Developerský rozvod

Spoločnosti HB Reavis a Ipec k prvému januáru tohto roka ukončili doterajšie partnerstvo. Na projekty by to vplývať nemalo.

Spoluprácu HB Reavis a Ipec obidve spoločnosti ohlásili v lete 2007. Začala sa vkladom väčšiny industriálnych projektov HB Reavis do štruktúr Ipec. HB Reavis podľa vtedajšej tlačovej správy za to získal kontrolu nad polovicou aktív skupiny Ipec. „Vytvorením spoločného tímu pre priemyselné a logistické projekty lepšie zúročíme skúsenosti i potenciál oboch spoločností," okomentoval vtedy dohodu s Ipecom predseda predstavenstva HB Reavis Group Ivan Valent.

Podľa hovorcu HB Reavis Romana Karabelliho hlavným dôvodom na rozchod bol „nesúlad strategických cieľov". Tieto rozdiely podľa neho umocnila kríza v sektore. „V rámci organizácií Ipec Group a HB Reavis Group sa k 1. januáru 2009 kompetenčne usporiadali úlohy," potvrdila pre S-reality hovorkyňa Ipec Group Martina Bálešová. Priemyselné aktivity a bytová výstavba sa od začiatku rozdelili podľa projektov a nie podľa regiónov.

Vplyv na dokončovanie projektov HB Reavis by rozchod firiem podľa Karabelliho nemal mať. „Pre krízu sme pozastavili expanziu na rizikové trhy, ako sú Ukrajina a Rumunsko," povedal. Segment, do ktorého HB Reavis vstúpil prostredníctvom Ipecu, sa pre developera stal minoritnou záležitosťou. Nosným biznisom zostal development v oblasti kancelárií a obchodných priestorov. Najznámejšími projektmi HB Reavis Group v Bratislave je obchodné centrum Aupark, jeho administratívna veža či administratívne centrá Apollo.

Ipec sa špecializuje predovšetkým na priemyselné a logistické areály. No venuje sa aj výstavbe bytov (napríklad na Dlhých dieloch) či kancelárií.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  2. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  3. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  4. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  5. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  6. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci
  7. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty?
  8. ENGIE Services odovzdala do prevádzky novú kotolňu v Košiciach
  9. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty
  10. Potraviny typické pre váš región nájdete už aj v Kauflande
  1. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  2. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  3. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  4. Slávnostná imatrikulácia SvF STU v Bratislave
  5. Unverzita vyTVORená nápadmi študentov!
  6. Slovenské mestá môžu využiť eurofondy na zelené strechy
  7. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  8. Program obnovy chodníkov v Starom Meste schválený
  9. Stavebná fakulta STU získala certifikát EUR-ACE
  10. Stavebná fakulta STU získala certifikát EUR-ACE
  1. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty 8 509
  2. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať 3 845
  3. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty? 3 122
  4. Lokalita pod Kolibou výrazne mení svoju tvár 2 975
  5. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj? 2 769
  6. Exotické destinácie s priamym letom z Viedne 2 143
  7. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci 1 691
  8. Kedy sa refinancovanie oplatí? 1 687
  9. Potraviny typické pre váš región nájdete už aj v Kauflande 1 405
  10. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished! 1 398

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Armádny generál: S migmi si načas vystačíme, no bude to drahšie

Udržanie starých stíhačiek bude drahé, Rusi si môžu zapýtať viac. Nebo by nám však dočasne mohli ochrániť aj Česi či Poliaci.

ŠPORT

Slovanu kuriózny gól nepomohol, doma prehral s Kazaňou

Bratislavský klub v stretnutí aj vyhrával, napokon prehral o tri góly.

SVET

Merkelová prijatie utečencov po rokoch neľutuje

Nemecká kancelárka nechce prijímať ďalších ľudí zo Sýrie.

DOMOV

Počas týždňa bez áut kolabuje doprava

O dopravu v Bratislave sa 60 rokov nikto nestaral.

Neprehliadnite tiež

Markíza má byť na predaj, hovorí sa aj o ďalších médiách

Majiteľ najsledovanejšej televízie na Slovensku, ako aj potenciálni záujemcovia o jej kúpu tvrdia, že špekulácie nekomentujú.

Kroksy sú späť. Ich miliardová stratégia? Byť škaredé

To, že sa kroksy vracajú, nie je žiadna náhoda.

Zákon chrániaci médiá je ľahké obísť

Legislatíva zakazuje, aby majiteľ vlastnil printové aj elektronické médiá zároveň.

Do Moricových železničných opravovní vstupuje nový investor

Budamar získa tretinu v ŽOS Vrútky, čo sú tretie najväčšie opravovne. Sľubuje si od toho úsporu na opravách lokomotív a tisícky vagónov.