Reklamy v televízii ubudlo. Stojí menej

Firmy sú pri zadávaní reklamy opatrnejšie. Najviac znížili inzerciu banky a mobilní operátori.

(Zdroj: ILUSTRAČNÉ – SITA)

BRATISLAVA. Reklamy na televíznych obrazovkách začiatkom tohto roka ubudlo. A to napriek tomu, že vďaka zníženiu cien za reklamné šoty medziročne výrazne zlacnela. Firmy, ktoré si reklamu objednali, vďaka tomu za jej odvysielanie v januári tohto roka spolu zaplatili ani nie polovicu toho, čo ich stála v januári minulý rok.

Množstvo reklamy i objem výdavkov do nej v ostatných médiách v januári medziročne stagnovali, v lepšom prípade mierne rástli. Aj vďaka poklesu cien za reklamu v televíziách však celkové výdavky do reklamy bez započítania zliav monitorované spoločnosťou TNS SK v prvom mesiaci tohto roka dosiahli len niečo vyše 51 miliónov eur. To je o 44,33 percenta menej než rok predtým.

Oveľa menej reklamných šotov či inzerátov než vlani v januári si podľa Vladimíry Jakubéczyovej, manažérky TNS SK, objednali banky. V ich prípade ide o vyše 70­percentný pokles. O viac ako 37 percent klesol medziročne počet reklám zameraných na mobilnú komunikáciu a o vyše pätinu na automobily.

Klienti sú opatrnejší

„V posledných troch mesiacoch klesá záujem o reklamu," vraví Andrea Doletinová z agentúry Aegis Media Slovakia. Podľa nej chýbajú dlhodobé kontrakty, klienti stoja skôr o kratšie reklamné a marketingové projekty. Táto agentúra pocítila väčší pokles záujmu finančných inštitúcií. Stále veľa peňazí však cez ňu dáva do reklamy napríklad General Motors, teda firma, ktorá sa globálne vníma ako problémová.

Braňo Polák zo spoločnosti Starmedia je optimista, hoci priznáva, že zadávatelia reklamy sú opatrnejší a nechávajú si viac času pri rozhodovaní o každom kroku. Starmedia ešte necíti výrazný pokles objednávok na reklamu. Následky krízy v reklame sa podľa Poláka prejavia naplno až v budúcom roku. Ten sa bude plánovať na základe výsledkov tohto roku, teda obozretnejšie a s menšími disponibilnými zdrojmi.

Dôraz na efektivitu

Výdavky do komunikačných projektov a kampaní už znížil mobilný operátor Orange Slovensko. Daniel Bradáč z úseku komunikácie a značky spoločnosti odhadol ich medziročný pokles o 10 - 20 percent, s rovnakým krátením výdavkov ráta aj počas celého prvého polroku. „Budeme investovať len tam, kde to prináša reálne výsledky," povedal Bradáč. Dodal, že firma chce posilniť najmä výdavky na internete a v direktmarketingu.

T-Mobile vraví, že sa nedá hovoriť o výraznom znižovaní výdavkov. Za kľúčový kanál pre reklamu aj naďalej označuje televíziu. „Mierny potenciál rastu vidíme aj v on-line médiách," povedal Andrej Gargulák, hovorca spoločnosti.

Reklamy môže byť aj viac

Šetriť na reklame neplánujú viacerí obchodníci. So znížením výdavkov do tejto oblasti nepočíta napríklad Electro World, Nay ani Ahold Retail Slovakia.

Viac reklamy bude zrejme v najbližších týždňoch prúdiť od predajcov automobilov, ktorí v januári objem reklamy medziročne znížili. „V súvislosti so zavedením šrotovného sa dá očakávať zvýšená reklamná aktivita všetkých predajcov nových vozidiel," povedal Robert Barta, vedúci oblasti stratégie predaja spoločnosti Škoda Auto Slovensko.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku
  2. Aké sú gastrotrendy pre rok 2018?
  3. Chcete bývať na dobrom mieste? Zakotvite v Adlerovej!
  4. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  5. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  6. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  7. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy
  8. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku
  9. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate
  10. Kam do tepla v januári?
  1. Attracting talent – Why Millennials are choosing to join Johnson
  2. Aké sú gastrotrendy pre rok 2018?
  3. Chcete bývať na dobrom mieste? Zakotvite v Adlerovej!
  4. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku
  5. Alarica – new business project in the market of shoes
  6. Ako jazdiť na snehu alebo ľade?
  7. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  8. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  9. Toto tajomstvo vrcholoví športovci dlho skrývali
  10. Vlani sme si vyberali z vyše pol milióna inzerovaných áut
  1. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie? 10 579
  2. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli? 7 135
  3. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných 3 062
  4. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku 2 347
  5. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy 2 034
  6. Kam do tepla v januári? 1 717
  7. Chcete bývať na dobrom mieste? Zakotvite v Adlerovej! 1 402
  8. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku 1 371
  9. Aké sú gastrotrendy pre rok 2018? 1 099
  10. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely 958

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Najdrahšiu kampaň mal Kusý, čísla za plagáty však nesedia

Most-Híd minul podľa oficiálnej správy na kampaň v župných voľbách najviac, no do nákladov zarátal aj sumy na vlastnú propagáciu.

KOMENTÁRE

Stačilo by, keby sa nekradlo. Základy politického hochštaplerstva

Politici neprestanú nepoctivo zavádzať.

KOMENTÁRE

Chceme viac detí v odborných školách? Tak sa o tom bavme

Menej žiakov na osemročných gymnáziách, ale prečo?

Neprehliadnite tiež

Únia začína hovoriť o zdanení plastov, zdražieť môžu nápojové fľaše

V Nemecku sú plastové flaše zálohované. O podobnom opatrení uvažovala SNS na ministerstve životného prostredia v roku 2008.

Poisťovňa Dôvera si vzala úver, časť peňazí dá Pente

Zdravotná poisťovňa Dôvera si v Tatra banke refinancovala osem rokov starú pôžičku. Súvisí s neobvyklou účtovnou transakciou.

Lagardeová: Svetová ekonomika pokračuje v raste

V utorok sa v Davose začne 48. výročné zasadnutie Svetového ekonomického fóra.

Prerušenie financovania federálnych úradov neohrozuje najvyšší rating USA

Agentúra Moody's reagovala na shutdown opatrne, aj keď to ekonomika pocíti.