BRATISLAVA. Nízkonákladoví leteckí prepravcovia získavajú vďaka kríze novú klientelu. Už aj obchodní manažéri sú totiž ochotní cestovať inými ako „kamennými" aerolinkami.
„SkyEurope vďaka kríze získava značnú časť obchodných cestujúcich a biznisovej klientely," povedal hovorca spoločnosti Tomáš Kika.
Za pravdu mu dávajú aj štatistiky, podľa ktorých stúpla v januári obsadenosť ich lietadiel v porovnaní s rovnakým zimným mesiacom minulého roka o 4,1 percenta. Tvrdenia Sky Europe o novej orientácii podnikateľskej sféry potvrdzuje aj zámer firmy Lauda Air rozšíriť podnikateľské aktivity aj v čase krízy. Vytvoriť majú 150 pracovných miest.
Sky Europe v lete pritom plánuje oproti zime posilniť linky o takmer 30 percent. „Ide o pridanie sezónnych liniek do populárnych letných destinácií, ako je Grécko, Španielsko či Francúzsko," povedal Kika. Oproti letu 2008 však mierne redukuje. Neobnoví totiž spojenie medzi Bratislavou a Dublinom, Corkom a Birminghamom.
„Tieto spojenia sa zrušili už pre zimný letový poriadok, a preto nejde o nové rušenia spojov," povedal Kika.
V lete by už mala spoločnosť opäť lietať na strojoch vo svojich farbách. Do jej flotily totiž pribudne do konca apríla sedem starších strojov typu Boeing 737. Sky Europe od začiatku svojej existencie nebola v zisku.