Kríza negatívne poznačila záujem o prezentácie na veľtrhoch

ým slovenské spoločnosti ako vystavovatelia na zahraničných veľtrhoch v závere minulého roka ešte odolávali následkom svetovej ...

BRATISLAVA. Kým slovenské spoločnosti ako vystavovatelia na zahraničných veľtrhoch v závere minulého roka ešte odolávali následkom svetovej hospodárskej krízy, obrat v ich záujme o účasť na takýchto podujatiach nastal zanedlho. Mnohí z priamych vystavovateľov aj subvystavovateľov to už vzdali v prvom štvrťroku tohto roka. Tieto skúsenosti zaznamenala u svojich spoluvystavovateľov v národnom stánku aj Slovenská agentúra pre cestovný ruch (SACR), potvrdila jej referentka pre komunikáciu a PR aktivity Zuzana Nemcová.

Znížený záujem o účasť na medzinárodných veľtrhoch cestovného ruchu súvisí podľa SACR s prebiehajúcou hospodárskou krízou. Jednotlivé súkromné subjekty CR iste zvažujú svoje výdavky na zaplatenie spoluvystavovateľského poplatku. Komerčné subjekty majú povinnosť zaplatiť za účasť na stánku spoluvystavovateľský poplatok, verejné subjekty sú od toho oslobodené.

Avšak práve v období hospodárskej krízy, keď potenciálni európski turisti možno uvažujú o výbere bližšej či lacnejšej destinácie namiesto ďalekej exotiky, je potrebná zvýšená cielená propagácia. Výstavy CR sú pre tento účel ideálnou pôdou, kde sa na jednom mieste stretávajú predajcovia aj nákupcovia produktov z rôznych krajín, ako aj početní návštevníci, ktorí si vyberajú svoje dovolenkové destinácie.

Štátna turistická agentúra sa za prvé tri mesiace zúčastnila na 16 zahraničných veľtrhoch a výstavách cestovného ruchu. Na každú výstavu mali príležitosť prihlásiť sa verejné alebo súkromné subjekty, hotely, kúpele, turistické združenia, podnikatelia, podniky, remeselníci či vinárske spolky. Podľa slov Nemcovej v roku 2009 oproti minulým rokom, keď dopyt subjektov prevyšoval kapacity stánkov, záujem spoluvystavovateľov teda nenaplnil očakávania agentúry.

Predpokladaný počet spoluvystavovateľov podľa kapacity stánkov na jednotlivých výstavách bol 135, v skutočnosti sa prihlásilo len 101 subjektov. Na veľtrhy CMT v nemeckom Stuttgarte a Reisen v Hamburgu sa neprihlásil ani jeden subjekt. "Práve na týchto veľtrhoch zaznamenala SACR pozitívne ohlasy na vstup Slovenska do eurozóny, a tým zvýšený záujem Nemcov o prežitie dovolenky na Slovensku, ktoré sa pre nich stalo atraktívnejšou a dôveryhodnejšou destináciou. "Nemecký trh preto predstavuje pre slovenské subjekty CR nové výzvy, ktoré by mali využiť," dodala.

Z iného pohľadu to platí aj o ruskom a ukrajinskom trhu, ktoré naopak predstavujú pre Slovensko výzvu v podobe znovu nadobudnutia záujmu ruských turistov, ktorých pokles sa ukázal začiatkom roka na lyžiarskych svahoch. "Na veľtrh MITT Moskva sa malo možnosť prihlásiť 9 subjektov a prihlásili sa 4, na veľtrh UITT Kyjev ponuku 12 miest využili iba 3 subjekty." Oba veľtrhy pritom vytvárali vhodné podmienky pre kontraktačné rokovania s významnými ruskými a ukrajinskými touroperátormi a subjektmi CR, dodala Nemcová.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Mimoriadna kvalita unikátnych Kia SUV modelov
  2. Výnimočný obchod robia výnimoční zamestnanci
  3. Táto dvojica stojí za zrodom slovenského internetu. Ako začínal?
  4. 14 tipov na exotickú dovolenku, ktorú si môžete dovoliť (aj vy)
  5. Štatutári, máte už prístup k elektronickej schránke?
  6. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished!
  7. Volkswagen Arteon je výkladná skriňa technológií
  8. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom
  9. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody
  10. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa
  1. Nadácia Orange ocenila Detský čin roka
  2. Výnimočný obchod robia výnimoční zamestnanci
  3. Mimoriadna kvalita unikátnych Kia SUV modelov
  4. Táto dvojica stojí za zrodom slovenského internetu. Ako začínal?
  5. Aj vy môžete mať pekný trávnik, poradí vám expert
  6. Výrobky, ktoré chutia a voňajú ako z domácej zabíjačky
  7. 14 tipov na exotickú dovolenku, ktorú si môžete dovoliť (aj vy)
  8. Profesionálne sa predaj nehnuteľností dá robiť jedine exkluzívne
  9. HÝBSA Slovensko odštartovalo turné po Slovensku. Buďte pri tom!
  10. Každý štvrtý 70-tnik na Slovensku má cukrovku, pribúdajú mladší
  1. Táto dvojica stojí za zrodom slovenského internetu. Ako začínal? 16 289
  2. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa 15 841
  3. 14 tipov na exotickú dovolenku, ktorú si môžete dovoliť (aj vy) 15 229
  4. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody 11 247
  5. Volkswagen Arteon je výkladná skriňa technológií 8 139
  6. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom 6 719
  7. Čím všetkým som si prešla, aby som sa naučila po anglicky 6 440
  8. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished! 6 241
  9. Štatutári, máte už prístup k elektronickej schránke? 3 478
  10. Hyundai H350 je dokonale spoľahlivým partnerom pre biznis 3 140

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Kaliňák nechal schátrať ubytovňu pre policajtov. Teraz sa jej chce zbaviť

Za projekt opravy, ktorý sa nikdy nevyužil, ministerstvo zaplatilo takmer 175-tisíc eur.

DOMOV

Amnestie, Roháč a Sýkora. Čo má vplyv na prípad vraždy Remiáša

Na rozhodnutie o amnestiách má Ústavný súd posledné dni.

KOMENTÁRE

Kaliňák je Ficov Lexa

Minister vnútra vyrástol na symbol zrastenia politickej a ekonomickej moci.

DOMOV

Koalícia chce odstrániť šéfa Ústavu pamäti národa. Skúsila to potichúčky

Ak by zmena zákona prešla, nové pravidlá začnú platiť od 15. októbra 2017.

Neprehliadnite tiež

Ikea začína hľadať nové chute. Známe mäsové gule nestačia

Na predaji jedla a nápojov zarába reťazec 1,7 miliardy eur ročne.

Bývalý partner J&T sa cez Swan blíži aj k verejným IT zákazkám

Swan sa spojí s operátorom Benestra, investičná skupina Martina Fedora bude mať v novom podniku polovičný podiel.

Doprava a logistika

Firmy chcú uľahčiť kamionistom prejazd Európou, tlačia na spoločné mýto

Európska komisia pripravuje reformu. Predstaviť ju chce v najbližších dňoch

Známe e-shopy kopírujú nové trendy rýchlejšie než Zara

Kým sa oblečenie inšpirované najnovšími trendmi dostane do on-line obchodov, trvá to len pár týždňov.