Reklamy v televízii ubudlo. Stojí menej

Firmy sú pri zadávaní reklamy opatrnejšie. Najviac znížili inzerciu banky a mobilní operátori.

(Zdroj: ILUSTRAČNÉ – SITA)

BRATISLAVA. Reklamy na televíznych obrazovkách začiatkom tohto roka ubudlo. A to napriek tomu, že vďaka zníženiu cien za reklamné šoty medziročne výrazne zlacnela. Firmy, ktoré si reklamu objednali, vďaka tomu za jej odvysielanie v januári tohto roka spolu zaplatili ani nie polovicu toho, čo ich stála v januári minulý rok.

Množstvo reklamy i objem výdavkov do nej v ostatných médiách v januári medziročne stagnovali, v lepšom prípade mierne rástli. Aj vďaka poklesu cien za reklamu v televíziách však celkové výdavky do reklamy bez započítania zliav monitorované spoločnosťou TNS SK v prvom mesiaci tohto roka dosiahli len niečo vyše 51 miliónov eur. To je o 44,33 percenta menej než rok predtým.

Oveľa menej reklamných šotov či inzerátov než vlani v januári si podľa Vladimíry Jakubéczyovej, manažérky TNS SK, objednali banky. V ich prípade ide o vyše 70­percentný pokles. O viac ako 37 percent klesol medziročne počet reklám zameraných na mobilnú komunikáciu a o vyše pätinu na automobily.

Klienti sú opatrnejší

„V posledných troch mesiacoch klesá záujem o reklamu," vraví Andrea Doletinová z agentúry Aegis Media Slovakia. Podľa nej chýbajú dlhodobé kontrakty, klienti stoja skôr o kratšie reklamné a marketingové projekty. Táto agentúra pocítila väčší pokles záujmu finančných inštitúcií. Stále veľa peňazí však cez ňu dáva do reklamy napríklad General Motors, teda firma, ktorá sa globálne vníma ako problémová.

Braňo Polák zo spoločnosti Starmedia je optimista, hoci priznáva, že zadávatelia reklamy sú opatrnejší a nechávajú si viac času pri rozhodovaní o každom kroku. Starmedia ešte necíti výrazný pokles objednávok na reklamu. Následky krízy v reklame sa podľa Poláka prejavia naplno až v budúcom roku. Ten sa bude plánovať na základe výsledkov tohto roku, teda obozretnejšie a s menšími disponibilnými zdrojmi.

Dôraz na efektivitu

Výdavky do komunikačných projektov a kampaní už znížil mobilný operátor Orange Slovensko. Daniel Bradáč z úseku komunikácie a značky spoločnosti odhadol ich medziročný pokles o 10 - 20 percent, s rovnakým krátením výdavkov ráta aj počas celého prvého polroku. „Budeme investovať len tam, kde to prináša reálne výsledky," povedal Bradáč. Dodal, že firma chce posilniť najmä výdavky na internete a v direktmarketingu.

T-Mobile vraví, že sa nedá hovoriť o výraznom znižovaní výdavkov. Za kľúčový kanál pre reklamu aj naďalej označuje televíziu. „Mierny potenciál rastu vidíme aj v on-line médiách," povedal Andrej Gargulák, hovorca spoločnosti.

Reklamy môže byť aj viac

Šetriť na reklame neplánujú viacerí obchodníci. So znížením výdavkov do tejto oblasti nepočíta napríklad Electro World, Nay ani Ahold Retail Slovakia.

Viac reklamy bude zrejme v najbližších týždňoch prúdiť od predajcov automobilov, ktorí v januári objem reklamy medziročne znížili. „V súvislosti so zavedením šrotovného sa dá očakávať zvýšená reklamná aktivita všetkých predajcov nových vozidiel," povedal Robert Barta, vedúci oblasti stratégie predaja spoločnosti Škoda Auto Slovensko.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Nenaleťte pochybným predajcom jazdeniek
  2. K-Classic – značka, ktorá pomáha!
  3. Recept na príjemné ráno od „majstra rozkoší“ Daniela Nekonečného
  4. Odteraz pri volaniach už nemusíte rátať minúty
  5. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť
  6. Návod, ako získať maximum pri nákupoch s kreditkou
  7. Mexická Oaxaca: Vonia čokoládou a jedinečnými pyramídami
  8. Dobrý internet v meste i na vidieku. Dostupný je takmer všade
  9. Na tieto veci sa oplatí myslieť pred odchodom na dovolenku
  10. Volkswagen Golf: Odpoveď na takmer všetky otázky
  1. Modesta Real Estate sprostredkovala pre Emil Frey halu v P3
  2. Recept na príjemné ráno od „majstra rozkoší“ Daniela Nekonečného
  3. K-Classic – značka, ktorá pomáha!
  4. Pred 25 rokmi musela byť jazdenka zo západu
  5. Odteraz pri volaniach už nemusíte rátať minúty
  6. Nenaleťte pochybným predajcom jazdeniek
  7. Cíťte sa v priestore príjemne
  8. Ktorý odšťavovač má najvyššiu výťažnosť?
  9. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť
  10. Ako si vybrať wc a umývadlo?
  1. Odteraz pri volaniach už nemusíte rátať minúty 10 004
  2. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť 4 490
  3. Volkswagen Golf: Odpoveď na takmer všetky otázky 4 299
  4. Návod, ako získať maximum pri nákupoch s kreditkou 4 016
  5. Dobrý internet v meste i na vidieku. Dostupný je takmer všade 4 008
  6. Mexická Oaxaca: Vonia čokoládou a jedinečnými pyramídami 3 958
  7. Na tieto veci sa oplatí myslieť pred odchodom na dovolenku 2 765
  8. Vietnam: Krajina, ktorá rozmazná jedlom a uchváti históriou 2 526
  9. Nenaleťte pochybným predajcom jazdeniek 1 984
  10. I cez prázdniny testujte elektrobicykle 1 772

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Neonacisti sa schádzajú na Slovensku, polícia mlčí

V obci, ktorú cez vojnu vypálili, hral aj Rastislav Rogel z kandidátky ĽSNS. Strane to neprekáža.

TECH

Vedci ukázali, aké majú ľudia nezvyčajné sexuálne túžby

Štúdia naznačila, že rozdiel medzi mužmi a ženami nie je veľký.

PLUS

Slovenka chráni Zem pred katastrofou z vesmíru

Eva Lilly vyhľadáva nebezpečné asteroidy, ktoré by mohli ohroziť Zem.

Neprehliadnite tiež

Chuť hranolčekov z ulice Únia nezmení

Zmenu v návrhu nariadenia vyrokovalo Belgicko, aby sa nezmenila výroba dvakrát smažených hranolčekov z pouličných stánkov.

Starbucks urobil miliardový obchod, získa ďalšie kaviarne v Číne

Reťazec získa zhruba 1300 prevádzok v mestách Šanghaj a Ťiang-su a v provincii Če-ťiang.

Predseda Európskej investičnej banky sa nezmení, opäť to bude Werner Hoyer

Hoyer je predsedom banky od začiatku roka 2012, teraz ho zvolili na ďalších šesť rokov.