Krajiny Perzského zálivu odložili zavedenie spoločnej meny

Pre politické nezhody sa pôvodný termín prijatia spoločnej meny v roku 2010 odložil na neskoršie obdobie, v súčasnej finančnej kríze krajiny vidia, že nie sú od okolitého sveta izolované

MANAMA. Termín zavedenia spoločnej meny v Perzskom zálive stanovený pôvodne na rok 2010 sa predĺži, pričom krajiny regiónu zároveň vypracujú nový plán. Uviedli to v utorok predstavitelia štátov, keď prvýkrát verejne priznali, že plány na vytvorenie menovej únie budú odložené.

Päť krajín Perzského zálivu, Saudská Arábia, Spojené arabské emiráty, Kuvajt, Bahrajn a Katar, spolupracuje na zavedení spoločnej meny v roku 2010, čo však mnohí analytici a dokonca aj politici dlho označujú ako neuskutočniteľné. "Termín roku 2010 bude odložený a menová rada schváli nový časový plán na uvedenie meny do obehu," uviedol jeden z predstaviteľov šesťčlennej Rady pre spoluprácu krajín Perzského zálivu, ktorý si neželal byť menovaný.

Pre krajiny Perzského zálivu je v súčasnosti dôležité stanovenie nového dátumu pre zavedenie spoločnej meny, s cieľom zamedziť vzniku ďalšej neistoty. Vytvorenie spoločného menového orgánu je však odďaľované politickými otázkami, týkajúcimi sa jeho umiestnenia a nezávislosti.

"V tejto fáze je to viac politické než technické rozhodnutie. Mohli by to urobiť do dvoch rokov. Popri finančnej kríze vidia dôležitosť menovej únie. Teraz jasne vidia, že nie sú izolovaní od toho, čo sa deje," povedal John Sfakianakis, analytik saudskoarabskej divízie banky HSBC. Vytvorením spoločnej menovej únie by krajiny regiónu získali pomoc pri odolávaní finančnej kríze, ktorá ukončila šesťročný rozmach podporovaný rekordnými cenami ropy. V súčasnosti sa cena ropy nachádza na úrovni okolo 50 USD za barel, čo je oproti rekordným minuloročným hodnotám o takmer 100 USD menej.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  2. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu
  3. Moskva alebo Petrohrad?
  4. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  5. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  6. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  7. Nový Jaguar XF Sportbrake
  8. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov
  9. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  10. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP
  1. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu
  2. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  3. Moskva alebo Petrohrad?
  4. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené?
  5. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  6. Nový článokHB Reavis predstavuje projekt Stanica Nivy na veľtrhu
  7. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  8. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  9. Nový Jaguar XF Sportbrake
  10. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva
  1. Moskva alebo Petrohrad? 12 732
  2. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 3 927
  3. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 2 110
  4. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 1 832
  5. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program 1 679
  6. Nový Jaguar XF Sportbrake 1 445
  7. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov 1 099
  8. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli 1 018
  9. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP 855
  10. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené? 471

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

My sme les. Zastavíme katastrofu?

Slovenské lesy miznú, rozšírili sa v nich pilčíci a traktory.

KOMENTÁRE

Úrad, ktorý by Slovensku zdvihol reputáciu

To, že prípadný úspech vláda zneužije na marketing, je rub príbehu.

Neprehliadnite tiež

Jaguar prekladisko nedostane, železnice stopli jeho výstavbu

Zákazku získala spoločnosť Strabag. Celková investícia sa mala vyšplhať na úroveň 52 miliónov eur.

Švédsky koncern Vattenfall investuje milióny do jadrovej elektrárne

Vattenfall predal svoje tepelné elektrárne v Nemecku.

Irán a Pakistan sa usilujú vytvoriť zónu voľného obchodu

Prekážkou na dosiahnutie cieľa je fakt, že medzi bankami oboch krajín nie je priame prepojenie.