PARÍŽ. Francúzska skupina Pernod Ricard vyrábajúca alkoholické nápoje oznámila v stredu plány na emisiu akcií v hodnote 1 mld. eur a predaj značky Wild Turkey spoločnosti Campari za 575 mil. USD, čím chce znížiť svoje dlhy. Záujem spoločnosti o získanie novej hotovosti pripomína podľa analytikov ziskové varovanie, čo len zvýraznilo obavy o schopnosť Pernodu splácať svoj čistý dlh v hodnote viac než 12 mld. eur v súčasnom nepredvídateľnom prostredí. Spoločnosť Pernod, ktorá je po britskej firme Diageo druhým najväčším výrobcom alkoholických nápojov na svete, si v minulosti požičala veľké množstvo peňazí na získanie výrobcu Vin & Sprit, ktorý je producentom značky Absolut vodka.
"Myslíme si, že za súčasných podmienok je to správna vec," uviedol Emmanuel Babeau, ktorý je zástupcom finančného riaditeľa. Pernod si chcel v poslednom období podobne ako jeho konkurenti udržať krok s rýchlou konsolidáciou svetového trhu s nápojmi, pričom sa výrazne zadlžil. Súčasná emisia nových akcií poskytne Pernodu viac priestoru a odloží väčšiu časť potreby refinancovania minimálne do júla 2013.