Víťazné konzorcium na výstavbu R1 rokuje so 17 bankami

V polovici marca tohto roku by mala byť známa miera podpory jednotlivých bánk pri financovaní výstavby úsekov rýchlostnej cesty R1.

BRATISLAVA. Francúzsko-holandské konzorcium Vinci Concessions S.A. - ABN AMRO Highway B.V., ktoré zvíťazilo v tendri na výstavbu a prevádzku štyroch úsekov R1 medzi Nitrou a Tekovskými Nemcami, vrátane severného obchvatu Banskej Bystrice, v týchto dňoch rokuje so 17 bankami o podmienkach poskytnutia finančných zdrojov. Vyplýva to z informácie o zabezpečení plnenia opatrenia vzhľadom na nepriaznivú situáciu na finančných trhoch v podmienkach realizácie PPP projektov, ktorú ministerstvo dopravy vo štvrtok odoslalo na rokovanie vlády. Ministerstvo dopravy a Európska banka pre obnovu a rozvoj (EBRD) medzitým dokončili rozhodujúcu časť dokumentácie týkajúcej sa environmentálneho a sociálneho auditu, na základe ktorej bude môcť EBRD začať proces schvaľovania financovania pre projekt R1.

"Snaha doviesť do úspešného konca prvý pokus o PPP projekty - rýchlostnú cestu R1 - je významným spôsobom ovplyvnená globálnou finančnou krízou. Projekt R1, ako aj projekt diaľnice D1 sú krízou finančných inštitúcií značne zasiahnuté," konštatuje rezort dopravy v informatívnom materiáli. V priebehu rokovaní o finálnej verzii koncesnej zmluvy s víťazným uchádzačom na projektovanie, výstavbu, financovanie, prevádzku a údržbu R1 vyvstali podľa ministerstva dopravy otázky týkajúce sa ustanovení dokumentácie, súvisiace s finančným uzavretím. Finančné inštitúcie vzhľadom na pretrvávajúcu finančnú krízu očakávajú, že práve účasť multilaterálnych inštitúcií bude na financovaní PPP projektov potvrdená. Rezort dopravy má záujem, aby sa na financovaní PPP projektov v čo najväčšej miere podieľali EBRD a Európska investičná banka (EIB), čo by malo byť významným prvkom vytvárania dôvery v celkovú financovateľnosť PPP projektov.

Medzinárodné konzorcium na čele s francúzskou spoločnosťou Bouygues Travaux Publics SA malo vo štvrtok rokovať s ministerstvom dopravy o konečnom znení zmluvnej dokumentácie na výstavbu a prevádzku úsekov D1 medzi Martinom a Prešovom. V konzorciu, ktoré uspelo v tendri pre realizáciu prvého balíka PPP projektov, sú aj slovenské spoločnosti Doprastav, a.s. Bratislava, Váhostav - SK, a.s. Žilina, ako aj firmy Colas SA, Intertoll-Europe Zrt., Mota-Engil, SGPS SA.

Ministerstvo dopravy plánuje urýchliť výstavbu 157 kilometrov vybraných úsekov diaľnice D1 a rýchlostnej cesty R1 v rámci troch balíkov PPP s koncesiou na ich prevádzku počas 30 rokov. Z troch PPP projektov najďalej pokročil druhý balík zameraný na výstavbu a prevádzku štyroch úsekov R1 Nitra - Selenec, Selenec - Beladice a Beladice - Tekovské Nemce, ako aj severného obchvatu Banskej Bystrice v dĺžke okolo 53 kilometrov. Víťazné konzorcium Vinci Concessions S.A. - ABN AMRO Highway B.V. predložilo ponuku vo výške 1,503 mld. €. Prvý balík PPP sa týka výstavby a prevádzky piatich úsekov D1 Dubná Skala - Turany, Turany - Hubová, Hubová - Ivachnová, Jánovce - Jablonov a Fričovce - Svinia v dĺžke okolo 75 kilometrov. Úspešné konzorcium vedené spoločnosťou Bouygues Travaux Publics SA malo predložiť ponuku na 3,3 mld. €. Tretí balík PPP je zameraný na výstavbu a prevádzku technicky najťažších úsekov D1 v okolí Žiliny Hričovské Podhradie - Lietavská Lúčka, Lietavská Lúčka - Višňové, Lietavská Lúčka - Žilina a Višňové - Dubná Skala v dĺžke zhruba 29 kilometrov. Medzi Višňovým a Dubnou Skalou má byť postavený najdlhší cestný tunel v SR v dĺžke 7,5 kilometra. Odhadované stavebné náklady predstavovali okolo 1,328 mld. € bez dane.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  2. Slovenské deti dostávajú mesačne 22€
  3. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu
  4. Moskva alebo Petrohrad?
  5. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  6. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  7. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  8. Nový Jaguar XF Sportbrake
  9. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  10. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov
  1. Zóna Nové Nivy splnila kvalifikačné podmienky pre registráciu
  2. Dekan ocenil študentov Stavebnej fakulty STU v Bratislave
  3. Application of GDPR with respect to the size of the enterprise
  4. Modern luxury next to the Blue Church
  5. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu
  6. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  7. Moskva alebo Petrohrad?
  8. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené?
  9. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  10. HB Reavis predstavuje projekt Stanica Nivy na veľtrhu
  1. Moskva alebo Petrohrad? 9 299
  2. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 4 225
  3. 3 pravidlá pre lepší dôchodok 2 664
  4. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 2 182
  5. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 1 546
  6. Nový Jaguar XF Sportbrake 1 390
  7. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program 1 323
  8. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov 1 118
  9. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli 1 090
  10. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu 1 018

Hlavné správy zo Sme.sk

SVET

Slovensko neuspelo v boji o sídlo Európskej liekovej agentúry

Bratislava nezískala sídlo EMA, bola na štvrtej nepostupovej pozícii.

KOMENTÁRE

Prečo by sa mali Slováci začať báť Čechov

Slovensko bude musieť vynaložiť viac úsilia a vynaliezavosti, aby ho Brusel v zhluku „podivných“ demokracií na východ od Nemecka rozpoznal

KOMENTÁRE

Fico útokom na Kisku škodí hlavne sebe

Všetky pokusy o priamu konfrontáciu sa doteraz vždy skončili porážkou Fica.

Neprehliadnite tiež

Štátnym a verejným zamestnancom zvýšia platy takmer o päť percent

Zvyšovanie platov obíde pedagogických pracovníkov.

Finančný výbor schválil niekoľko zmien v novele zákona o dani z príjmov

Jednou zo zmien je, že kritériom pre určenie daňovej rezidencie fyzickej osoby bude bydlisko.

Podľa nemeckých ekonómov má Trump na svetovú ekonomiku negatívny vplyv

Jedinou oblasťou, v ktorej boli reakcie ekonómov na Trumpove kroky v úrade prezidenta viac pozitívne ako negatívne, bola oblasť boja s nelegálnou migráciou.