MNICHOV. Globálny predaj koncernu BMW sa vo februári 2009 medziročne znížil o 24,4 % na 80.453 vozidiel. Konečné číslo je v súlade s prognózou šéfa automobilky Norberta Reithofera, ktorú vyslovil minulý týždeň na ženevskom autosalóne.
Najväčší pokles odbytu zo značiek BMW, Mini a Rolls-Royce zaznamenalo Mini, predaj ktorého medziročne klesol o 27,2 %. Sčasti to však spôsobil fakt, že koncom marca sa má dostať na trh nový Mini Cabrio. "Počet objednávok na novú verziu kabrioletu Mini je veľmi sľubný," uvádza sa v stanovisku BMW. Predaj kľúčovej značky BMW sa znížil o 23,9 % na 68.803 kusov.
Celkovo za prvé dva mesiace tohto roka automobilka predala 150.838 vozidiel, čo je takmer o štvrtinu menej ako v rovnakom období vlani.
V piatok zverejnil predajné čísla za február konkurent Mercedes-Benz, ktorý zaznamenal 25,4-% pokles odbytu na 72.200 predaných vozidiel.
Informovali o tom agentúry Reuters a DPA.