Slovákov láka nakupovať v susedných krajinách hlavne cena

BRATISLAVA. Vysoké ceny na Slovensku motivujú zákazníkov a predajcov nakupovať v susedných krajinách, v Maďarsku, Poľsku a Česku. "Prechod ...

BRATISLAVA. Vysoké ceny na Slovensku motivujú zákazníkov a predajcov nakupovať v susedných krajinách, v Maďarsku, Poľsku a Česku. "Prechod na euro a devalvácia mien okolitých štátov negatívne vplývajú na tržby a zisky maloobchodných sietí na Slovensku v roku 2009," konštatoval Jozef Hýbl zo spoločnosti Deloitte Slovensko.

Táto skutočnosť spolu so zmenou nákupného správania zákazníkov v podobe opatrnejšieho prístupu k výdavkom bude podľa jeho slov vyvíjať neustály tlak na maloobchodné ceny a marže obchodníkov. Tí budú nútení hľadať vnútorné zdroje úspor v podobe znižovania nákladov a orientáciou na lacnejšie výrobky, vo väčšine nakúpené v okolitých krajinách. Kľúčové bude taktiež vybudovanie čo najstabilnejšieho okruhu "vracajúcich sa" zákazníkov do slovenských maloobchodných prevádzok, avizoval Hýbl.

V tejto súvislosti upozornil, že nadnárodná poradenská spoločnosť Deloitte zverejnila výsledky o prieskume medzi predstaviteľmi odvetvia potravinárstva a výroby nápojov vo Veľkej Británii. Zo správy o prieskume Potraviny a nápoje 2012 vyplýva, že "znižovanie nákladov je hlavnou prioritou odvetvia potravinárstva a výroby nápojov". A tieto trendy budú zrejme neskôr viditeľné aj na Slovensku.

Vo Veľkej Británii znižovanie nákladov ako hlavnú prioritu pre tento rok uviedlo 31 % respondentov. To súvisí s problémami vyplývajúcimi z ekonomického poklesu. Až 94 % respondentov je presvedčených, že britská ekonomika bude upadať. Hoci vrcholoví manažéri odvetvia sú v porovnaní s niektorými inými odvetviami optimistickejší, 48 % z nich si myslí, že vyhliadky ich odvetvia sa budú iba zhoršovať.

Ekonomický pokles priniesol potravinárskym firmám nové problémy. Ovplyvnil výšku výdavkov zákazníkov a spôsob, akým svoje peniaze míňajú. "Počet návštevníkov diskontných predajní sa zvyšuje a mnoho zákazníkov začalo nakupovať lacnejšie výrobky," povedal Lawrence Hutter zo spoločnosti Deloitte. Zákazníci stále míňajú svoje peniaze, ale ich priority sa menia, pričom "cena a hodnota sú pri výbere miesta a sortimentu nakupovaných tovarov čoraz dôležitejšie". Zaznamenal sa aj významný posun Britov od stravovania v reštauráciách smerom k stravovaniu doma, čo nahráva supermarketom.

Podľa slovenských majiteľov reštaurácií návštevnosť klesá hlavne od začiatku roka 2009. Znížila sa priemerná cena, ktorú pri návšteve zákazník zaplatí za jedlo a nápoje. Tento jav platí nielen v menších, ale už aj vo veľkých mestách.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. V centre našej pozornosti sú zákazníci. Už 50 rokov
  2. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy
  3. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  4. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy
  5. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku
  6. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate
  7. Kam do tepla v januári?
  8. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely
  9. Konzultácia so svetovými odborníkmi dokáže zachrániť život
  10. Divoký Island: cesta ostrovom ľadu a ohňa
  1. Vlani sme si vyberali z vyše pol milióna inzerovaných áut
  2. V centre našej pozornosti sú zákazníci. Už 50 rokov
  3. Začiatok roka patrí dani z nehnuteľností
  4. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  5. Tipy pre atraktívne poprsie po dojčení. Plastike povedzte nie
  6. Stanovisko spoločnosti Advokátska kancelária JUDr. Radomír Bžán
  7. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy
  8. Iba dnes: Narodeninové predplatné SME.sk za 25 eur
  9. Denník SME oslavuje 25 rokov rekordným počtom predplatiteľov
  10. Najinzerovanejšie zánovné auto roku 2017? Mnohých to prekvapí
  1. Iba dnes: Narodeninové predplatné SME.sk za 25 eur 16 547
  2. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy 5 814
  3. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných 4 382
  4. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy 4 377
  5. Kam do tepla v januári? 2 494
  6. Demänovku mieša iba jeden človek. Ako si strážia receptúru? 2 365
  7. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku 2 359
  8. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely 2 181
  9. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate 1 307
  10. Konzultácia so svetovými odborníkmi dokáže zachrániť život 1 067

Téma: Prieskumy volebných preferencií


Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Harabin si za prezidenta trúfa, no k petícii sa nehlási

Občiansky kandidát na prezidenta potrebuje 15-tisíc podpisov. Bývalý šéf Najvyššieho súdu hovorí, že masovejšia podpora by ho do volieb posmelila.

KOMENTÁRE

Harabin je šašo, nebezpečný bude Kotleba

Kotleba nemá čo prehrať, s hanbou neodíde, môže len oživiť svoj kapitál.

ŠPORT

Šatan a Ramsay spravili to, na čo ich predchodcovia nemali guráž

Na olympiádu nepôjdu známe mená a ani jeden hráč Slovana. Je to správne?

KOMENTÁRE

Od mačiatok k ohrozeniu demokracie. Ňuňuňu

Sociálne siete už nie sú miestom, kde sa stretávajú priatelia.

Neprehliadnite tiež

Swan oslobodil svoju mobilnú sieť od Číňanov

V prospech čínskej štátnej banky bola doteraz založená celá mobilná sieť Štvorky aj príjmy od jej zákazníkov

Diskriminácia, sťažujú sa veriaci na nový poplatok za sobáš

Za cirkevný sobáš sa doteraz matričný poplatok neplatil, kresťanským aktivistom sa jeho zavedenie nepáči. Ministerstvo vnútra im sľubuje stretnutie.

Počet podnikateliek na Slovensku stúpa, na priemer EÚ to ešte nestačí

Ženy podnikajú výraznejšie viac v odvetviach služieb a obchodu.

Zdravotné poisťovne hľadajú zdroje na zvýšenie platieb ambulanciám

Jedna ambulancia má podľa Asociácie súkromných lekárov SR na svoj chod potrebovať asi 5500 eur.

Stredná a východná Európa majú dobré vyhliadky na ekonomický rast

Ratingová agentúra Moody's: Na potenciál rastu regiónu negatívne vplývajú štrukturálne problémy.