoval o tom Der Spiegel.

Fiat zaznamenal za kvartál stratu 410 miliónov eur

Talianska automobilka Fiat zaznamenala v 1. kvartáli 2009 prvú stratu od roku 2004 a zároveň potvrdila svoju prognózu zisku na tento rok.

Strata koncernu so sídlom v Turíne za prvé tri mesiace tohto roka dosiahla 410 miliónov eur (12,35 miliardy Sk), pričom v rovnakom období vlani mala automobilka zisk 405 miliónov eur (12,20 miliardy Sk).

Tržby automobilky sa v sledovanom období znížili o 25 % na 11,27 miliardy eur (339,52 miliardy Sk). Straty koncernu z obchodovania dosiahli 48 miliónov eur (1,45 miliardy Sk).

Najväčší výrobca áut v Taliansku napriek tomu potvrdil svoj cieľ na tento rok, ktorým je zisk pred zdanením a odpismi v hodnote 1 miliardy eur (30,13 miliardy Sk).

Výkonný riaditeľ koncernu Sergio Marchionne v tejto súvislosti uviedol, že automobilka potrebuje silného partnera, aby zostala konkurencieschopná v čase, keď jej hlavné trhy bojujú s najhoršou recesiou od skončenia druhej svetovej vojny. Zároveň predpovedal "vlnu zlučovania" v tomto priemyselnom odvetví.

Informovala o tom agentúra Bloomberg.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  2. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  3. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  4. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci
  5. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty?
  6. ENGIE Services odovzdala do prevádzky novú kotolňu v Košiciach
  7. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty
  8. Potraviny typické pre váš región nájdete už aj v Kauflande
  9. Exotické destinácie s priamym letom z Viedne
  10. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished!
  1. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  2. Slávnostná imatrikulácia SvF STU v Bratislave
  3. Unverzita vyTVORená nápadmi študentov!
  4. Slovenské mestá môžu využiť eurofondy na zelené strechy
  5. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  6. Program obnovy chodníkov v Starom Meste schválený
  7. Stavebná fakulta STU získala certifikát EUR-ACE
  8. Stavebná fakulta STU získala certifikát EUR-ACE
  9. Príďte na Deň otvorených dverí v Novom Ružinove
  10. Študenti sa rozhodli zmeniť svoju školu
  1. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty 9 661
  2. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať 3 475
  3. Lokalita pod Kolibou výrazne mení svoju tvár 3 111
  4. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty? 2 994
  5. Exotické destinácie s priamym letom z Viedne 2 506
  6. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci 1 564
  7. Kedy sa refinancovanie oplatí? 1 553
  8. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished! 1 467
  9. Potraviny typické pre váš región nájdete už aj v Kauflande 1 450
  10. ENGIE Services odovzdala do prevádzky novú kotolňu v Košiciach 1 020

Hlavné správy zo Sme.sk

Komentár Petra Schutza

Gajdošovi sa pre Danka veriť nedá

Žiaľ, nie sme v armáde, ale v Smer-SNS-Híd. Kde, všakáno, je kapitán veľkým pánom.

EKONOMIKA

Zákon na ochranu médií sa dá ľahko obísť

Legislatíva zakazuje, aby majiteľ vlastnil printové aj elektronické médiá zároveň.

DOMOV

Oligarchovia majú novú príležitosť, Markíza má byť na predaj

Hovorí sa aj o predaji denníka Nový čas.

KOMENTÁRE

Ako neprekročiť novinársky rubikon

Tradičných vydavateľov nahrádzajú oligarchovia.

Neprehliadnite tiež

Markíza má byť na predaj, hovorí sa aj o ďalších médiách

Majiteľ najsledovanejšej televízie na Slovensku, ako aj potenciálni záujemcovia o jej kúpu tvrdia, že špekulácie nekomentujú.

Kroksy sú späť. Ich miliardová stratégia? Byť škaredé

To, že sa kroksy vracajú, nie je žiadna náhoda.

Zákon chrániaci médiá je ľahké obísť

Legislatíva zakazuje, aby majiteľ vlastnil printové aj elektronické médiá zároveň.

Do Moricových železničných opravovní vstupuje nový investor

Budamar získa tretinu v ŽOS Vrútky, čo sú tretie najväčšie opravovne. Sľubuje si od toho úsporu na opravách lokomotív a tisícky vagónov.