Spracovatelia starých áut poukazujú na pokles výkupných cien šrotu

Spracovatelia starých áut odovzdaných v dvoch kolách šrotovného poukazujú na rapídny pokles cien kovového šrotu a s jeho odovzdávaním ...

KOŠICE. Spracovatelia starých áut odovzdaných v dvoch kolách šrotovného poukazujú na rapídny pokles cien kovového šrotu a s jeho odovzdávaním hutníckym firmám prostredníctvom obchodných medzičlánkov váhajú.

"Železo a farebné kovy, to je teraz náš veľký problém, lebo ceny išli od augusta minulého roky tak dole, že v podstate, keby sme teraz odovzdávali šrot, tak by sme veľmi prerobili. Je to na hrane," uviedol pre TASR konateľ najväčšieho košického autorizovaného šrotoviska Pop - Car Servis Peter Popivčák. Spresnil, že kým pred deviatimi mesiacmi predávali tonu takzvaného ťažkého a ľahkého železa (časti karosérie) za 388 eur (11.700 Sk) a 315 eur (9500 Sk), teraz ich vykupujú za 119 eur (3600 Sk) a 79 eur (2400 Sk) za tonu. Významne poklesli aj výkupné ceny medi a hliníka.

Podľa Popivčáka o cene šrotu rozhodujú železiarenské firmy a tie majú zásoby, lebo v ostatnom období sa menej vyrábalo a keďže perspektívne očakávajú ďalší pokles výroby, tak sa ďalej nepredzásobujú.

V dvoch kolách šrotovného prevzali len na Barčianskej ulici v Košiciach približne 1200 starých automobilov. Podľa Popivčáka ich teraz spracúvajú najprácnejším, ale ekologickým a šetrným spôsobom. Znamená to, že ich rozoberajú až do najmenšej skrutky opačným postupom, ako keď sa autá montovali, pričom separujú kovy, plasty a sklo. Pri demontáži vytvorili niekoľko nových pracovných miest.

Popivčák v prípade ďalšieho kola šrotovného už nepredpokladá veľký záujem. Aj v závere druhého kola klesol na minimum. Ostatné dva dni už odovzdávali autá ľudia bez nároku na dotáciu, ale našli sa aj takí, čo sa ešte informovali, či šrotovné nepokračuje.

Ako možné systémové opatrenie v prípadnom ďalšom kole šrotovného navrhuje konateľ rozložiť ho na dlhšie časové obdobie, aby to záujemcovia zvládli bez zbytočných stresov a napätia. Vodiči sa tiež sťažujú na to, že po odovzdaní auta musia často čakať na nové vozidlo aj niekoľko mesiacov, dodal Popivčák.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  2. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  3. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  4. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  5. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  6. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci
  7. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty?
  8. ENGIE Services odovzdala do prevádzky novú kotolňu v Košiciach
  9. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty
  10. Potraviny typické pre váš región nájdete už aj v Kauflande
  1. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  2. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  3. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  4. Slávnostná imatrikulácia SvF STU v Bratislave
  5. Unverzita vyTVORená nápadmi študentov!
  6. Slovenské mestá môžu využiť eurofondy na zelené strechy
  7. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  8. Program obnovy chodníkov v Starom Meste schválený
  9. Stavebná fakulta STU získala certifikát EUR-ACE
  10. Stavebná fakulta STU získala certifikát EUR-ACE
  1. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty 9 515
  2. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať 3 756
  3. Lokalita pod Kolibou výrazne mení svoju tvár 3 073
  4. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty? 3 070
  5. Exotické destinácie s priamym letom z Viedne 2 175
  6. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci 1 636
  7. Kedy sa refinancovanie oplatí? 1 630
  8. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished! 1 439
  9. Potraviny typické pre váš región nájdete už aj v Kauflande 1 430
  10. ENGIE Services odovzdala do prevádzky novú kotolňu v Košiciach 1 051

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Armádny generál: S migmi si načas vystačíme, no bude to drahšie

Udržanie starých stíhačiek bude drahé, Rusi si môžu zapýtať viac. Nebo by nám však dočasne mohli ochrániť aj Česi či Poliaci.

Nadhľad Matie Lenickej

Radi by sme mali istotu, že ráno ešte bude svetlo

Rozumieme, komu najviac nahráva a vyhovuje Kiskova kauza.

Komentár Petra Schutza

Gajdošovi sa veriť nedá, pre Danka

V Smer-SNS-Híd je kapitán veľkým pánom.

EKONOMIKA

Do Moricových železničných opravovní vstupuje nový investor

Budamar získa tretinu v ŽOS Vrútky.

Neprehliadnite tiež

Markíza má byť na predaj, hovorí sa aj o ďalších médiách

Majiteľ najsledovanejšej televízie na Slovensku, ako aj potenciálni záujemcovia o jej kúpu tvrdia, že špekulácie nekomentujú.

Kroksy sú späť. Ich miliardová stratégia? Byť škaredé

To, že sa kroksy vracajú, nie je žiadna náhoda.

Zákon chrániaci médiá je ľahké obísť

Legislatíva zakazuje, aby majiteľ vlastnil printové aj elektronické médiá zároveň.

Do Moricových železničných opravovní vstupuje nový investor

Budamar získa tretinu v ŽOS Vrútky, čo sú tretie najväčšie opravovne. Sľubuje si od toho úsporu na opravách lokomotív a tisícky vagónov.