Vážny chce podpísať koncesnú zmluvu pre D1 do týždňa

Ministerstvo dopravy chce podpísať 30-ročnú koncesnú zmluvu na výstavbu a prevádzku piatich úsekov diaľnice D1 medzi Martinom a Prešovom v dĺžke 75 kilometrov do 15. apríla ...

BRATISLAVA. Ministerstvo dopravy chce podpísať 30-ročnú koncesnú zmluvu na výstavbu a prevádzku piatich úsekov diaľnice D1 medzi Martinom a Prešovom v dĺžke 75 kilometrov do 15. apríla tohto roku. Ide o prvý z troch balíkov diaľničných projektov verejno-súkromného partnerstva (PPP). Minister dopravy Ľubomír Vážny po stredajšom zasadnutí vlády informoval, že pokračujú intenzívne rokovania a v utorok tri hodiny rokoval s vedením úspešného konzorcia vedeného francúzskou spoločnosťou Bouygues Travaux Publics SA.

"Sú určité problémy s časom a termínmi, s finančným uzatvorením vzhľadom na súčasnú situáciu na finančných trhoch," uviedol Vážny. Budúci koncesionár podľa neho rokuje o finančnej účasti na projekte so 16 bankami. Predbežné prísľuby bánk o podpore projektu podľa Vážneho existujú, ale ak dôjde ku konkrétnemu financovaniu, vznikajú problémy s likviditou a rizikovými faktormi bánk.

Koncept v poradí druhej diaľničnej koncesnej zmluvy by mal byť v podstate rovnaký ako v prípade prvej koncesnej zmluvy. Tá bola uzatvorená 23. marca tohto roku medzi rezortom dopravy a spoločnosťou Granvia, a.s. na výstavbu a prevádzku štyroch úsekov rýchlostnej cesty R1 medzi Nitrou a Tekovskými Nemcami v dĺžke okolo 52 kilometrov, vrátane severného obchvatu Banskej Bystrice. Spoločnosť Granvia, a.s. založili členovia víťazného francúzsko-holandského konzorcia Vinci Concessions S.A. - ABN AMRO Highway B.V.

Pokiaľ ide o tretí balík PPP, ministerstvo dopravy ukončilo koncesný dialóg s dvomi uchádzačmi. "Zapracovali sme poznatky a skúsenosti z koncesného dialógu do súťažných podkladov. Pred dvomi týždňami sme poslali takto upravené súťažné podklady dvom uchádzačom. Ešte asi päť týždňov je termín na predkladanie ponúk," poznamenal Vážny. Minister dopravy zatiaľ neuvažuje o zrušení tretieho balíka PPP, priznal však možné problémy s financovaním projektu.

Ministerstvo dopravy plánuje urýchliť výstavbu 156 kilometrov vybraných úsekov diaľnice D1 a rýchlostnej cesty R1 v rámci troch balíkov PPP s koncesiou na ich prevádzku počas 30 rokov. Z troch PPP projektov najďalej pokročil druhý balík zameraný na výstavbu a prevádzku štyroch úsekov R1 Nitra - Selenec, Selenec - Beladice a Beladice - Tekovské Nemce, ako aj severného obchvatu Banskej Bystrice v dĺžke okolo 52 kilometrov. Víťazné konzorcium Vinci Concessions S.A. - ABN AMRO Highway B.V. predložilo ponuku vo výške 1,503 mld. €. Prvý balík PPP sa týka výstavby a prevádzky piatich úsekov D1 Dubná Skala - Turany, Turany - Hubová, Hubová - Ivachnová, Jánovce - Jablonov a Fričovce - Svinia v dĺžke okolo 75 kilometrov. Úspešné konzorcium vedené spoločnosťou Bouygues Travaux Publics SA malo predložiť ponuku na 3,3 mld. €. Tretí balík PPP je zameraný na výstavbu a prevádzku technicky najťažších úsekov D1 v okolí Žiliny Hričovské Podhradie - Lietavská Lúčka, Lietavská Lúčka - Višňové, Lietavská Lúčka - Žilina a Višňové - Dubná Skala v dĺžke zhruba 29 kilometrov. Medzi Višňovým a Dubnou Skalou má byť postavený najdlhší cestný tunel v SR v dĺžke 7,5 kilometra. Odhadované stavebné náklady predstavovali okolo 1,328 mld. € bez dane.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo
  2. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  3. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  4. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  5. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  6. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  7. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  8. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  9. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  10. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta
  1. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo
  2. Projekt "Zvýšenie odborných kapacít v oblasti práce s mládežou"
  3. Malé knedličky, veľké dojmy
  4. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  5. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  6. Projekt First Lego League podporila Nadácia Pontis
  7. Klienti majú často pocit, že potrebujú spracovať len projekt
  8. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  9. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  10. 3 úlohy, ktoré vyrieši minerálna vlna najlepšie
  1. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 11 383
  2. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom 11 085
  3. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 8 617
  4. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 6 215
  5. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom 5 804
  6. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári 4 472
  7. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 4 195
  8. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 3 500
  9. Klasickým gastrolístkom konkuruje už aj nová stravovacia karta 2 705
  10. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet 2 566

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

Pozrite, čo sa stalo na Slovensku, hromží Trump pred kamerami (Komentár Máriusa Kopcsaya)

Preceňovanie utečeneckej témy odpútava pozornosť od úplatkov.

KOMENTÁRE

Férové, ale drsné ultimátum z USA (Schutzov týždeň)

Prečo je balvanom v oku ten iliberál, ktorý nevládne?

EKONOMIKA

Kažimír dostal košom. Sulík odmietol zmenu dlhovej brzdy

Sulík sa stretol s ministrom financií.

ŠPORT

Sagan: Keď idem so Slovákmi, navzájom sa motivujeme

Majstra sveta čaká prvý ostrý štart.

Neprehliadnite tiež

Opel zrejme skončí vo francúzskych rukách. Bude sa vyrábať na Slovensku?

Francúzska spoločnosť PSA Group rokuje o kúpe nemeckej automobilky Opel od amerického koncernu General Motors. Značka je v dlhodobej strate.

Spor medzi štátom a vysokými školami vyriešia až súdy

Či bolo všetko v poriadku, posudzuje aj Úrad pre verejné obstarávanie. V niektorých prípadoch už dal za pravdu školám.

Analytici z prognóz nepoľavujú, ekonomika má rásť vyše trojpercentným tempom

Analytici komerčných bánk predpovedajú slovenskému hospodárstvu v tomto roku medziročný rast o 3,2 percenta.

Od marca sa menia pravidlá osobného bankrotu, bude dostupnejší

Domáhať sa zbavenia dlhov týmito spôsobmi bude môcť dlžník iba raz za desať rokov.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop