Vážny chce podpísať koncesnú zmluvu pre D1 do týždňa

Ministerstvo dopravy chce podpísať 30-ročnú koncesnú zmluvu na výstavbu a prevádzku piatich úsekov diaľnice D1 medzi Martinom a Prešovom v dĺžke 75 kilometrov do 15. apríla ...

BRATISLAVA. Ministerstvo dopravy chce podpísať 30-ročnú koncesnú zmluvu na výstavbu a prevádzku piatich úsekov diaľnice D1 medzi Martinom a Prešovom v dĺžke 75 kilometrov do 15. apríla tohto roku. Ide o prvý z troch balíkov diaľničných projektov verejno-súkromného partnerstva (PPP). Minister dopravy Ľubomír Vážny po stredajšom zasadnutí vlády informoval, že pokračujú intenzívne rokovania a v utorok tri hodiny rokoval s vedením úspešného konzorcia vedeného francúzskou spoločnosťou Bouygues Travaux Publics SA.

"Sú určité problémy s časom a termínmi, s finančným uzatvorením vzhľadom na súčasnú situáciu na finančných trhoch," uviedol Vážny. Budúci koncesionár podľa neho rokuje o finančnej účasti na projekte so 16 bankami. Predbežné prísľuby bánk o podpore projektu podľa Vážneho existujú, ale ak dôjde ku konkrétnemu financovaniu, vznikajú problémy s likviditou a rizikovými faktormi bánk.

Koncept v poradí druhej diaľničnej koncesnej zmluvy by mal byť v podstate rovnaký ako v prípade prvej koncesnej zmluvy. Tá bola uzatvorená 23. marca tohto roku medzi rezortom dopravy a spoločnosťou Granvia, a.s. na výstavbu a prevádzku štyroch úsekov rýchlostnej cesty R1 medzi Nitrou a Tekovskými Nemcami v dĺžke okolo 52 kilometrov, vrátane severného obchvatu Banskej Bystrice. Spoločnosť Granvia, a.s. založili členovia víťazného francúzsko-holandského konzorcia Vinci Concessions S.A. - ABN AMRO Highway B.V.

Pokiaľ ide o tretí balík PPP, ministerstvo dopravy ukončilo koncesný dialóg s dvomi uchádzačmi. "Zapracovali sme poznatky a skúsenosti z koncesného dialógu do súťažných podkladov. Pred dvomi týždňami sme poslali takto upravené súťažné podklady dvom uchádzačom. Ešte asi päť týždňov je termín na predkladanie ponúk," poznamenal Vážny. Minister dopravy zatiaľ neuvažuje o zrušení tretieho balíka PPP, priznal však možné problémy s financovaním projektu.

Ministerstvo dopravy plánuje urýchliť výstavbu 156 kilometrov vybraných úsekov diaľnice D1 a rýchlostnej cesty R1 v rámci troch balíkov PPP s koncesiou na ich prevádzku počas 30 rokov. Z troch PPP projektov najďalej pokročil druhý balík zameraný na výstavbu a prevádzku štyroch úsekov R1 Nitra - Selenec, Selenec - Beladice a Beladice - Tekovské Nemce, ako aj severného obchvatu Banskej Bystrice v dĺžke okolo 52 kilometrov. Víťazné konzorcium Vinci Concessions S.A. - ABN AMRO Highway B.V. predložilo ponuku vo výške 1,503 mld. €. Prvý balík PPP sa týka výstavby a prevádzky piatich úsekov D1 Dubná Skala - Turany, Turany - Hubová, Hubová - Ivachnová, Jánovce - Jablonov a Fričovce - Svinia v dĺžke okolo 75 kilometrov. Úspešné konzorcium vedené spoločnosťou Bouygues Travaux Publics SA malo predložiť ponuku na 3,3 mld. €. Tretí balík PPP je zameraný na výstavbu a prevádzku technicky najťažších úsekov D1 v okolí Žiliny Hričovské Podhradie - Lietavská Lúčka, Lietavská Lúčka - Višňové, Lietavská Lúčka - Žilina a Višňové - Dubná Skala v dĺžke zhruba 29 kilometrov. Medzi Višňovým a Dubnou Skalou má byť postavený najdlhší cestný tunel v SR v dĺžke 7,5 kilometra. Odhadované stavebné náklady predstavovali okolo 1,328 mld. € bez dane.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  2. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  3. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  4. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  5. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  6. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci
  7. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty?
  8. ENGIE Services odovzdala do prevádzky novú kotolňu v Košiciach
  9. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty
  10. Potraviny typické pre váš región nájdete už aj v Kauflande
  1. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  2. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  3. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  4. Slávnostná imatrikulácia SvF STU v Bratislave
  5. Unverzita vyTVORená nápadmi študentov!
  6. Slovenské mestá môžu využiť eurofondy na zelené strechy
  7. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  8. Program obnovy chodníkov v Starom Meste schválený
  9. Stavebná fakulta STU získala certifikát EUR-ACE
  10. Stavebná fakulta STU získala certifikát EUR-ACE
  1. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj? 7 137
  2. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty 6 824
  3. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať 3 964
  4. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty? 3 229
  5. Lokalita pod Kolibou výrazne mení svoju tvár 2 767
  6. Exotické destinácie s priamym letom z Viedne 2 027
  7. Kedy sa refinancovanie oplatí? 1 785
  8. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci 1 777
  9. Potraviny typické pre váš región nájdete už aj v Kauflande 1 373
  10. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished! 1 313

Hlavné správy zo Sme.sk

TECH

Geológ: Ochladili Zem a vyhubili ľudí. Našu planétu čaká supererupcia

Výbuch supervulkánu by bol aj dnes katastrofický, hovorí geochronológ Martin Danišík, ktorý publikoval v prestížnom vedeckom časopise.

ŠPORT

Slovanu kuriózny gól nepomohol, doma prehral s Kazaňou

Bratislavský klub v stretnutí aj vyhrával, napokon prehral o tri góly.

SVET

Merkelová prijatie utečencov po rokoch neľutuje

Nemecká kancelárka nechce prijímať ďalších ľudí zo Sýrie.

Neprehliadnite tiež

Markíza má byť na predaj, hovorí sa aj o ďalších médiách

Majiteľ najsledovanejšej televízie na Slovensku, ako aj potenciálni záujemcovia o jej kúpu tvrdia, že špekulácie nekomentujú.

Kroksy sú späť. Ich miliardová stratégia? Byť škaredé

To, že sa kroksy vracajú, nie je žiadna náhoda.

Zákon chrániaci médiá je ľahké obísť

Legislatíva zakazuje, aby majiteľ vlastnil printové aj elektronické médiá zároveň.