Trh s ojazdenými vozidlami sa oslabuje

Ceny ojazdených vozidiel klesli oproti vlaňajšku o 20 až 30 percent. Zákazníci s kúpou auta stále vyčkávajú.

(Zdroj: TASR)

KOŠICE. Ceny ojazdených vozidiel klesli oproti vlaňajšku o 20 až 30 %. Vyplýva to z údajov, ktoré TASR poskytli predajcovia ojazdených vozidiel.

"Ak by sme porovnávali predaj ojazdených vozidiel za január až február 2008 a 2009, tak cítime pokles hlavne z dôvodu zníženia cien nových vozidiel, ktoré boli ovplyvnené viacerými faktormi, ako je kríza, prechod na euro a podobne. Pokles cien nových vozidiel maximálne ovplyvňuje aj ceny ojazdených vozidiel," uviedla vedúca predaja spoločnosti Auto Gábriel v Košiciach Andrea Šimková.

Ako doplnila, najmä v prípade priamych výkupov vozidiel, ale aj na protiúčet, teda výmenou za nové, je dosť ťažké prezentovať zákazníkom reálne hodnoty ojazdených vozidiel v tomto období, kedy trhová cena je každým dňom iná z dôvodu úpravy cien nových vozidiel.

Zákazníci váhajú

"Naši zákazníci, ktorí plánovali kúpu nového alebo ojazdeného vozidla v tomto čase, váhajú, či sa im to oplatí kúpiť teraz alebo vyčkať. Je to hlavne z dôvodu znižovania cien nových vozidiel," dodala Šimková.

"Vplyv finančnej krízy začal byť citeľný od počiatku minulého roku. Už v tomto období bolo cítiť ochladenie dopytu, zákazníci odkladali nákup auta a pod. U nás išlo o pokles o zhruba pätinu. To nás viedlo k pomerne tvrdým opatreniam - prísnej kontrole nákladov, znižovaniu počtu zamestnancov, sústredeniu sa na predaj 15 najlikvidnejších modelov a samozrejme konzervatívnym plánom. Táto stratégia nám umožňuje fungovať aj v náročných ekonomických podmienkach, s ktorými sa stretávame v súčasnosti," povedala k problému Erika Hettešová zo spoločnosti AAA Auto.

V prípade ojazdených vozidiel majú zákazníci najväčší záujem o zánovné vozidlá nie staršie ako tri roky s čo najmenším počtom km a samozrejme je záujem o kvalitnejšie vozidlá. Neutícha ani záujem o menšie, úspornejšie a lacnejšie autá. Dôležitý je aj stav a jasný pôvod vozidla.

"Ak sa stane, že cena ojazdeného automobilu je veľmi priaznivá, je to zväčša dané tým, že je auto po ťažkej havárii, má stočené kilometre, prípadne má takzvane omladené dokumenty. Až šesť áut z desiatich odmietame vykúpiť práve pre technické problémy a tiež problémy s pôvodom," dodala Hettešová.

Ceny padajú už rok

K znižovaniu cien dochádzalo v priebehu celého roka 2008, predovšetkým však v poslednom štvrťroku. Na zlacňovaní ojazdených automobilov malo vplyv hneď niekoľko súčasne pôsobiacich faktorov. Od konca roka 2007 sa postupne a stále výraznejšie začal prejavovať vplyv globálneho hospodárskeho ochladenia. Automobilky s najsilnejším podielom na slovenskom trhu ojazdených áut navyše v priebehu roka prišli s novými modelmi, ktoré vždy tlačia ceny predchádzajúcich verzií dole. V druhej polovici minulého roku podporili zlacňovanie áut tiež špeciálne ponuky automobiliek čeliacich v dôsledku finančnej krízy nižšiemu dopytu.

V ostatnom období začali slovenskí zákazníci nakupovať ojazdené autá v moravských a českých autobazároch. Vedie ich k tomu výhodný kurz eura k oslabujúcej českej korune, vďaka ktorému je možné pri nákupe v ČR ušetriť oproti slovenským cenám až 10 % z ceny.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo
  2. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  3. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  4. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  5. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  6. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  7. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  8. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  9. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  10. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta
  1. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo
  2. Projekt "Zvýšenie odborných kapacít v oblasti práce s mládežou"
  3. Malé knedličky, veľké dojmy
  4. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  5. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  6. Projekt First Lego League podporila Nadácia Pontis
  7. Klienti majú často pocit, že potrebujú spracovať len projekt
  8. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  9. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  10. 3 úlohy, ktoré vyrieši minerálna vlna najlepšie
  1. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 11 699
  2. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom 11 337
  3. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 7 259
  4. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom 7 036
  5. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 6 046
  6. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 3 892
  7. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári 3 773
  8. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 3 491
  9. Mäsovýroba Gašparík získala ocenenie Danubius Gastro 2017 2 459
  10. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet 2 419

Hlavné správy zo Sme.sk

ŠPORT

Sagan začal sezónu klasík druhým miestom, opäť ho zdolal van Avermaet

Belgičan porazil slovenského cyklistu na belgickej klasike Omloop Het Nieuswblad aj minulý rok.

TECH

Civilizáciu Aztékov zničila európska zbraň, nevedeli proti nej bojovať

Za kolapsom rozvinutej juhoamerickej civilizácie môže byť aj pandémia.

DOMOV

Inštruktor lyžovania: Ľudia často preceňujú svoje sily

Vlado Zboja zdolal Everest, na Kubínskej holi vedie školu lyžovania.

Neprehliadnite tiež

Opel zrejme skončí vo francúzskych rukách. Bude sa vyrábať na Slovensku?

Francúzska spoločnosť PSA Group rokuje o kúpe nemeckej automobilky Opel od amerického koncernu General Motors. Značka je v dlhodobej strate.

Spor medzi štátom a vysokými školami vyriešia až súdy

Či bolo všetko v poriadku, posudzuje aj Úrad pre verejné obstarávanie. V niektorých prípadoch už dal za pravdu školám.

Analytici z prognóz nepoľavujú, ekonomika má rásť vyše trojpercentným tempom

Analytici komerčných bánk predpovedajú slovenskému hospodárstvu v tomto roku medziročný rast o 3,2 percenta.

Od marca sa menia pravidlá osobného bankrotu, bude dostupnejší

Domáhať sa zbavenia dlhov týmito spôsobmi bude môcť dlžník iba raz za desať rokov.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop