LONDÝN. Britské firmy v prvom štvrťroku tohto roka pokračovali v obmedzovaní výdavkov na reklamu, ale v porovnaní s rekordným pádom v štvrtom štvrťroku minulého roka sa tempo poklesu zmiernilo. Vyplýva to z výskumu, ktorý uskutočnil inštitút IPA (Institute of Practitioners in Advertising). Inštitút sa domnieva, že obmedzovanie výdavkov na reklamu dosiahlo svoj vrchol vo štvrtom štvrťroku minulého roka. "Tieto údaje podporujú názor, že dno trhu sa už dosiahlo," povedal šéf inštitútu IPA Moray MacLennan.
Prieskum ukázal, že v porovnaní so štvrtým štvrťrokom sa zlepšila aj podnikateľská dôvera. Kým v poslednom kvartáli minulého roka až 63 % britských firiem uvádzalo, že za posledné tri mesiace sa zhoršili vyhliadky, v prvom štvrťroku tohto roka to uviedlo už len 44 % podnikov. Počet tých, ktorí uviedli, že vyhliadky sa zlepšili, vzrástol z 5 na 14 %. V prieskume, ktorý uskutočnil inštitút IPA, oslovili približne 250 britských firiem spomedzi tisíc najväčších podnikov krajiny, pričom vo vzorke boli zastúpené firmy z rozličných sektorov a z rôznych častí krajiny.