SME
Utorok, 28. september, 2021 | Meniny má VáclavKrížovkyKrížovky

Stavba prvej etapy D1 Sverepec - Vrtižer ide podľa plánu

Na diaľničnom úseku cez Považskú Bystricu boli ukončené všetky demolačné práce a preložené skoro všetky inžinierske siete

BRATISLAVA. Výstavba prvej etapy úseku diaľnice D1 Sverepec - Vrtižer v dĺžke 4,9 kilometra cez Považskú Bystricu pokračuje v súlade s harmonogramom, pričom boli ukončené všetky demolačné práce. Ako agentúru SITA v utorok informoval za Združenie Sverepec - Vrtižer, zhotoviteľa stavby, poverený komunikáciou s verejnosťou Tomáš Šarluška, k 18. februáru tohto roka boli preložené skoro všetky inžinierske siete okrem preložky plynovodu na križovatke Sverepec a do Považských strojární.

Tie by mali byť uskutočnené do konca marca tohto roku a takisto ostáva dokončiť ešte preložku kábelovodu. Vedúcim členom Združenia Sverepec - Vrtižer je spoločnosť Doprastav, a.s. Bratislava a členom spoločnosť Skanska BS a.s. Prievidza. Združenie získalo uvedenú zákazku za 4,442 mld. Sk (147,4 mil. €) bez dane z pridanej hodnoty.

Skryť Vypnúť reklamu

Súčasťou stavby bude aj štvormetrová protihluková bariéra. Podľa uzavretých zmlúv by celý úsek Sverepec – Vrtižer v dĺžke 9,6 kilometra mal byť sprejazdnený v októbri 2010. Investorom stavby je Národná diaľničná spoločnosť (NDS), a.s. Súčasťou 4,9 kilometra dlhej stavby prvej etapy D1 Sverepec - Vrtižer je aj nová dominanta Považskej Bystrice, takmer kilometer dlhá estakáda, ktorá vedie ponad centrum. Týčiť sa bude vo výške 22 až 35 metrov.

Upravujú ak okolité budovy

Dodávateľ stavby v niekoľkomesačnom predstihu vymenil okná zhruba na 60 % budov a domov v blízkosti budúcej diaľnice. "O tom, ktoré okná budú vymenené, rozhodla hluková štúdia a normy. Okná na školských zariadeniach budú vymenené počas školských prázdnin v lete," informovalo ďalej uvedené združenie staviteľov prvej etapy D1 Sverepec - Vrtižer.

Skryť Vypnúť reklamu

Na hlavnej trase na komunikácii od nultého kilometra po 0,6 kilometra bol dokončený násyp na 95 % a na úseku 0,6 až 0,8 kilometra je urobený odkop na 90 %. Združenie vybudovalo obchádzkovú komunikáciu na ceste prvej triedy, okrem toho urobilo terénne úpravy v podobe konkrétnych výkopových prác a v súčasnosti sa odkopáva parkovisko. Tieto práce začali s päťmesačným predstihom.

V prvej časti diaľničného úseku bol urobený zárez, v jej pokračovaní sa asi v dĺžke 700 metrov urobili odhumusovacie práce. Zrealizovaný bol aj násyp pod oporami mosta. Momentálne sa robí výkop zárezu v troch častiach v celkovej dĺžke asi 1 kilometer. Oproti harmonogramu ide o mierny sklz kvôli nepreloženým linkám vysokého napätia a plynu. Na všetkých mostných objektoch okrem jedného, na ktorom boli odkopané základy, boli urobené základy pilierov, úložné prahy a opory, pokračuje betonáž nadzákladu, armovanie hlavíc na pilieroch, montáž a kompletizácia výsuvnej skruže. Takisto boli postavené veľkopriemerové pilóty pre niektoré piliere.

Skryť Vypnúť reklamu

Už v decembri 2007 začala výstavba druhej 4,7 kilometrovej časti úseku D1 od centra Považskej Bystrice po Vrtižer, kde sa napojí na už prevádzkovaný diaľničný úsek Vrtižer – Hričovské Podhradie. Druhá časť úseku Sverepec – Vrtižer má stáť 3,778 mld. Sk (125,4 mil. €) bez dane.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Ekonomika

Inzercia - Tlačové správy

  1. "Vzrušenie, nadšenie a radosť" tvrdí DJ Milan Lieskovský
  2. Kuriéra nezastavili ani preteky. S dodávkou prešiel rely
  3. Prišli škrečky a Dedoles počíta tržby na desiatky miliónov
  4. Žabka rýchlo expanduje na západe Slovenska
  5. Potrebujeme poďakovať vzorom. Preto rozbiehame novú biznis cenu
  6. 30 000 eur pre tých, ktorí chcú zlepšiť život vo svojej komunite
  7. Varujú pred púštnymi búrkami v Dubaji
  8. Skladujete pivo pri izbovej teplote? Znižujete jeho kvalitu
  9. Vymenili startup za korporát. Dôvod bol iný, než by ste čakali
  10. Divočina na ceste: ako postupovať, ak v noci zrazíte zviera?
  1. Najviac škôd slovenskí šoféri hlásia v júni
  2. Proxenta získala ocenenie Developer roka
  3. HB Reavis postavil Bratislave novú autobusovú stanicu
  4. Zázračné účinky Arónie na zdravie
  5. Tento výťah si poradí aj s tým najužším schodiskom
  6. Prečo by sa elektrárne mali zaujímať o ekologické riešenia?
  7. Skladujete pivo pri izbovej teplote? Znižujete jeho kvalitu
  8. Vymenili startup za korporát. Dôvod bol iný, než by ste čakali
  9. Mladí slovenskí filmári zvíťazili na festivale v Barcelone
  10. Orange pokračuje v systematickej podpore digitálneho vzdelávania
  1. Vymenili startup za korporát. Dôvod bol iný, než by ste čakali 15 317
  2. Prišli škrečky a Dedoles počíta tržby na desiatky miliónov 8 333
  3. Sledujte naživo pokusy so slovenskými výskumníkmi 7 080
  4. Ako môžu fajčiari pomôcť prírode? Úplne jednoducho 6 265
  5. Zateplenie strechy PUR penou či minerálnou vlnou? 5 468
  6. Maurícius vás nenechá chladnými. Za akými miestami sa vybrať? 4 974
  7. Trnavské mýto: Od centrálneho trhoviska ku kongresovej sále 4 632
  8. Jablone prekonali očakávania. O bývanie v Bytči je veľký záujem 4 379
  9. Žabka rýchlo expanduje na západe Slovenska 3 596
  10. Skladujete pivo pri izbovej teplote? Znižujete jeho kvalitu 3 421
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Centrum Nivy otvoria 30. septembra.

Investor musel riešiť dlhoročné prieťahy.


2 h
Veci verejné Miroslava Beblavého.

V Los Angeles postavili diaľnicu za šesťdesiatšesť dní. Prečo to u nás nejde?


27. sep
Peter Tkačenko

Fico sa môže Hegerovi poďakovať, že je v strede diskusie.


1 h

Výrobca Horaliek zverejnil svoje letné výsledky, ktoré mali byť strašne zasiahnuté fašistickým bojkotom.


Neprehliadnite tiež

Ilustračná fotografia.

Za päť rokov počet nákladných vlakov smerujúcich z Číny stúpol.


SITA 21m
Ilustračné foto.

Slovensko dlhodobo upozorňuje na nepriaznivú situáciu v sektoroch živočíšnej výroby.


TASR 37m
Terminál v Dobrej.

Dotácia na kontajner môže byť 50 až 200 eur.


TASR 42m
Volkswagen nasleduje trend.

Volkswagen priznal vinu v emisnom škandále z roku 2015.


TASR 45m

Blogy SME

  1. Róbert Ďurec: Slovensko ako daňový raj? Takto to robia bohatí
  2. Jiří Ščobák: Na změnu zdravotní pojišťovny už zbývá jen pár dní
  3. Ústav aplikovanej psychológie FSEV UK: Medzipohlavné rozdiely v deľbe práce
  4. Inštitút strategických politík: Ničivá druhá vlna COVID-19 v Indii môže predznamenať úpadok Módího moci
  5. Miroslav Pollák: Utečenci a „ekonomickí migranti“
  6. Milan Kuruc: Čomu pomohol odporúčaný homeoffice?
  7. Martin Ondráš: Stratili sme potravinovú sebestačnosť. Stratíme aj bezpečnosť potravín?
  8. Jakub Šimek: Ako po pandémii predbehnúť Estónsko je otázka za 20 bitcoinov
  1. Róbert Ďurec: Slovensko ako daňový raj? Takto to robia bohatí 23 131
  2. Ján Buocik: Obchvat a nová diaľnica D4/R7 ako dobrá správa? Skôr zlý vtip! Najmä pre Bratislavčanov. 14 728
  3. Janka Bittó Cigániková: Čo sa to preboha deje v Izraeli? Prestali vakcíny fungovať? 6 563
  4. Lucie Meisnerová: Svadba v polovici života 6 436
  5. Radovan Kulín: Kováčik má šťastie, že nevyrábal mastičky z konope 5 667
  6. Stanislav Martinčko: R.Fico sa stal kajúcnikom č.1 !!! 5 044
  7. Peter Chudý: Šesť spôsobov na odstránenie čestného policajta alebo ako to bolo za prezidentovania Tibora Gašpara a likvidačné metódy prehnitého systému dnes. 4 567
  8. Peter Chudý: Ako policajný funkcionár zničil stopy na mieste činu (vraždy/samovraždy) alebo v polícii sú stále ľudia, ktorí tam nemajú čo robiť. 4 017
  1. Milota Sidorová: Ženy doplácajú na nedostupnosť bývania najviac. Takto to vyriešili vo Viedni
  2. Lucia Šicková: Poučenia z herného biznisu 1: O hrách a systémoch
  3. Róbert Ďurec: Slovensko ako daňový raj? Takto to robia bohatí
  4. Pavol Koprda: 90% hospitalizovaných ľudí je nezaočkovaných. Čo nám to hovorí o vakcínach? Takmer nič.
  5. Karolína Farská: Do Ficovej éry sa vraciame aj bez neho
  6. Adam Valček: Vyšetrovateľ dal Bödörovi pokutu za to, že mlčal
  7. Adam Valček: Neexistujúca kancelária aj termín. Výpovede proti Výbohovi nesedia
  8. Karolína Farská: Dva rozdielne protesty za slobodu
Skryť Zatvoriť reklamu