SME

Víťazné konzorcium na výstavbu R1 rokuje so 17 bankami

V polovici marca tohto roku by mala byť známa miera podpory jednotlivých bánk pri financovaní výstavby úsekov rýchlostnej cesty R1.

BRATISLAVA. Francúzsko-holandské konzorcium Vinci Concessions S.A. - ABN AMRO Highway B.V., ktoré zvíťazilo v tendri na výstavbu a prevádzku štyroch úsekov R1 medzi Nitrou a Tekovskými Nemcami, vrátane severného obchvatu Banskej Bystrice, v týchto dňoch rokuje so 17 bankami o podmienkach poskytnutia finančných zdrojov. Vyplýva to z informácie o zabezpečení plnenia opatrenia vzhľadom na nepriaznivú situáciu na finančných trhoch v podmienkach realizácie PPP projektov, ktorú ministerstvo dopravy vo štvrtok odoslalo na rokovanie vlády. Ministerstvo dopravy a Európska banka pre obnovu a rozvoj (EBRD) medzitým dokončili rozhodujúcu časť dokumentácie týkajúcej sa environmentálneho a sociálneho auditu, na základe ktorej bude môcť EBRD začať proces schvaľovania financovania pre projekt R1.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

"Snaha doviesť do úspešného konca prvý pokus o PPP projekty - rýchlostnú cestu R1 - je významným spôsobom ovplyvnená globálnou finančnou krízou. Projekt R1, ako aj projekt diaľnice D1 sú krízou finančných inštitúcií značne zasiahnuté," konštatuje rezort dopravy v informatívnom materiáli. V priebehu rokovaní o finálnej verzii koncesnej zmluvy s víťazným uchádzačom na projektovanie, výstavbu, financovanie, prevádzku a údržbu R1 vyvstali podľa ministerstva dopravy otázky týkajúce sa ustanovení dokumentácie, súvisiace s finančným uzavretím. Finančné inštitúcie vzhľadom na pretrvávajúcu finančnú krízu očakávajú, že práve účasť multilaterálnych inštitúcií bude na financovaní PPP projektov potvrdená. Rezort dopravy má záujem, aby sa na financovaní PPP projektov v čo najväčšej miere podieľali EBRD a Európska investičná banka (EIB), čo by malo byť významným prvkom vytvárania dôvery v celkovú financovateľnosť PPP projektov.

SkryťVypnúť reklamu

Medzinárodné konzorcium na čele s francúzskou spoločnosťou Bouygues Travaux Publics SA malo vo štvrtok rokovať s ministerstvom dopravy o konečnom znení zmluvnej dokumentácie na výstavbu a prevádzku úsekov D1 medzi Martinom a Prešovom. V konzorciu, ktoré uspelo v tendri pre realizáciu prvého balíka PPP projektov, sú aj slovenské spoločnosti Doprastav, a.s. Bratislava, Váhostav - SK, a.s. Žilina, ako aj firmy Colas SA, Intertoll-Europe Zrt., Mota-Engil, SGPS SA.

Ministerstvo dopravy plánuje urýchliť výstavbu 157 kilometrov vybraných úsekov diaľnice D1 a rýchlostnej cesty R1 v rámci troch balíkov PPP s koncesiou na ich prevádzku počas 30 rokov. Z troch PPP projektov najďalej pokročil druhý balík zameraný na výstavbu a prevádzku štyroch úsekov R1 Nitra - Selenec, Selenec - Beladice a Beladice - Tekovské Nemce, ako aj severného obchvatu Banskej Bystrice v dĺžke okolo 53 kilometrov. Víťazné konzorcium Vinci Concessions S.A. - ABN AMRO Highway B.V. predložilo ponuku vo výške 1,503 mld. €. Prvý balík PPP sa týka výstavby a prevádzky piatich úsekov D1 Dubná Skala - Turany, Turany - Hubová, Hubová - Ivachnová, Jánovce - Jablonov a Fričovce - Svinia v dĺžke okolo 75 kilometrov. Úspešné konzorcium vedené spoločnosťou Bouygues Travaux Publics SA malo predložiť ponuku na 3,3 mld. €. Tretí balík PPP je zameraný na výstavbu a prevádzku technicky najťažších úsekov D1 v okolí Žiliny Hričovské Podhradie - Lietavská Lúčka, Lietavská Lúčka - Višňové, Lietavská Lúčka - Žilina a Višňové - Dubná Skala v dĺžke zhruba 29 kilometrov. Medzi Višňovým a Dubnou Skalou má byť postavený najdlhší cestný tunel v SR v dĺžke 7,5 kilometra. Odhadované stavebné náklady predstavovali okolo 1,328 mld. € bez dane.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na Index

KURZY

Koľko dostanem za 1 euro (16. 4. 2024)
USD 1.066
AUD 1.644
CZK 25.324
JPY 164.050
CAD 1.465
GBP 0.854
HUF 394.250
PLN 4.294
CHF 0.973
SEK 11.558

Zobraziť kompletný kurzový lístok

Komerčné články

  1. GUTEN TAG! Deň plný pohody, zaujímavých destinácií a informácií
  2. Revolučný Nissan X-Trail mení pravidlá hry
  3. Naučte deti narábať s peniazmi: Máme pre vás niekoľko tipov
  4. Ako zlepšiť povedomie o cirkulárnej ekonomike?
  5. Prémiové bývanie pod lesom. Objavte Stockerka Prémium
  6. Miesto, kde je úspech podnikania zaručený
  7. 25 tipov na tašky, ktoré vás budú baviť. A takto si ich vyrobíte
  8. Revolučná inovácia: Mobil pomáha v boji proti rakovine!
  1. Relaxačný raj v resorte Drevenice Terchová
  2. Koniec bolesti! Využite výstavné dotácie na masážne kreslo
  3. Miesto, kde je úspech podnikania zaručený
  4. Naučte deti narábať s peniazmi: Máme pre vás niekoľko tipov
  5. 25 tipov na tašky, ktoré vás budú baviť. A takto si ich vyrobíte
  6. Ako zlepšiť povedomie o cirkulárnej ekonomike?
  7. GUTEN TAG! Deň plný pohody, zaujímavých destinácií a informácií
  8. Prémiové bývanie pod lesom. Objavte Stockerka Prémium
  1. Cestujte za zlomok ceny. Päť destinácii na dovolenku mimo sezóny 13 767
  2. Revolučná inovácia: Mobil pomáha v boji proti rakovine! 7 629
  3. V púpave je všetko, čo potrebujete 4 458
  4. Ako prišiel Boris Kollár k miliónom 3 444
  5. Nebudete veriť, že toto skrýva Albánsko. Jeho pláže vyrazia dych 3 366
  6. Esplanade - wellnes s pridanou hodnotou 3 031
  7. Barbora Andrešičová: Som majsterka protikladov 2 983
  8. Krátky, ale veľmi úspešný príbeh Kardiocentra AGEL Košice-Šaca 2 911
  1. INESS: Blockchain v zdravotníctve
  2. Jiří Ščobák: Je nový II. pilier dlhodobo udržateľný? Ktoré zmeny sú pozitívne a ktoré negatívne?
  3. Juraj Karpiš: Ako investovať a sporiť, keď spľasla matka všetkých bublín a hrozí recesia
  4. Milan Dubec: Kedy klesnú ceny nehnuteľnotí v Žiline?
  5. Jozef Drahovský: Budú od januára jazdiť kamióny po diaľniciach bez platenia mýta?
  6. Jozef Drahovský: Zákaz nedeľného predaja, cirkev, ego a zdravý rozum
  7. Adam Austera: Ako sa aktuálne darí najvýznamnejším dodávateľom vakcín proti Covid-19?
  8. INESS: Lieky bude treba platiť inak
  1. Lucia Nicholsonová: Otvorený list Kaliňákovi juniorovi 109 562
  2. Ivan Čáni: Korčokovský magor. 40 966
  3. Martin Krsak: Slovensku nebude nikto diktovať! …ani zahraničie, ani zákony SR 35 570
  4. Marek Mačuha: Chudobní dôchodcovia? 35 197
  5. Boris Šabík: Zvláštne ticho po katastrofách 20 216
  6. Martin Pollák: Komu sa klaňajú traja hrdobci? 19 665
  7. Leonard Malacký: Kam z Bratislavy - na trip do najkrajšej obce na Dunaji 9 709
  8. Viktor Pamula: Slovenský MiG nad Ukrajinou 8 581
  1. Yevhen Hessen: Mobilizačný zákon: čo on znamená pre Ukrajincov v zahraničí?
  2. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Sex v meste na slovenský spôsob
  3. Jiří Ščobák: Ivan Korčok dnes promluvil před Starou tržnicou v Bratislavě (video)
  4. Yevhen Hessen: Telegram ako zdroj konšpirácií, dezinformácií a propagandy?
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 77. - Arktída - Ostrov Wrangel - miesto, kde sa začína ruský deň
  6. Post Bellum SK: Osobnosť, ktorú sme si nepripomenuli...
  7. Yevhen Hessen: Ukrajinských utečencov sa pýtajú "Prečo nie ste na fronte", ale utečencov z iných krajín sa na to nepýtajú?
  8. Jiří Ščobák: Ivan Korčok zvítězí, protože má něco, co Pellegrini nemá a nikdy mít nebude!
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Stojany na čerpacej stanici

Štátnu kasu vysoké ceny tešia, motoristov nie.


Veronika Remišová

Návrh obmedzuje vlastnícke práva a je protiústavný, povedala opozičná poslankyňa.


TASR
Tabuľa s nápisom pri budove, v ktorej sídli štátny podnik Vodohospodárska výstvaba na Karloveskej ulici v Bratislave.

Ide o spoločnosti Vodohospodárska výstavba a Slovenský vodohospodársky podnik.


SITA
Ilustračné foto

Rast má byť vyšší o desatinu percenta.


TASR
  1. INESS: Blockchain v zdravotníctve
  2. Jiří Ščobák: Je nový II. pilier dlhodobo udržateľný? Ktoré zmeny sú pozitívne a ktoré negatívne?
  3. Juraj Karpiš: Ako investovať a sporiť, keď spľasla matka všetkých bublín a hrozí recesia
  4. Milan Dubec: Kedy klesnú ceny nehnuteľnotí v Žiline?
  5. Jozef Drahovský: Budú od januára jazdiť kamióny po diaľniciach bez platenia mýta?
  6. Jozef Drahovský: Zákaz nedeľného predaja, cirkev, ego a zdravý rozum
  7. Adam Austera: Ako sa aktuálne darí najvýznamnejším dodávateľom vakcín proti Covid-19?
  8. INESS: Lieky bude treba platiť inak
  1. Lucia Nicholsonová: Otvorený list Kaliňákovi juniorovi 109 562
  2. Ivan Čáni: Korčokovský magor. 40 966
  3. Martin Krsak: Slovensku nebude nikto diktovať! …ani zahraničie, ani zákony SR 35 570
  4. Marek Mačuha: Chudobní dôchodcovia? 35 197
  5. Boris Šabík: Zvláštne ticho po katastrofách 20 216
  6. Martin Pollák: Komu sa klaňajú traja hrdobci? 19 665
  7. Leonard Malacký: Kam z Bratislavy - na trip do najkrajšej obce na Dunaji 9 709
  8. Viktor Pamula: Slovenský MiG nad Ukrajinou 8 581
  1. Yevhen Hessen: Mobilizačný zákon: čo on znamená pre Ukrajincov v zahraničí?
  2. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Sex v meste na slovenský spôsob
  3. Jiří Ščobák: Ivan Korčok dnes promluvil před Starou tržnicou v Bratislavě (video)
  4. Yevhen Hessen: Telegram ako zdroj konšpirácií, dezinformácií a propagandy?
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 77. - Arktída - Ostrov Wrangel - miesto, kde sa začína ruský deň
  6. Post Bellum SK: Osobnosť, ktorú sme si nepripomenuli...
  7. Yevhen Hessen: Ukrajinských utečencov sa pýtajú "Prečo nie ste na fronte", ale utečencov z iných krajín sa na to nepýtajú?
  8. Jiří Ščobák: Ivan Korčok zvítězí, protože má něco, co Pellegrini nemá a nikdy mít nebude!
SkryťZatvoriť reklamu