NEW YORK. Vyplýva to z najnovšieho prieskumu spoločnosti AMR Research, na ktorom sa zúčastnilo 140 firiem.
Podľa výsledkov tejto štúdie, 10 % oslovených amerických výrobcov označilo politický tlak za hlavný dôvod, prečo majú továrne v USA. Na porovnanie, v novembri 2008 to uviedli 4 % respondentov.
Časť z týchto producentov môže čerpať finančnú pomoc z vládneho balíčka stimulov, ktorý má však jasnú podmienku: udržať, alebo vytvoriť nové pracovné miesta v USA.
"Po nástupe administratívy prezidenta Baracka Obamu pribúda majiteľov firiem, ktorí majú obavy, že budú nútení presunúť výrobu do USA," uviedla Noha Tohamyová, šéfka výskumu v AMR.
To je aj dôvod, prečo niektoré firmy menia svoje stratégie a namiesto sťahovania do krajín s nižšími nákladmi ako je Čína, presúvajú výrobu do USA, alebo aspoň na americký kontinent, do Mexika, či Brazílie.
Počet firiem, ktoré plánujú rozšíriť svoje aktivity v USA je päťkrát vyšší, ako tých, ktoré naopak svoje závody sťahujú z USA.
Informovala o tom agentúra Reuters.