Slovákov láka nakupovať v susedných krajinách hlavne cena

BRATISLAVA. Vysoké ceny na Slovensku motivujú zákazníkov a predajcov nakupovať v susedných krajinách, v Maďarsku, Poľsku a Česku. "Prechod ...

BRATISLAVA. Vysoké ceny na Slovensku motivujú zákazníkov a predajcov nakupovať v susedných krajinách, v Maďarsku, Poľsku a Česku. "Prechod na euro a devalvácia mien okolitých štátov negatívne vplývajú na tržby a zisky maloobchodných sietí na Slovensku v roku 2009," konštatoval Jozef Hýbl zo spoločnosti Deloitte Slovensko.

Táto skutočnosť spolu so zmenou nákupného správania zákazníkov v podobe opatrnejšieho prístupu k výdavkom bude podľa jeho slov vyvíjať neustály tlak na maloobchodné ceny a marže obchodníkov. Tí budú nútení hľadať vnútorné zdroje úspor v podobe znižovania nákladov a orientáciou na lacnejšie výrobky, vo väčšine nakúpené v okolitých krajinách. Kľúčové bude taktiež vybudovanie čo najstabilnejšieho okruhu "vracajúcich sa" zákazníkov do slovenských maloobchodných prevádzok, avizoval Hýbl.

V tejto súvislosti upozornil, že nadnárodná poradenská spoločnosť Deloitte zverejnila výsledky o prieskume medzi predstaviteľmi odvetvia potravinárstva a výroby nápojov vo Veľkej Británii. Zo správy o prieskume Potraviny a nápoje 2012 vyplýva, že "znižovanie nákladov je hlavnou prioritou odvetvia potravinárstva a výroby nápojov". A tieto trendy budú zrejme neskôr viditeľné aj na Slovensku.

Vo Veľkej Británii znižovanie nákladov ako hlavnú prioritu pre tento rok uviedlo 31 % respondentov. To súvisí s problémami vyplývajúcimi z ekonomického poklesu. Až 94 % respondentov je presvedčených, že britská ekonomika bude upadať. Hoci vrcholoví manažéri odvetvia sú v porovnaní s niektorými inými odvetviami optimistickejší, 48 % z nich si myslí, že vyhliadky ich odvetvia sa budú iba zhoršovať.

Ekonomický pokles priniesol potravinárskym firmám nové problémy. Ovplyvnil výšku výdavkov zákazníkov a spôsob, akým svoje peniaze míňajú. "Počet návštevníkov diskontných predajní sa zvyšuje a mnoho zákazníkov začalo nakupovať lacnejšie výrobky," povedal Lawrence Hutter zo spoločnosti Deloitte. Zákazníci stále míňajú svoje peniaze, ale ich priority sa menia, pričom "cena a hodnota sú pri výbere miesta a sortimentu nakupovaných tovarov čoraz dôležitejšie". Zaznamenal sa aj významný posun Britov od stravovania v reštauráciách smerom k stravovaniu doma, čo nahráva supermarketom.

Podľa slovenských majiteľov reštaurácií návštevnosť klesá hlavne od začiatku roka 2009. Znížila sa priemerná cena, ktorú pri návšteve zákazník zaplatí za jedlo a nápoje. Tento jav platí nielen v menších, ale už aj vo veľkých mestách.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Recenzie.sme.sk udelili 60 certifikátov Ocenený expertmi
  2. 5 krokov k vlastnému bývaniu
  3. Voda, kotol, vymknutie: Čo stoja najčastejšie domáce katastrofy?
  4. Žijú, lebo sa nevzdali. Príbehy ľudí bojujúcich za svoje zdravie
  5. Nový Volkswagen Arteon sa predstaví na bratislavskom autosalóne
  6. Last minute dovolenka sa dá kupiť výhodne už teraz
  7. Legendárna Štefánka opäť ožíva pod sieťou Pulitzer family
  8. Päť tipov, kam na predĺžený víkend v máji
  9. Inteligencia vo všetkom
  10. Volvo V90 Cross Country je pripravené na každé dobrodružstvo
  1. Žijú, lebo sa nevzdali. Príbehy ľudí bojujúcich za svoje zdravie
  2. Voda, kotol, vymknutie: Čo stoja najčastejšie domáce katastrofy?
  3. Ovládajte svoje vozidlo mobilom
  4. BILLA a Jamie Oliver pozývajú deti do zázračnej záhradky!
  5. Nový Volkswagen Arteon sa predstaví na bratislavskom autosalóne
  6. Odšťavovač s veľkým plniacim otvorom? Nenachytajte sa!
  7. Advokáti budú v stredu bezplatne radiť v 8 mestách
  8. Last minute dovolenka sa dá kupiť výhodne už teraz
  9. Apartmány s výnosom až 4% v lyžiarskom stredisku Obergurgl
  10. Finále súťaže CEWE Fotokniha roka 2016
  1. Legendárna Štefánka opäť ožíva pod sieťou Pulitzer family 23 744
  2. Last minute dovolenka sa dá kupiť výhodne už teraz 8 057
  3. Päť tipov, kam na predĺžený víkend v máji 7 930
  4. Nové auto alebo radšej jazdenka? 9 rád pre správne rozhodnutie 7 109
  5. 5 krokov k vlastnému bývaniu 5 000
  6. Volvo V90 Cross Country je pripravené na každé dobrodružstvo 3 780
  7. Žijú, lebo sa nevzdali. Príbehy ľudí bojujúcich za svoje zdravie 3 082
  8. Nový Volkswagen Arteon sa predstaví na bratislavskom autosalóne 2 440
  9. Moderný bungalov očami mladých architektov 1 842
  10. Rodinná dovolenka v Burgenlande 1 824

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Danko chce obmedziť strany, súperov neodradil

Z SNS nepovedali, či pravidlo bude platiť aj pre registrované strany.

ŽENA

Titul baby friendly má už len jediná slovenská nemocnica

Ak chcú byť pôrodnice priateľské k deťom, musia prejsť recertifikáciou.

KOMENTÁRE

Únik z lopaty

Keby bol v druhom kole Mélenchon, zjednotenie by sa dosahovalo oveľa zložitejšie.

Neprehliadnite tiež

Čistý zisk Pumy vzrástol o 92 percent

Tretí najväčší výrobca športovej obuvi zaznamenal strmý rast zisku.

Odborníci a podnikatelia chcú nového šéfa regulačného úradu

Začiatkom februára sa vzdal funkcie predsedu ÚRSO Jozef Holjenčík.

Čistý zisk firmy Novartis medziročne oslabil o 15 percent

Farmaceutická spoločnosť Novartis v prvom kvartáli evidovala medziročný pokles zisku.

Ericsson vykázal začiatkom roka čistú stratu

Dôvodom boli provízie, odpisy a náklady na reštrukturalizáciu.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop