NDS získala za diaľničné známky 90 miliónov eur

V roku 2008 sa na Slovensku predalo spolu 5,999 milióna diaľničných nálepiek, čo predstavuje medziročný nárast o viac ako ...

BRATISLAVA. V roku 2008 sa na Slovensku predalo spolu 5,999 milióna diaľničných nálepiek, čo predstavuje medziročný nárast o viac ako 600.000 kusov. Národná diaľničná spoločnosť (NDS) ich predajom získala 90,29 milióna eur (2,72 miliardy Sk).

Tržby NDS za predaj nálepiek vlani vzrástli oproti roku 2007 o 7 miliónov eur (211 miliónov Sk), čo predstavuje nárast o 8,4 %. Pokiaľ ide o počet kusov, najviac, až 602.008 známok oprávňujúcich používanie slovenských diaľnic, sa predalo v januári 2008. NDS vtedy ich predajom získala za jeden mesiac 25,94 milióna eur (781,5 milióna Sk). Naopak, najmenej nálepiek predala NDS v novembri, keď ich predaj dosiahol 398.265 kusov, NDS získala vtedy 4,44 milióna eur (133,8 milióna Sk).

Cena ročnej diaľničnej nálepky pre vozidlá do 3,5 tony (t) je v tomto roku 36,50 eura (1099,6 Sk), mesačnej 9,90 eura (298,25 Sk) a cena týždňovej je 4,90 eura (147,62 Sk).

Cena mesačnej diaľničnej známky pre vozidlá od 3,5 t do 12 t je v tomto roku 55 eur (1656,93 Sk). Vozidlá nad 12 t zaplatia 90 eur (2711,34 Sk). Cena týždňovej nálepky pre vozidlá medzi 3,5 t a 12 t je 24 eur (723,02 Sk), jednodňovej 8,60 eura (259,08 Sk) a pre vozidlá nad 12 ton to je 40 eur (1205,04 Sk) za týždňovú nálepku a 10 eur (301,26 Sk) za jednodňovú.

Diaľničné nálepky je možné v SR zakúpiť na hraničných priechodoch, na vybraných čerpacích staniciach a poštách.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Zľava 3000 € na 3-izbové byty v Jarabinkách
  2. Stačí len mechanické, alebo elektronické zabezpečenie vozidla?
  3. Hyundai Tucson Shadow určite nezostane v tieni.
  4. 6 dôvodov, prečo začať posielať peniaze cez VIAMO (a ako na to)
  5. Atraktívnejšie učenie vďaka digitálnym technológiám
  6. Aký vplyv by mal konflikt v Kórei na vaše investície?
  7. JUDr. Barbora Sabó: Dobrý maklér šetrí čas, peniaze i nervy!
  8. Intímna hygiena – celoročná záležitosť
  9. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku
  10. Rastie nám pokrivená generácia?
  1. Projekt Seberíniho: 60% vypredané ešte pred začiatkom kampane
  2. FSEV UK v Bratislave: Prax je súčasťou študijných programov
  3. 6 dôvodov, prečo začať posielať peniaze cez VIAMO (a ako na to)
  4. Hyundai Tucson Shadow určite nezostane v tieni.
  5. Stačí len mechanické, alebo elektronické zabezpečenie vozidla?
  6. Exkurzia odborárov a absolventov SvF STU v Bratislave 2017
  7. Zvolen: Zvolenčania myslia na zabezpečenie svojich domovov
  8. Detské zúbky sú veda
  9. Atraktívnejšie učenie vďaka digitálnym technológiám
  10. Aký vplyv by mal konflikt v Kórei na vaše investície?
  1. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku 7 619
  2. Rastie nám pokrivená generácia? 3 148
  3. Intímna hygiena – celoročná záležitosť 2 651
  4. 6 dôvodov, prečo začať posielať peniaze cez VIAMO (a ako na to) 2 518
  5. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj? 1 925
  6. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať 1 158
  7. JUDr. Barbora Sabó: Dobrý maklér šetrí čas, peniaze i nervy! 1 153
  8. Kedy sa refinancovanie oplatí? 1 146
  9. Zľava 3000 € na 3-izbové byty v Jarabinkách 975
  10. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji 935

Hlavné správy zo Sme.sk

EKONOMIKA

Obchody už nechcú zbytočne vyhadzovať potraviny

Reťazce vyhadzujú tony potravín, mnohé končia v koši zbytočne.

Čo je nové na SME

Ftáčnik, Frešo, Droba a Kusý. Kandidáti na župana budú odpovedať na vaše otázky

SMEnaživo: Príďte diskutovať s kandidátmi na bratislavského župana.

Neprehliadnite tiež

Volvo Cars natlačí do závodu v Južnej Karolíne miliardu dolárov

Volvo je v poradí tretím veľkým výrobcom áut, ktorý prichádza do Južnej Karolíny.

Čínská Alibaba chce vybudovať globálnu logistickú sieť, investuje miliardy

Alibaba, ktorá patrí k jednej z najhodnotnejších spoločností v Ázii, profituje z pokračujúceho apetítu čínskych spotrebiteľov.

Obchody už nechcú zbytočne vyhadzovať potraviny

Reťazce vyhadzujú tony potravín, mnohé končia v koši zbytočne.

Domáce výrobky už nebudú neznáme. Tesco im venuje regál

Projekt na podporu domácich výrobcov už ohlásil aj obchodný reťazec Kaufland.