Dve percentá z dane plánuje poukázať tretina ľudí

V porovnaní s minulým rokom, kedy svoje dve percentá z dane plánovali poukázať dve pätiny opýtaných, to podľa spoločnosti TNS SK predstavuje výraznejší pokles.

BRATISLAVA. Dve percentá zo zaplatenej dane za minulý rok plánuje v tomto roku na verejnoprospešné aktivity poukázať zhruba tretina z ľudí (34 %), ktorí odvádzajú daň z príjmu fyzických osôb. V porovnaní s minulým rokom, kedy svoje 2 % z dane plánovali poukázať dve pätiny (42 %) opýtaných, to predstavuje výraznejší pokles. Vyplýva to z výsledkov marcového prieskumu spoločnosti TNS SK.

Necelé tri pätiny (58,4 %) respondentov pritom nemajú v pláne poukázať dve percentá zaplatenej dane a takmer desatina (7,6 %) z oslovených ešte nie je rozhodnutá, či dve percentá z dane tento rok venuje. Zamestnanci, ktorí chcú poukázať 2-percentný podiel zaplatenej dane za minulý rok, tak môžu urobiť už len do konca tohto mesiaca. V prípade ak im ročné zúčtovanie preddavkov na daň z príjmov vykonal zamestnávateľ, musia pre tento účel použiť osobitné vyhlásenie, ktoré následne predložia miestnemu príslušnému daňovému úradu.

Dvojpercentný podiel zaplatenej dane podľa záverov prieskumu plánujú tento rok poukázať v porovnaní s celoslovenským priemerom skôr ľudia s vyšším vzdelaním (stredoškolské s maturitou a vysokoškolské), ďalej respondenti vo vekovej kategórii 30 až 59 rokov a obyvatelia Bratislavského samosprávneho kraja. "Väčšina Slovákov sa rozhodla venovať svoje 2 % hlavne preto, aby pomohla a podporila tie organizácie a tých ľudí, ktorí to skutočne potrebujú," uvádza TNS SK v správe z prieskumu.

Najviac obyvateľov pritom plánuje aj tento rok podporiť organizácie venujúce sa deťom, mládeži a vzdelávaniu. V prieskume sa tak vyjadrila viac ako štvrtina (27,3 %) tých, ktorí plánujú tento rok dve percentá z dane poukázať alebo ešte nie sú rozhodnutí, či dve percentá venujú. "Každý piaty opýtaný poskytne svoje dve percentá na ochranu a podporu zdravia. Pre Slovákov je dôležitá aj pomoc občanom so zdravotným alebo iným postihnutím a podpora športu. Na tieto účely chce venovať svoje dve percentá takmer každý šiesty opýtaný," dopĺňa TNS SK.

TNS SK realizovala prieskum v rámci omnibusového výskumu prostredníctvom osobných rozhovorov na výskumnej vzorke, ktorej štruktúra bola reprezentatívna pre obyvateľstvo SR nad 15 rokov. Rozhodujúcimi kritériami pre zaradenie respondentov do prieskumu bolo pohlavie, vek, vzdelanie, veľkosť miesta bydliska a kraj. Celkovo sa omnibusového výskumu zúčastnilo 1 084 respondentov.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Zľava 3000 € na 3-izbové byty v Jarabinkách
  2. Hyundai Tucson Shadow určite nezostane v tieni.
  3. 6 dôvodov, prečo začať posielať peniaze cez VIAMO (a ako na to)
  4. Stačí len mechanické, alebo elektronické zabezpečenie vozidla?
  5. Aký vplyv by mal konflikt v Kórei na vaše investície?
  6. Atraktívnejšie učenie vďaka digitálnym technológiám
  7. JUDr. Barbora Sabó: Dobrý maklér šetrí čas, peniaze i nervy!
  8. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku
  9. Intímna hygiena – celoročná záležitosť
  10. Rastie nám pokrivená generácia?
  1. FSEV UK v Bratislave: Prax je súčasťou študijných programov
  2. 6 dôvodov, prečo začať posielať peniaze cez VIAMO (a ako na to)
  3. Hyundai Tucson Shadow určite nezostane v tieni.
  4. Stačí len mechanické, alebo elektronické zabezpečenie vozidla?
  5. Exkurzia odborárov a absolventov SvF STU v Bratislave 2017
  6. Zvolen: Zvolenčania myslia na zabezpečenie svojich domovov
  7. Detské zúbky sú veda
  8. Atraktívnejšie učenie vďaka digitálnym technológiám
  9. Aký vplyv by mal konflikt v Kórei na vaše investície?
  10. Zľava 3000 € na 3-izbové byty v Jarabinkách
  1. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku 7 775
  2. Rastie nám pokrivená generácia? 3 153
  3. Intímna hygiena – celoročná záležitosť 2 666
  4. 6 dôvodov, prečo začať posielať peniaze cez VIAMO (a ako na to) 2 076
  5. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj? 1 968
  6. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať 1 176
  7. Kedy sa refinancovanie oplatí? 1 174
  8. JUDr. Barbora Sabó: Dobrý maklér šetrí čas, peniaze i nervy! 1 133
  9. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji 955
  10. Zľava 3000 € na 3-izbové byty v Jarabinkách 943

Téma: Prieskumy volebných preferencií


Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Kažimír prezidentovi Kiskovi odporučil, aby sa vzdal daňového tajomstva

Kiskovi sa do vysvetľovania financovania kampane nechce.

Čo je nové na SME

Ftáčnik, Frešo, Droba a Kusý. Kandidáti na župana budú odpovedať na vaše otázky

SMEnaživo: Príďte diskutovať s kandidátmi na bratislavského župana.

DOMOV

Župan by ma v prvom rade mohol presvedčiť, na čo mi je a čo robí

Podnikateľka by od úradov chcela pokoj.

DOMOV

Ľudí “na konci sveta“ župan v Prešove nezaujíma

Ľudí v Prešovskom samosprávnom kraji trápia cesty a nezamestnanosť.

Neprehliadnite tiež

Obchody už nechcú zbytočne vyhadzovať potraviny

Reťazce vyhadzujú tony potravín, mnohé končia v koši zbytočne.

Domáce výrobky už nebudú neznáme. Tesco im venuje regál

Projekt na podporu domácich výrobcov už ohlásil aj obchodný reťazec Kaufland.

Sagan či Hantuchová sa budú plateniu daní na Slovensku vyhýbať ťažšie

Štát chce zakročiť proti presunu ziskov mimo Slovenska.

Silné euro znepokojuje šéfa Európskej centrálnej banky

Ďalší rast eura by mohol negatívne ovplyvňovať export eurozóny a brzdiť prebiehajúce zotavovanie jej ekonomiky.