Brusel 8. mája (TASR) - Krajiny Európskej únie (EÚ) vynaložia tento rok 153,76 milióna EUR na informačnú kampaň v súvislosti so zavedením hotovosti spoločnej európskej meny na začiatku budúceho roka. Vyplýva to zo správy Európskej komisie (EK), ktorú v Bruseli zverejnili na stretnutí ministrov financií krajín EÚ (Ecofin). Zo spomínanej čiastky bude 22,8 milióna EUR znášať EK, zvyšok bude hradený z národných rozpočtov. V roku 2000 členské krajiny na informačné kampane použili 82,6 milióna EUR.
Rakúsko bude podľa EK informačná kampaň stáť 3,59 milióna EUR a ďalších 660 000 uhradí EÚ. Celkový objem 4,25 milióna EUR nákladov Rakúska tvorí 2,7 % z celkových výdavkov, čo približne zodpovedá hospodárskej pozícii Rakúska v EÚ. Nemecko by malo vynaložiť 9,9 milióna EUR. Komisár EÚ pre ekonomické a menové záležitosti Pedro Solbes v Bruseli upozornil, že je vecou každej krajiny, koľko peňazí považuje za nutné vynaložiť.
(1 EUR = 43,340 SKK)