Reklamy v televízii ubudlo. Stojí menej

Firmy sú pri zadávaní reklamy opatrnejšie. Najviac znížili inzerciu banky a mobilní operátori.

(Zdroj: ILUSTRAČNÉ – SITA)

BRATISLAVA. Reklamy na televíznych obrazovkách začiatkom tohto roka ubudlo. A to napriek tomu, že vďaka zníženiu cien za reklamné šoty medziročne výrazne zlacnela. Firmy, ktoré si reklamu objednali, vďaka tomu za jej odvysielanie v januári tohto roka spolu zaplatili ani nie polovicu toho, čo ich stála v januári minulý rok.

Množstvo reklamy i objem výdavkov do nej v ostatných médiách v januári medziročne stagnovali, v lepšom prípade mierne rástli. Aj vďaka poklesu cien za reklamu v televíziách však celkové výdavky do reklamy bez započítania zliav monitorované spoločnosťou TNS SK v prvom mesiaci tohto roka dosiahli len niečo vyše 51 miliónov eur. To je o 44,33 percenta menej než rok predtým.

Oveľa menej reklamných šotov či inzerátov než vlani v januári si podľa Vladimíry Jakubéczyovej, manažérky TNS SK, objednali banky. V ich prípade ide o vyše 70­percentný pokles. O viac ako 37 percent klesol medziročne počet reklám zameraných na mobilnú komunikáciu a o vyše pätinu na automobily.

Klienti sú opatrnejší

„V posledných troch mesiacoch klesá záujem o reklamu," vraví Andrea Doletinová z agentúry Aegis Media Slovakia. Podľa nej chýbajú dlhodobé kontrakty, klienti stoja skôr o kratšie reklamné a marketingové projekty. Táto agentúra pocítila väčší pokles záujmu finančných inštitúcií. Stále veľa peňazí však cez ňu dáva do reklamy napríklad General Motors, teda firma, ktorá sa globálne vníma ako problémová.

Braňo Polák zo spoločnosti Starmedia je optimista, hoci priznáva, že zadávatelia reklamy sú opatrnejší a nechávajú si viac času pri rozhodovaní o každom kroku. Starmedia ešte necíti výrazný pokles objednávok na reklamu. Následky krízy v reklame sa podľa Poláka prejavia naplno až v budúcom roku. Ten sa bude plánovať na základe výsledkov tohto roku, teda obozretnejšie a s menšími disponibilnými zdrojmi.

Dôraz na efektivitu

Výdavky do komunikačných projektov a kampaní už znížil mobilný operátor Orange Slovensko. Daniel Bradáč z úseku komunikácie a značky spoločnosti odhadol ich medziročný pokles o 10 - 20 percent, s rovnakým krátením výdavkov ráta aj počas celého prvého polroku. „Budeme investovať len tam, kde to prináša reálne výsledky," povedal Bradáč. Dodal, že firma chce posilniť najmä výdavky na internete a v direktmarketingu.

T-Mobile vraví, že sa nedá hovoriť o výraznom znižovaní výdavkov. Za kľúčový kanál pre reklamu aj naďalej označuje televíziu. „Mierny potenciál rastu vidíme aj v on-line médiách," povedal Andrej Gargulák, hovorca spoločnosti.

Reklamy môže byť aj viac

Šetriť na reklame neplánujú viacerí obchodníci. So znížením výdavkov do tejto oblasti nepočíta napríklad Electro World, Nay ani Ahold Retail Slovakia.

Viac reklamy bude zrejme v najbližších týždňoch prúdiť od predajcov automobilov, ktorí v januári objem reklamy medziročne znížili. „V súvislosti so zavedením šrotovného sa dá očakávať zvýšená reklamná aktivita všetkých predajcov nových vozidiel," povedal Robert Barta, vedúci oblasti stratégie predaja spoločnosti Škoda Auto Slovensko.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Recenzie.sme.sk udelili 60 certifikátov Ocenený expertmi
  2. 5 krokov k vlastnému bývaniu
  3. Last minute dovolenka sa dá kupiť výhodne už teraz
  4. Legendárna Štefánka opäť ožíva pod sieťou Pulitzer family
  5. Päť tipov, kam na predĺžený víkend v máji
  6. Inteligencia vo všetkom
  7. Volvo V90 Cross Country je pripravené na každé dobrodružstvo
  8. Continental spúšťa dlhodobý test pneumatík s vodičmi z Facebooku
  9. Čo sa môže stať, keď šetríte na zateplení?
  10. Nové auto alebo radšej jazdenka? 9 rád pre správne rozhodnutie
  1. Advokáti budú v stredu bezplatne radiť v 8 mestách
  2. Last minute dovolenka sa dá kupiť výhodne už teraz
  3. Apartmány s výnosom až 4% v lyžiarskom stredisku Obergurgl
  4. Finále súťaže CEWE Fotokniha roka 2016
  5. Legendárna Štefánka opäť ožíva pod sieťou Pulitzer family
  6. Východniari investujú do bývania spomedzi regiónov najviac
  7. Recenzie.sme.sk udelili 60 certifikátov Ocenený expertmi
  8. Rodinná dovolenka v Burgenlande
  9. 5 krokov k vlastnému bývaniu
  10. Pôžička, ktorá odmeňuje? Nie, nepomýlili sme sa
  1. Legendárna Štefánka opäť ožíva pod sieťou Pulitzer family 22 325
  2. Päť tipov, kam na predĺžený víkend v máji 9 149
  3. Nové auto alebo radšej jazdenka? 9 rád pre správne rozhodnutie 8 622
  4. Last minute dovolenka sa dá kupiť výhodne už teraz 7 410
  5. 5 krokov k vlastnému bývaniu 4 034
  6. Volvo V90 Cross Country je pripravené na každé dobrodružstvo 4 011
  7. Moderný bungalov očami mladých architektov 1 897
  8. Rodinná dovolenka v Burgenlande 1 797
  9. Continental spúšťa dlhodobý test pneumatík s vodičmi z Facebooku 1 612
  10. Inteligencia vo všetkom 1 550

Hlavné správy zo Sme.sk

SVET

Až teraz sa začína boj o Európu. Le Penová sa na Macrona teší

Macron vidí Francúzsko ako krajinu, ktorá má všetko. Le Penová program stavia na kritike.

KOMENTÁRE

Voľby vo Francúzsku. Čo vlastne prospeje ľuďom?

Napäté voľby zakrývali podstatnejšiu tému.

SVET

Macron k politike pristupuje ako k startupu (profil)

Emmanuel Macron bol bankárom aj ministrom hospodárstva.

Neprehliadnite tiež

Medzinárodný menový fond vyzdvihol ekonomické výsledky Slovenska

Išlo predovšetkým o výsledky hospodárenia.

Érsek potápa súťaž na vlaky do Bystrice, obnovuje rýchliky do Košíc cez Zvolen

Ministerstvo dopravy zrušilo vo februári súťaž na vlaky medzi Bratislavou a Banskou Bystricou. Mali priniesť lepšie služby a nižšie ceny

Richter: Máme záujem pracovať so znevýhodnenými skupinami

Minister zdôraznil, že je potrebné sa zamerať na absolventov evidovaných na úradoch práce.

Mihál: Školil som ženy z úradu práce, nik im nevysvetlil nový zákon

Minister práce Ján Richter chce do konca roka nezamestnanosť znížiť na 7-percent.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop