DETROIT.
"GM stráca už dlhé roky podiel na trhu, nemá ani jeden silný model; žije len z toho, že predáva vozidlá so zľavami," povedal Dudenhöffer v Duisburgu na stretnutí s krajinským ministerským predsedom Severného Porýnia-Vestfálska Jürgenom Rüttgersom. GM má však v Nemecku dcéru Opel a automobilový expert žiada, aby bola vyčlenená z americkej firmy.
GM, ktorý existuje ešte stále len vďaka výdatným dolárovým injekciám od centrálnej vlády, ak chce dostať ďalšiu finančnú pomoc, musí tento týždeň v utorok predložiť plán na svoje ozdravenie novej americkej administratíve. Predpokladá sa, že koncern bude musieť redukovať výrobné zámery, čo by sa už v blízkej budúcnosti mohlo citeľne prejaviť aj na činnosti jeho európskych dcér.
Opel ako centrála GM v Nemecku riadi na jeho území štyri závody - v Rüsselsheime, Bochume, Eisenachu a Kaiserslauterne. Podliehajú mu však aj závody v Belgicku, Británii, Poľsku a Španielsku.
Dudenhöffer sa domnieva, že by bolo dobrým riešením, keby sa dcéra GM Europe vyčlenila z amerického koncernu a jej vozidlá sa predávali pod firemnou značkou Opel. GM by si v novej európskej automobilovej skupine mohol ponechať 30- až 40-% podiel.
Rüttgers odchádza do Spojených štátov na týždňovú pracovnú cestu, počas ktorej bude hovoriť s predstaviteľmi amerického automobilového priemyslu o budúcnosti dcéry GM Opel.
Informovala o tom agentúra DPA.