BRATISLAVA. Mobilný operátor Orange odmieta žalobu, ktorú na neho podala Asociácia spotrebiteľských subjektov Slovenska (ASSS) kvôli podmienkam prepadávania kreditu. Žaloba sa týkala aj operátora T-Mobile.
"Orange bezpodmienečne vracia svojim zákazníkom na predplatenej karte prepadnutý kredit, na rozdiel napríklad od mobilného operátora O2, ktorý vrátenie kreditu podmieňuje minimálnou sumou dobitia a ktorý, pre nás z nepochopiteľných dôvodov, ASSS nežaluje," reagoval pre TASR hovorca Orange Richard Fides s tým, že by mal rovnaký meter platiť na všetkých. "Sme kedykoľvek pripravení preukázať, že obvinenia združenia sú nepravdivé," dodal.
Žalobu ASSS považuje Orange v krátkom čase už za druhé zo série nekvalifikovaných, neprofesionálnych a nepodložených obvinení spotrebiteľského združenia. Neprávom bol Orange obvinený zo zvýšenia cien v súvislosti s prechodom na euro a zaradený na čiernu listinu. To, že to bolo neprávom, potvrdila aj Slovenská obchodná inšpekcia.
Prezidentka ASSS Božena Stašenková informovala, že podala 24. februára na Okresný súd v Starej Ľubovni dve žaloby na mobilných operátorov - Orange a T-Mobile o zdržanie sa používania neprijateľných zmluvných podmienok. V jednom prípade mobilného operátora žaluje asociácia a spotrebiteľ a v druhom prípade žaluje iba asociácia.
Podľa žaloby obaja operátori používajú neprijateľné zmluvné podmienky, ktoré dovoľujú, aby spotrebiteľom prepadol kredit bez akejkoľvek finančnej náhrady. Asociácia považuje takéto podmienky za neprijateľné, pretože porušujú právo spotrebiteľov na pokojné užívanie vlastného majetku. Za nečestné voči slovenským spotrebiteľom ASSS hodnotí skutočnosť, že operátori napriek zákazu uloženého súdmi v Rakúsku a Nemecku, naďalej používajú podmienky o prepadnutí kreditu na Slovensku.
Žalobou chce asociácia dosiahnuť, aby sa operátori zdržali používania takých zmluvných podmienok, ktoré umožňujú prepadnutie kreditu, a požaduje, aby mobilní operátori odškodnili tých spotrebiteľov, ktorí sa o náhradu škody prihlásia.