Slovákov láka nakupovať v susedných krajinách hlavne cena

BRATISLAVA. Vysoké ceny na Slovensku motivujú zákazníkov a predajcov nakupovať v susedných krajinách, v Maďarsku, Poľsku a Česku. "Prechod ...

BRATISLAVA. Vysoké ceny na Slovensku motivujú zákazníkov a predajcov nakupovať v susedných krajinách, v Maďarsku, Poľsku a Česku. "Prechod na euro a devalvácia mien okolitých štátov negatívne vplývajú na tržby a zisky maloobchodných sietí na Slovensku v roku 2009," konštatoval Jozef Hýbl zo spoločnosti Deloitte Slovensko.

Táto skutočnosť spolu so zmenou nákupného správania zákazníkov v podobe opatrnejšieho prístupu k výdavkom bude podľa jeho slov vyvíjať neustály tlak na maloobchodné ceny a marže obchodníkov. Tí budú nútení hľadať vnútorné zdroje úspor v podobe znižovania nákladov a orientáciou na lacnejšie výrobky, vo väčšine nakúpené v okolitých krajinách. Kľúčové bude taktiež vybudovanie čo najstabilnejšieho okruhu "vracajúcich sa" zákazníkov do slovenských maloobchodných prevádzok, avizoval Hýbl.

V tejto súvislosti upozornil, že nadnárodná poradenská spoločnosť Deloitte zverejnila výsledky o prieskume medzi predstaviteľmi odvetvia potravinárstva a výroby nápojov vo Veľkej Británii. Zo správy o prieskume Potraviny a nápoje 2012 vyplýva, že "znižovanie nákladov je hlavnou prioritou odvetvia potravinárstva a výroby nápojov". A tieto trendy budú zrejme neskôr viditeľné aj na Slovensku.

Vo Veľkej Británii znižovanie nákladov ako hlavnú prioritu pre tento rok uviedlo 31 % respondentov. To súvisí s problémami vyplývajúcimi z ekonomického poklesu. Až 94 % respondentov je presvedčených, že britská ekonomika bude upadať. Hoci vrcholoví manažéri odvetvia sú v porovnaní s niektorými inými odvetviami optimistickejší, 48 % z nich si myslí, že vyhliadky ich odvetvia sa budú iba zhoršovať.

Ekonomický pokles priniesol potravinárskym firmám nové problémy. Ovplyvnil výšku výdavkov zákazníkov a spôsob, akým svoje peniaze míňajú. "Počet návštevníkov diskontných predajní sa zvyšuje a mnoho zákazníkov začalo nakupovať lacnejšie výrobky," povedal Lawrence Hutter zo spoločnosti Deloitte. Zákazníci stále míňajú svoje peniaze, ale ich priority sa menia, pričom "cena a hodnota sú pri výbere miesta a sortimentu nakupovaných tovarov čoraz dôležitejšie". Zaznamenal sa aj významný posun Britov od stravovania v reštauráciách smerom k stravovaniu doma, čo nahráva supermarketom.

Podľa slovenských majiteľov reštaurácií návštevnosť klesá hlavne od začiatku roka 2009. Znížila sa priemerná cena, ktorú pri návšteve zákazník zaplatí za jedlo a nápoje. Tento jav platí nielen v menších, ale už aj vo veľkých mestách.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Návod, ako získať maximum pri nákupoch s kreditkou
  2. Mexická Oaxaca: Vonia čokoládou a jedinečnými pyramídami
  3. Dobrý internet v meste i na vidieku. Dostupný je takmer všade
  4. Na tieto veci sa oplatí myslieť pred odchodom na dovolenku
  5. Volkswagen Golf: Odpoveď na takmer všetky otázky
  6. Vietnam: Krajina, ktorá rozmazná jedlom a uchváti históriou
  7. Investícia do dlhopisov s fixným výnosom 6,25 - 7,25 % p.a.
  8. I cez prázdniny testujte elektrobicykle
  9. 5 dôvodov, prečo sa prihlásiť na konferenciu ENERGOFÓRUM®
  10. V meste či mimo mesta, stále s kvalitným internetom
  1. Grantová výzva na vykonávanie činností informačných centier
  2. Návod, ako získať maximum pri nákupoch s kreditkou
  3. Mexická Oaxaca: Vonia čokoládou a jedinečnými pyramídami
  4. Funguje predaj realít aj bez maklérov?
  5. BILLA a ÚNSS skontrolovali zrak 10 380 slovenským deťom
  6. Dobrý internet v meste i na vidieku. Dostupný je takmer všade
  7. Na tieto veci sa oplatí myslieť pred odchodom na dovolenku
  8. Borguľa žiada vyrúbenie dane pre americkú ambasádu
  9. Stanovisko Klubu pre BA k mimoriadnemu rokovaniu zastupiteľstva
  10. Vietnam: Krajina, ktorá rozmazná jedlom a uchváti históriou
  1. Volkswagen Golf: Odpoveď na takmer všetky otázky 5 866
  2. Dobrý internet v meste i na vidieku. Dostupný je takmer všade 4 683
  3. Na tieto veci sa oplatí myslieť pred odchodom na dovolenku 4 124
  4. Vietnam: Krajina, ktorá rozmazná jedlom a uchváti históriou 3 330
  5. Mexická Oaxaca: Vonia čokoládou a jedinečnými pyramídami 3 056
  6. I cez prázdniny testujte elektrobicykle 2 042
  7. Chcete vedieť všetko o vašej krvi? Čaká vás 6000 typov vyšetrení 1 566
  8. Máte už vybranú dovolenku na júl? 1 559
  9. V meste či mimo mesta, stále s kvalitným internetom 1 077
  10. 5 dôvodov, prečo sa prihlásiť na konferenciu ENERGOFÓRUM® 659

Téma: Prieskumy volebných preferencií


Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Miliónové dotácie od Plavčana dostali aj pochybné firmy

Niektoré firmy, ktoré podporilo ministerstvo školstva, aby sa venovali vývoju a inováciám, nemajú s výskumom žiadne skúsenosti.

KOMENTÁRE

Minister Plavčan už dávno nemal existovať

Na znôšku legislatívnych náhod sa už nemôže pozerať ani koalícia.

ŠPORT

Tour bola bez Sagana nudná, no ponúkla aj nový objav

Vybrali sme päť najzaujímavejších momentov z tohtoročnej Tour de France.

KOMENTÁRE

Nemému Dankovi ani vlastná hovorkyňa nerozumie

Problém je v samotnej SNS a v jej softvéri.

Neprehliadnite tiež

S bicyklom do vlaku? Sebe lístok kúpite z domu, bicyklu nie

Kúpe lístka na stanici sa dá vyhnúť, ale cestujúci riskuje, že do vlaku Železničnej spoločnosti nedostane vôbec.

Na zhrdzavené a rozkradnuté dedičstvo komunistov pôjdu milióny

Závlahový systém je čoraz dôležitejší pre globálne otepľovanie, chystá sa modernizácia z eurofondov. Hovorí sa o sto miliónoch eur.

Ľudia v roamingu prestali šetriť. Svoje telefóny využívajú viac

V krajinách Únie ľudia telefonujú, esemeskujú a surfujú na internete za rovnaké ceny ako doma.